-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Nu har min tjej börjat krypa. Trodde hon skulle börja för ett par månader sen men som tur var så gjorde hon inte det. Nu är hon 8 månader och har precis fattat hur man kryper. Så kul!
-
Åh va roligt!madde10 skrev 2015-12-06 21:22:02 följande:Nu har min tjej börjat krypa. Trodde hon skulle börja för ett par månader sen men som tur var så gjorde hon inte det. Nu är hon 8 månader och har precis fattat hur man kryper. Så kul!
Min tjej lärde sig att växla mellan sitta och ligga själv, för två veckor sen. Idag tog hon första krypstegen. Hon har ålat sig framåt hittills, men har nu kommit på att det går fortare att krypa
Måste tjata på sonen att alltid plocka undan smålegot, nu när hon tar sikte på hans rum. Hua, fasar för den dan han glömmer och lilasyster får tag i en. -
Vi kör lite blw inspirerat, inte fullt ut alla måltider men till stor del! Mest pga Williams matvägran, eller "jag ser en sked!! och tänker inte öppna munnen fören jag får äta bitar själv eller ni matar mig med bitar med fingrarna!" :P
I veckan som va så slutade två middagar med att hans lite mosade mat hamnade i komposten och han istället åt mat från min tallrik på egen hand... Stuvade makaroner och köttbullar och dagen därpå lax, Potatis och gräddfilssås.. Smörgås och frukt äter han själv till stor del både frukost och mellanmål nu för tiden.. De övriga måltiderna äter han ärtor, majs, morotsbitar, kokt potatis, pasta osv så man kan skedmata lite mellan hans egna plockande..
-
Samma här :) Känns som vi har en miljon smålego. Just nu rensas det både här och där på potentiella livsfarliga saker hon kan komma åt :)Freje skrev 2015-12-06 21:50:16 följande:Åh va roligt!
Min tjej lärde sig att växla mellan sitta och ligga själv, för två veckor sen. Idag tog hon första krypstegen. Hon har ålat sig framåt hittills, men har nu kommit på att det går fortare att krypa
Måste tjata på sonen att alltid plocka undan smålegot, nu när hon tar sikte på hans rum. Hua, fasar för den dan han glömmer och lilasyster får tag i en. -
William är drygt 8,5 månad ( 9 mån 20/12) och kom i veckan på hur man ålar :P det går fortfarande inte fort, men han lyckades flytta sig ca 1 meter idag på golvet m.. Och ålade ur våran säng och åkte i golvet med huvudet före i fredags!! Flög upp ur sängen kan jag ju bara säga!! :( och när han lugnat sig, låg på golvet och lekte. Då slog han en leksak i pannan och blev tokledsen Igen!! Sedan en tur med gåstolen de 2-3 trappstegen ner till förrådet där jag bara skulle ner i frysboxen för att ta upp lite köttfärs! Så jäkla fort det kan gå alltså!! Allt detta innan lunch... började fundera på vart dagen skulle sluta då... Men allt gick bra, 3 bulor och 3 blåmärken bara blev resultatet :P
Det var en väldigt Mammig och gnällig dag.. Tyckte så synd om honom :( så kände man sig väldigt skyldig också....
-
Det funkar faktiskt bättre när hon har lite bitar som hon själv kan plocka med. Då går det in en sked då och då med lite puré också. Tänker nog inte köra helt enligt blw, tycker det verkar lite hysteriskt när de pratar om att göra grötstavar, så de kan hålla dem själva . Då har det gått lite för långt tycker jag. Men tycker det verkar skönt att de lär sig äta på egen hand tidigt så man slipper skedmata i all evighet.amandanS skrev 2015-12-06 22:02:42 följande:Vi kör lite blw inspirerat, inte fullt ut alla måltider men till stor del! Mest pga Williams matvägran, eller "jag ser en sked!! och tänker inte öppna munnen fören jag får äta bitar själv eller ni matar mig med bitar med fingrarna!" :P
I veckan som va så slutade två middagar med att hans lite mosade mat hamnade i komposten och han istället åt mat från min tallrik på egen hand... Stuvade makaroner och köttbullar och dagen därpå lax, Potatis och gräddfilssås.. Smörgås och frukt äter han själv till stor del både frukost och mellanmål nu för tiden.. De övriga måltiderna äter han ärtor, majs, morotsbitar, kokt potatis, pasta osv så man kan skedmata lite mellan hans egna plockande.. -
Man får ju så dåligt samvete och ångest när det blir så där.amandanS skrev 2015-12-06 22:15:44 följande:
William är drygt 8,5 månad ( 9 mån 20/12) och kom i veckan på hur man ålar :P det går fortfarande inte fort, men han lyckades flytta sig ca 1 meter idag på golvet m.. Och ålade ur våran säng och åkte i golvet med huvudet före i fredags!! Flög upp ur sängen kan jag ju bara säga!! :( och när han lugnat sig, låg på golvet och lekte. Då slog han en leksak i pannan och blev tokledsen Igen!! Sedan en tur med gåstolen de 2-3 trappstegen ner till förrådet där jag bara skulle ner i frysboxen för att ta upp lite köttfärs! Så jäkla fort det kan gå alltså!! Allt detta innan lunch... började fundera på vart dagen skulle sluta då... Men allt gick bra, 3 bulor och 3 blåmärken bara blev resultatet :P
Det var en väldigt Mammig och gnällig dag.. Tyckte så synd om honom :( så kände man sig väldigt skyldig också....
Om de inte ramlar så kommer de ju å andra sidan inte lära sig någonting gå, springa och cykla för att ta några exempel.
Får vara tacksam för det inte händer så ofta istället. -
Som svar på frejes fråga om amning, ingen aning om hur länge vi ska amma, från början var jag mest inställd på helamning fram till 6 månader och sen börja med mat och därmed trappa ner amning, men de blir ju sällan som man tänkt sig har ju gått och går fortfarande trögt med smakisar, känns som att sluta amma är väldigt långt bort just nu men jag hoppas vi kommer igång med maten bättre nu snart och att amningen kanske minskar lite iallafall så han inte är så beroende av mig
Han ammar fritt dag/natt, vissa nätter är det flera gånger, en bra natt ammar han kanske 2-3 gånger???? men känns som att man inte kan "ta bort" nattamningen än då han inte får i sig något annat så han kanske behöver det.. -
Ser att ni skriver om blw, känns inte som något för mig egentligen då jag är såå nojjig att han ska sätta i halsen och jag får panik, men med tanke på att han inte verkar gilla puré kanske jag måste börja köra lite "blwinspirerat" iallafall det kanske passar han bättre..
-
Det går sisådär med blw, eller rättare sagt, hon tycker det är jätteroligt att få kladda med maten. Jag tycker det är mindre kul att sanera köket efter varje måltid. Har provat med diverse kokta grönsaker, men dessa bara kramas sönder och hamnar överallt utom i munnen. Om hon får en majskrok eller smörgåsrån att knapra på samtidigt som man matar med puré så går det lysande.