• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Raggsockan
    Emmadee skrev 2015-10-10 18:07:14 följande:

Kan säga att jag har valt bort tripp trapp stolen av den enkla anledningen att jag alltid hatat att behöva sitta på den som halvstort barn.. Blev alltid jag som hamnade där på kalas hos kusinerna (8 och 10 år yngre än mig) Det har satt sina spår, att jag inte kan med dem ens nu i vuxenålder. Haha.

Vi har en matstol i trä, av den gammaldags modellen som jag fick när äldsta sonen döptes och som jag funderar på att spara till barnbarnen. Sen har jag en babyBjörn plastsits som man sätter fast på en vanlig stol. Den är toppen och går ju dessutom att ta med när man ska bort.

här är de tvärt om, jag fick aldrig en tripptrapp hemma och fick bara sitta på den ibland hos kunsinerna, så nu vill jag ha en! ;)
  • amandanS

Ojoj här kommer tänder på löpandeband! De två nere är uppe, ena framtanden kom igenom häromdagen och andra framtanden + den bredvid ena framtanden är påväg igenom.. 3 tänder samtidigt är inte kul för någon här hemma, det är matvägran och gnälligt omvartannat..

Alvedon och testar nu Multi-mam BabyDent, får se om de kan lindra något :/ Man tycker ju så synd om honom :(

• Freje

Här är första tanden på väg igenom nu, känner en liten vass kant. Hittills verkar hon opåverkad av det, inget gnäll eller feber. Skönt.

Igår var det dop och hon skötte sig exemplariskt. Var en solstråle hela eftermiddagen, trots allt folk.

• Bell13
    amandanS skrev 2015-10-11 11:34:25 följande:

Ojoj här kommer tänder på löpandeband! De två nere är uppe, ena framtanden kom igenom häromdagen och andra framtanden + den bredvid ena framtanden är påväg igenom.. 3 tänder samtidigt är inte kul för någon här hemma, det är matvägran och gnälligt omvartannat..

Alvedon och testar nu Multi-mam BabyDent, får se om de kan lindra något :/ Man tycker ju så synd om honom :(

Det som lindrade mest här var hans bitring. Den är ständigt i munnen
  • Freje

Idag testar vi sittdelen till vagnen, då hon bara accepterar liggdelen när hon sover på promenaden. Annars skriker hon och vill upp. Tur att jag har en bra bärsele, annars hade det aldrig gått.

• Raggsockan
    Freje skrev 2015-10-12 14:14:48 följande:

Idag testar vi sittdelen till vagnen, då hon bara accepterar liggdelen när hon sover på promenaden. Annars skriker hon och vill upp. Tur att jag har en bra bärsele, annars hade det aldrig gått.

åh hoppas de funkar! Dotter gav upp liggdelen för nån månad sen, prövade sittdelen men jag tröttnade på att dra upp henne när hon konstant halkade ned trots sele... Så nu är liggvagnen tillbaka som hon får sitta i, heheh. Funkar tills hos blir mer rörlig och vill ta sig ut antar jag! Men hoppas hon har vuxit på sig tills dess och inte kanar runt i sittdelen då också!
  • Freje
    Raggsockan skrev 2015-10-12 14:34:25 följande:
    åh hoppas de funkar! Dotter gav upp liggdelen för nån månad sen, prövade sittdelen men jag tröttnade på att dra upp henne när hon konstant halkade ned trots sele... Så nu är liggvagnen tillbaka som hon får sitta i, heheh. Funkar tills hos blir mer rörlig och vill ta sig ut antar jag! Men hoppas hon har vuxit på sig tills dess och inte kanar runt i sittdelen då också!
    Hon satt jättebra i den och var så nöjd så hon somnade

När vi hämtat sonen på förskolan och stannade vid lekparken vaknade hon och ville upp till selen. Så än var det ingen vinning att byta än. Men ska ge det några dagar. Just nu är hon faktiskt lite gnällig tror det är tanden som är på väg upp som stökar. Kanske hon blir nöjdare när tandsprickningen är över.
  • BigMami
    Raggsockan skrev 2015-10-12 14:34:25 följande:

Testa att sätta i en åkpåse i sittdelen. Eller sådär antiglid som man har under mattor

Vidar har fortfarande liggdelen fast den är bra trång nu

När inte storasyster är med så sitter han i sittdelen på syskonvagn så då har jag både liggkorgen och en sittdel Toppen också när man handlar att packa ena delen full
  • Raggsockan
    BigMami skrev 2015-10-13 07:44:10 följande:
    Testa att sätta i en åkpåse i sittdelen. Eller sådär antiglid som man har under mattor

Vidar har fortfarande liggdelen fast den är bra trång nu

När inte storasyster är med så sitter han i sittdelen på syskonvagn så då har jag både liggkorgen och en sittdel Toppen också när man handlar att packa ena delen full
    åkpåse har vi, men mattglid kanske är att testa! Får ta tag i de där när vi flyttat, inte helt lätt att packa och greja och underhålla min knähund till dotter :D
    Funkar rätt bra att ha henne sittandes i liggdelen, vagnen blir bara lite svårstyrd 
  • Raggsockan

Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)