Tror inte den kan gå från fixerad till ruckbar, däremot tror jag det kan vara lite svårt för BM att känna exakt. Och har du haft två olika BM så har du nog förklaringen där. Själv fick jag av både BM och en BM student beskedet vid mitt senaste besök förra veckan att bebis låg så långt ner att det definitivt inte var helt ruckbar men de kunde inte heller säga att den var helt fixerad.
Mitt SF mått var 36 förra veckan ( var då i v 38) Så det har stuckit iväg lite. BM sa att det är nog ingen liten bebis där inne.
S1528 skrev 2015-04-07 09:36:56 följande:
Kom just ifrån besök hos BM där dom fullständigt skrämde skiten ur mig när dom sa att mitt socker låg på 9.4. Det har legat stadigt på runt 4 hela graviditeten och nu började det pratas om glukosbelastning och grejer.. Till sist tog dom ett nytt socker och den gången låg värdet normalt.. *pust*
Nu när jag åkt där ifrån fick jag för mig att kika i journalen och ser då att BM har skrivit att bebisen är ruckbar, men vid besök hos en annan BM för två veckor sedan har hon skrivit fixerad. Hur kan det hända? Trodde inte dom kunde gå från fixerade till ruckbara? Eller om någon av dem gjort fel?
Annars såg allt bra ut, SF-måttet var 34 nu i vecka 38 och prick på mittenkurvan :)