-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Raggsockan skrev 2015-10-13 08:12:35 följande:
Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P
Det är helt normalt att inte rulla vid 6 månader. Tror de säger att normalt är mellan 3-8 månader, där mellan 5-6 är vanligastRaggsockan skrev 2015-10-13 08:12:35 följande:Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P
-
Testa att sätta i en åkpåse i sittdelen. Eller sådär antiglid som man har under mattorRaggsockan skrev 2015-10-12 14:34:25 följande:
åh hoppas de funkar! Dotter gav upp liggdelen för nån månad sen, prövade sittdelen men jag tröttnade på att dra upp henne när hon konstant halkade ned trots sele... Så nu är liggvagnen tillbaka som hon får sitta i, heheh. Funkar tills hos blir mer rörlig och vill ta sig ut antar jag! Men hoppas hon har vuxit på sig tills dess och inte kanar runt i sittdelen då också!
Vidar har fortfarande liggdelen fast den är bra trång nu
När inte storasyster är med så sitter han i sittdelen på syskonvagn så då har jag både liggkorgen och en sittdel Toppen också när man handlar att packa ena delen fullVidar älskar att röja runt i gåstolen! Den kan han sitta en bra stund i så man får lite gjortRaggsockan skrev 2015-10-13 08:12:00 följande:åkpåse har vi, men mattglid kanske är att testa! Får ta tag i de där när vi flyttat, inte helt lätt att packa och greja och underhålla min knähund till dotter :D
Funkar rätt bra att ha henne sittandes i liggdelen, vagnen blir bara lite svårstyrd
Vidar satt också i liggdelen tills han blev arg och spände hela sig så han höll på att flyga ur..
Det kommer gå bra på kollen idag. Alla är olika! -
vi har kört med sitt delen i nån månad nu , han sitter så stadigt på golvet och leker så sitt delen funkar bra, han älskar att sitta och spana på allt som händer
6 månaders kontrollen imorgon.. vad gör dom då? -
Freje skrev 2015-10-13 09:40:06 följande:Det är helt normalt att inte rulla vid 6 månader. Tror de säger att normalt är mellan 3-8 månader, där mellan 5-6 är vanligastRaggsockan skrev 2015-10-13 08:12:35 följande:
Och idag BVC och 6månaders koll med läkaren. Får se vad de säger om hennes icke-rullande! :P
Hon frågade om rullningar och jag sa att de inte hände speciellt ofta - så jag fick uppmaningen att ha henne mer på golvet liggandes, va bra att träna ryggen tydligen... Lätt när allt hon vill är att sitta och blir skitsur, låter verkligen som hon skäller på mig, när jag lägger henne :Deelina skrev 2015-10-13 11:13:13 följande:vi har kört med sitt delen i nån månad nu , han sitter så stadigt på golvet och leker så sitt delen funkar bra, han älskar att sitta och spana på allt som händer
6 månaders kontrollen imorgon.. vad gör dom då?
De va koll på leder, lyssna hjärta/lungor, titta i öron och ögon. Sen kollade de greppet - hon fick ta någora klossar från läkaren hand. Och så frågade de om rullningen då...
-
Vi hade kontroll igår. Tar det där med en nypa salt att de ska rulla, vända sig osv. Fick skäll för att Douglas ibland sitter i babysitter tex. Det är bara MAAAAAGLÄÄÄÄÄGE som gäller.Raggsockan skrev 2015-10-13 11:25:04 följande:eelina skrev 2015-10-13 11:13:13 följande:Hon frågade om rullningar och jag sa att de inte hände speciellt ofta - så jag fick uppmaningen att ha henne mer på golvet liggandes, va bra att träna ryggen tydligen... Lätt när allt hon vill är att sitta och blir skitsur, låter verkligen som hon skäller på mig, när jag lägger henne :D
vi har kört med sitt delen i nån månad nu , han sitter så stadigt på golvet och leker så sitt delen funkar bra, han älskar att sitta och spana på allt som händer
6 månaders kontrollen imorgon.. vad gör dom då?
De va koll på leder, lyssna hjärta/lungor, titta i öron och ögon. Sen kollade de greppet - hon fick ta någora klossar från läkaren hand. Och så frågade de om rullningen då...
Sedan var det tydligen katastrof att jag ammar på natten och det är tack vare nattamningen som han inte äter gröt så jag skulle sluta amma omedelbart.
Jag bara skrattar åt dem. Fruktklämmis var inte heller bra för vem vill äta besk potatis när de får söt frukt, ja det heter matlust och inte mattvång. -
Jag satt och funderade på vad de gjorde på Vidars 6 månaders koll och kom på att vi inte hade någon koll med honom..Bvc tyckte sist att han var så duktig så vi fick en tid nu när han blir 7 mån istället ihopslaget med storasysters 3 års koll
Han både rullar, byter hand, tittar efter leksaker om han tappar dem osv.. -
Vi har barnläkarkontroll var tredje månad det är väl skillnaden mot vanliga besök här där jag bor.BigMami skrev 2015-10-13 11:43:27 följande:
Jag satt och funderade på vad de gjorde på Vidars 6 månaders koll och kom på att vi inte hade någon koll med honom..Bvc tyckte sist att han var så duktig så vi fick en tid nu när han blir 7 mån istället ihopslaget med storasysters 3 års koll
Han både rullar, byter hand, tittar efter leksaker om han tappar dem osv..
-
Annars är det varje månad om man vill. Men läkarbesöket är väl viktigast antar jagBell13 skrev 2015-10-13 15:38:55 följande:
Vi har barnläkarkontroll var tredje månad det är väl skillnaden mot vanliga besök här där jag bor.
-
Det här med åkpåse - kan inte ni lite mer insatta förklara fördelar/nackdelar med det Hur länge kan man ha den - flera år? Antar att den "sitter fast" i vagnen så att den alltid finns på plats där och så tar man bara ur barnet utan åkpåse?
-
Ja man slipper klä på barnet en massa kläder om det sitter i vagnen men kan ju behövas om de tas ur. Vår åkpåse sitter fast med vagnens sele så den går ju att ta ur (eller lämna lvar )samt spänna fast barnet i den. Jag funderade på att sätta i åkpåse i morse då det var minusgrader men nu under dagen värmer solen bra! Då behöver man inte knäppa åkpåseSommarsnö skrev 2015-10-15 13:38:31 följande:
Det här med åkpåse - kan inte ni lite mer insatta förklara fördelar/nackdelar med det Hur länge kan man ha den - flera år? Antar att den "sitter fast" i vagnen så att den alltid finns på plats där och så tar man bara ur barnet utan åkpåse?
Hoppas du blev klokare av mitt svammel!
Man märker ju sedan när barnet blir för varmt in på våren när man kan byta ut den mot en filt eller så. Sedan finns det ju olika modeller som är olika fodrade osv. Toppen att ha på dagis också på vilstunderna om de ligger ute i vagn.