• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • aprilbebis15

Verkar som ni andra kommit längre med maten än oss men förr eller senare vill han väl ha, åt lite avokado idag å då åt han ca 1 tesked och de är nog rekord

Hur sover era småttingar på dagarna och nätterna? Vi har en ungefärlig rutin där han somnar för natten 18.30-19 någon gång, ammar tills sömns (försöker dock vänja bort att somna med bröstet i munnen) sen varierar det hur ofta han vaknat på natten men senaste tiden vaknar han då vääldigt många gånger, ibland har han hunnit somna om när jag ska lyfta över han i vår säng, ibland somnar han så fort han får bröstet i munnen.. Skulle gärna få färre uppvak dagtid sover han oftast två längre stunder, totalt ca 4 timmar ibland mer. Undrar om han sover för sent på eftermiddagen eller för mkt under dagen och att de påverkar nätterna negativt? Därav min fundering bra å höra hur andra i samma ålder fungerar

• Bell13
    aprilbebis15 skrev 2015-11-12 15:02:57 följande:

Verkar som ni andra kommit längre med maten än oss men förr eller senare vill han väl ha, åt lite avokado idag å då åt han ca 1 tesked och de är nog rekord

Hur sover era småttingar på dagarna och nätterna? Vi har en ungefärlig rutin där han somnar för natten 18.30-19 någon gång, ammar tills sömns (försöker dock vänja bort att somna med bröstet i munnen) sen varierar det hur ofta han vaknat på natten men senaste tiden vaknar han då vääldigt många gånger, ibland har han hunnit somna om när jag ska lyfta över han i vår säng, ibland somnar han så fort han får bröstet i munnen.. Skulle gärna få färre uppvak dagtid sover han oftast två längre stunder, totalt ca 4 timmar ibland mer. Undrar om han sover för sent på eftermiddagen eller för mkt under dagen och att de påverkar nätterna negativt? Därav min fundering bra å höra hur andra i samma ålder fungerar

Douglas har börjat vakna fler ggr på natten och kan endast somna om med bröst i mun och liggandes på min arm. Vet inte om det är mycket som händer med hjärnan i den här åldern? Han är väldigt mammig och klängig
  • Raggsockan
    aprilbebis15 skrev 2015-11-12 15:02:57 följande:

här har de också vaknats många fler gånger per natt och somnar bara om med nappen i munnen, annars är de skrikpanik... Tror också de är ngt utvecklingsstadie, men frågan är när de ska gå över detta har snart pågått iallafall 3 månader
    Dagtid är rätt samma sover ca 20-1h på förmiddagen och samma på eftermiddagen, oftast mer åt 20min än 1h...
  • aprilbebis15

[quote=75994492][quote-nick]Bell13 skrev 2015-11-12 15:47:43 följande:[/quote-nick]Douglas har börjat vakna fler ggr på natten och kan endast somna om med bröst i mun och liggandes på min arm. Vet inte om det är mycket som händer med hjärnan i den här åldern? Han är väldigt mammig och klängig[/

Jo det är säkert mkt som händer för dom, å samma här de är bröstet som gäller försöker jag något annat är han inte nöjd, min lilla är oxå väldigt mammig, kanske oxå har med åldern att göra? När han vaknar å pappan försöker trösta så är de gallskrik och så fort han ser mig eller hör att jag är påväg lugnar han sig..

• aprilbebis15
    Raggsockan skrev 2015-11-12 16:35:53 följande:

här har de också vaknats många fler gånger per natt och somnar bara om med nappen i munnen, annars är de skrikpanik... Tror också de är ngt utvecklingsstadie, men frågan är när de ska gå över detta har snart pågått iallafall 3 månader

Dagtid är rätt samma sover ca 20-1h på förmiddagen och samma på eftermiddagen, oftast mer åt 20min än 1h...

Ja samma här hållt på länge nu tycker jag för oss oxå.. Faserna avlöser väl varandra????

Okej det var ju inte så mkt dagsvila då, undrar om min gosse sover för mkt på dagen så kanske de då påverkar nattsömnen..
  • Freje
    aprilbebis15 skrev 2015-11-12 19:41:48 följande:
    Ja samma här hållt på länge nu tycker jag för oss oxå.. Faserna avlöser väl varandra????

Okej det var ju inte så mkt dagsvila då, undrar om min gosse sover för mkt på dagen så kanske de då påverkar nattsömnen..
    Fast jag har hört att om de sover bra på dagen så sover de bättre på natten också. Och man slipper att de blir övertrötta.
    Fast min tjej, sover 2-4 ggr per dag men högst 30 min åt gången. Nån enstaka gång en timme. Hon har börjat sova oroligt på nätterna, vaknar och vill ha nappen eller tröst. Skull gärna se att hon hade 2 lite längre sovpass på dagen.
  • BigMami

Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..

Nån gång går det väl över..

• Bell13
    BigMami skrev 2015-11-13 15:27:10 följande:

Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..

Det där har inte Douglas börjat med ännu. Lite oroligare på natten. Det lär ju komma här med, hör väl till 7 månader om jag inte har fel.

Han börjar bli oerhört mammig
  • mandalii
    BigMami skrev 2015-11-13 15:27:10 följande:

Haha, vår lille pojke har också börjat bli hysterisk vid påklädning och tvättning i ansikte, bakom öron ,i armhålorna och under halsen. Han blir så fruktansvärt arg, och det är en kamp kan jag lova, varje gång nu. Han är som förbytt, trollunge, hahaha! Han hatar den hårda haklappen också och får panik så fort han får syn på den. Så vi för köra på såna i tyg och tvätta dem konstant. Och nagelklippning är nästan omöjligt nu. Jag och pappan måste hjälpas åt, den ena får försöka underhålla/sysselsätta honom medan den andra klipper.

Han blir 7 månader om en vecka, än så länge sover han fortfarande bra i sin egen säng. Somnar alltid lugnt i den samma tid, kl 20:00 varje kväll. Sedan vaknar han ca 4-5 gånger per natt varav 2 gånger av dem för att äta. Så verkar han vara vrålhungrig. Men de andra gångerna funkar det att stoppa i nappen så somnar han om.

Han sover ca 1,5 timme på förmiddagen, 45 min vid lunch och sedan ca 1,5 timme på eftermiddagen.

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)