• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    BigMami skrev 2015-10-08 20:34:36 följande:

Skickade för snabbt.

Blev dock lite orolig när prästen ringde och lät lastgammal.. De brukar hålla stenhårt på de "gamla traditionerna"... Till råga på det så kommer den också vara blå..

Ja, hade samma tanke med vår präst när han ringde, men efter att ha träffat honom är jag lugn. Han verkar mkt lättsam och menade att dopet är barnens tid och då ska ceremonin anpassas efter deras behov. Så det är fritt fram för barnen att gå på upptäcksfärd under tiden. Det var bara predikstolen som de inte får klättra i .

När vi döpte sonen var han dryga året, och hade skjorta och väst på sig. Det är ju inte kläderna som är viktiga även om dopklänning har viss innebörd.
  • Raggsockan
    Sommarsnö skrev 2015-10-08 12:31:37 följande:

Någon som vet var man kan få tag i en vit Stokke Tripp Trapp inte alltför dyrt? Letar på Blocket men hinner inte med när det kommer annonser då de försvinner blixtsnabbt. Har satt ut en egen annons också men inga svar. Måste snart köpa en ny istället då det börjar bli lite panik med att han ska ha en egen matstol.

vi har också letat, men är stört omöjligt att få tag på via blocket känns de som. Slutade med att vi köpte en antilop från ikea för dryga 200-lappen med bricka. Vi tänkte att hon får ha den tills vi hittar en tripptrapp till rimligt pris.Och har vi inte fått tag på den innan hon fyller 1 så tror vi att hon kommer önska sig en av stora släkten till sin födelsedag! :D
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-09 06:29:48 följande:
    vi har också letat, men är stört omöjligt att få tag på via blocket känns de som. Slutade med att vi köpte en antilop från ikea för dryga 200-lappen med bricka. Vi tänkte att hon får ha den tills vi hittar en tripptrapp till rimligt pris.Och har vi inte fått tag på den innan hon fyller 1 så tror vi att hon kommer önska sig en av stora släkten till sin födelsedag! :D
    Tripp trapp är populära. Vad är speciellt och så bra med just den stolen?
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-10-09 19:44:40 följande:

Vi köpte en tripp trapp till äldsta sonen då han var kanske 4-6 månader, som nu fyller 13. Nu har Vidar fått tagit över den Trots att den har använts flitigt av 4 små barn (och en massa vuxna ) Så ser den så gott som ny ut! Nu funderar jag på att bränna in barnens namn och födelsedatum på ryggen utav stolen. Ett roligt minne att ha kvar Förhoppning kommer den att användas flitigt av framtida barnbarn Usch!! Nu lät jag ju som om jag var lika gammal som en dinosaurier .....
  • amandanS
    BigMami skrev 2015-10-09 22:16:49 följande:

Vi köpte en tripp trapp till äldsta sonen då han var kanske 4-6 månader, som nu fyller 13. Nu har Vidar fått tagit över den Trots att den har använts flitigt av 4 små barn (och en massa vuxna ) Så ser den så gott som ny ut! Nu funderar jag på att bränna in barnens namn och födelsedatum på ryggen utav stolen. Ett roligt minne att ha kvar Förhoppning kommer den att användas flitigt av framtida barnbarn Usch!! Nu lät jag ju som om jag var lika gammal som en dinosaurier .....

William har min gamla, och den i sin tur köpte mamma begagnad till mig. Så den stolen är minst 35 år gammal.. Lika stabil fortfarande :) Däremot fått slipa och lacka om den inför att William skulle ha den, det var lite "stickor i baken varning" ;) Men nu ser den ut som ny :D och nu sytt dynor till den också..

• Bell13
    BigMami skrev 2015-10-09 22:16:49 följande:
    Bra kvalitet med andra ord
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-10-09 19:44:40 följande:
    just kvaliten, samt att de kan användas länge, både när de är små och när de blir större! 
    Och så är de rätt snygga också :) 
  • Emmadee

Kan säga att jag har valt bort tripp trapp stolen av den enkla anledningen att jag alltid hatat att behöva sitta på den som halvstort barn.. Blev alltid jag som hamnade där på kalas hos kusinerna (8 och 10 år yngre än mig) Det har satt sina spår, att jag inte kan med dem ens nu i vuxenålder. Haha.

Vi har en matstol i trä, av den gammaldags modellen som jag fick när äldsta sonen döptes och som jag funderar på att spara till barnbarnen. Sen har jag en babyBjörn plastsits som man sätter fast på en vanlig stol. Den är toppen och går ju dessutom att ta med när man ska bort.

• Bell13
    Emmadee skrev 2015-10-10 18:07:14 följande:

Kan säga att jag har valt bort tripp trapp stolen av den enkla anledningen att jag alltid hatat att behöva sitta på den som halvstort barn.. Blev alltid jag som hamnade där på kalas hos kusinerna (8 och 10 år yngre än mig) Det har satt sina spår, att jag inte kan med dem ens nu i vuxenålder. Haha.

Vi har en matstol i trä, av den gammaldags modellen som jag fick när äldsta sonen döptes och som jag funderar på att spara till barnbarnen. Sen har jag en babyBjörn plastsits som man sätter fast på en vanlig stol. Den är toppen och går ju dessutom att ta med när man ska bort.

Har vänner som ogillar den också men har själv ingen erfarenhet av den.

Valde en plaststol från Ikea, deras svarta med rund bottenplatta
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)