En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
![](http://www.familjeliv.se/gallery/image/5214453/full_600/php0jHLlx83151.jpg)
Verkar som ni andra kommit längre med maten än oss men förr eller senare vill han väl ha, åt lite avokado idag å då åt han ca 1 tesked och de är nog rekord
Hur sover era småttingar på dagarna och nätterna? Vi har en ungefärlig rutin där han somnar för natten 18.30-19 någon gång, ammar tills sömns (försöker dock vänja bort att somna med bröstet i munnen) sen varierar det hur ofta han vaknat på natten men senaste tiden vaknar han då vääldigt många gånger, ibland har han hunnit somna om när jag ska lyfta över han i vår säng, ibland somnar han så fort han får bröstet i munnen.. Skulle gärna få färre uppvak dagtid sover han oftast två längre stunder, totalt ca 4 timmar ibland mer. Undrar om han sover för sent på eftermiddagen eller för mkt under dagen och att de påverkar nätterna negativt? Därav min fundering bra å höra hur andra i samma ålder fungerar
Oj så konstiga smileys det såg ut att bli i mitt inlägg
Verkar som ni andra kommit längre med maten än oss men förr eller senare vill han väl ha, åt lite avokado idag å då åt han ca 1 tesked och de är nog rekord
Hur sover era småttingar på dagarna och nätterna? Vi har en ungefärlig rutin där han somnar för natten 18.30-19 någon gång, ammar tills sömns (försöker dock vänja bort att somna med bröstet i munnen) sen varierar det hur ofta han vaknat på natten men senaste tiden vaknar han då vääldigt många gånger, ibland har han hunnit somna om när jag ska lyfta över han i vår säng, ibland somnar han så fort han får bröstet i munnen.. Skulle gärna få färre uppvak dagtid sover han oftast två längre stunder, totalt ca 4 timmar ibland mer. Undrar om han sover för sent på eftermiddagen eller för mkt under dagen och att de påverkar nätterna negativt? Därav min fundering bra å höra hur andra i samma ålder fungerar
[quote=75994492][quote-nick]Bell13 skrev 2015-11-12 15:47:43 följande:[/quote-nick]Douglas har börjat vakna fler ggr på natten och kan endast somna om med bröst i mun och liggandes på min arm. Vet inte om det är mycket som händer med hjärnan i den här åldern? Han är väldigt mammig och klängig[/
Jo det är säkert mkt som händer för dom, å samma här de är bröstet som gäller försöker jag något annat är han inte nöjd, min lilla är oxå väldigt mammig, kanske oxå har med åldern att göra? När han vaknar å pappan försöker trösta så är de gallskrik och så fort han ser mig eller hör att jag är påväg lugnar han sig..
här har de också vaknats många fler gånger per natt och somnar bara om med nappen i munnen, annars är de skrikpanik... Tror också de är ngt utvecklingsstadie, men frågan är när de ska gå över detta har snart pågått iallafall 3 månader
Dagtid är rätt samma sover ca 20-1h på förmiddagen och samma på eftermiddagen, oftast mer åt 20min än 1h...
Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..
Nån gång går det väl över..
Vidar blir helt förstörd om man försvinner in i ett annat rum allt ska kretsa kring honom Tur han har storasyskon som roar honom emellanåt. Har man honom i knät är han som en ål och slingrar sig hela tiden! Blöjbyte och påklädning skriker han hysteriskt igenom varje gång. ..