-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag vet inte om du missförstått mig nu ... Kolhydrater är den enda energigivaren människan kan utesluta utan att drabbas av bristsjukdomar. Kolhydrater = samlingsnamn för alla sockerarter.agirlnamedbill skrev 2014-09-17 13:09:24 följande:Jag försöker inte gå ner i vikt nu.
Jag tappade mina gravidkilon på typ tre månader efter jag fått dottern, det mesta var vätska. Nu är jag mer hälsomedveten och tränar och äter mer rätt och tycker det är tusen gånger viktigare än att gå runt och tänka på gravidkilon direkt efter man fött.
Och det med kolhydrater, man behöver kolhydrater för att kroppen ska gå runt som den ska, och för energi. Det är väl ingen som sagt nåt om kolhydrater ens?
Klart man ska äta kolhydrater om man vill var och en tar sina egna beslut. -
Håller tummarna för dig. Du måste berätta hur det gick :) jag har kub på tisdag.JhjärtaK skrev 2014-09-18 06:56:39 följande:
Kub idag och är så nervös! Håll tummarna för mig vid kl 14
-
Jag är på fjärde dagen tillbaka på jobbet på halvtid. Funkar helt okej vilket gör mig oerhört glad! Jag har hyperemesis men med rätt mediciner på noggranna intervall så är det hanterbart. Resten av dagen tillbringar jag förstås i sängen men ändå, jag känner mig i alla fall som halv människa . Hoppas, hoppas, hoppas att det får fortsätta! Det här kan jag klara av även om det är superjobbigt att må dåligt hela tiden...
Gjorde vul i måndags och allt såg bra ut. V 10 imorgon och det känns som att det kanske kan gå vägen det här, trots allt. Men jag längtar till april -
Vad menar du egentligen???agirlnamedbill skrev 2014-09-17 13:10:34 följande:Eller du kanske menade att jag drack alkohol.
-
Jaha, då var min inskrivning + vul avklarat! Ett litet pickande hjärta syntes, så lättad att jag inte vad jag ska ta mig till. V 10 nu
-
Åh vad roligt för dig att allt såg bra ut :) Jag har ul för kub på tisdag och hoppas på att få ett fint svar så jag slipper fostervattensprov.Elisebet skrev 2014-09-18 12:06:48 följande:
Jaha, då var min inskrivning + vul avklarat! Ett litet pickande hjärta syntes, så lättad att jag inte vad jag ska ta mig till. V 10 nu
Hur mycket ser man i v 10? Jag gjorde ul i v 9 och då var det mest som en klump men jag kunde urskilja huvud och kropp och ett tydligt tickande hjärta. -
Du började prata om kolhydrater från ingenstans?Bell13 skrev 2014-09-18 11:33:47 följande:Vad menar du egentligen???
-
Ja, nu var det så att läkaren påpekade under tio minuter hur dålig ultraljudsmaskinen var?Det innebar att jag låg på britsen och oroade mig lika länge för att hon inte kunde avgöra om hjärtat slog eller inte. När jag sedan fick höra att bebisen verkligen levde så tjöt jag av mig varenda gnutta mascara av lättnad :)Bell13 skrev 2014-09-18 12:37:44 följande:Åh vad roligt för dig att allt såg bra ut :) Jag har ul för kub på tisdag och hoppas på att få ett fint svar så jag slipper fostervattensprov.
Hur mycket ser man i v 10? Jag gjorde ul i v 9 och då var det mest som en klump men jag kunde urskilja huvud och kropp och ett tydligt tickande hjärta.
Så jag har lite svårt att svara på din fråga. Maskinen var dålig och jag såg allt väldigt suddigt. Jag kunde se hunudet och att kroppen (till sist) sprattlade lite, inte mer än så. Om det hade varit annorlunda med mer avancerad teknik, det vet jag inte. Jag ska också göra kub om några veckor.
Apropå kub, blodprov ska ju tas tidigast v 9. Menar dom v 9+0 eller menar dom v 9 som vi lekmän kallar det, alltså 8+0? Någon som vet säkert? -
Kul med så många positiva besked från era ultraljud! Är det någon som vill dela med sig av bilder? Tycker det är så kul att se :) Själv får jag vänta tills på torsdag, då är det dags för kub. Supernervöst!
Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, ser fram emot att känna mig mänsklig igen snart. -
Jag menade inget illa med det alls faktiskt. Var det någon som tog illa upp var det inte min mening. Det är så laddat ämne graviditet-mat-vikt. Och självklart menar jag ju inte att du dricker alkohol under din graviditet.agirlnamedbill skrev 2014-09-18 13:28:48 följande:Du började prata om kolhydrater från ingenstans?