• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Freje skrev 2015-11-05 10:03:17 följande:
    Precis så var det för oss också. Max en tesked sen var hon inte intresserad längre. Men det vände plötsligt en dag i stort sett när hon blev 6 månader ( vi började med smakisar så smått vid 5 månader). För oss hjälpte det att testa när hon var riktigt hungrig, annars var hon inte så intresserad att testa.
    Vi har kört med rotsaker först och det älskar hon. Banan har vi provat två gånger men det gillar hon inte.
    I början var det trögt och det enda han ville ha var frukt och det fick han då. För att få i honom gröt blandar jag i frukt. Tog 1 månad innan han ens ville titta åt grönsaker.
  • mandalii

Vår lille pojke älskar mat så det är himla skönt. Men tyvärr har det inte alls minskat amningen på nätterna som jag hade hoppats på. Han äter ca 2-3 gånger per natt ändå.

Frukost runt kl 7-8, amning.

Lunch runt kl 10:30-11 en halv portion gröt och en tredjedel burk fruktpure.

Mellanmål ca kl 14 amning.

Middag runt kl 17: Mer än en halv burk matpure och en tredjedel burk fruktpure till efterrät.

Amning innan läggning runt kl 19-20.

Har testat att ge välling på flaska istället för att amma innan läggning men det vägrar han, bara tutte som gäller då.

• Bell13
    mandalii skrev 2015-11-05 20:03:08 följande:

Vår lille pojke älskar mat så det är himla skönt. Men tyvärr har det inte alls minskat amningen på nätterna som jag hade hoppats på. Han äter ca 2-3 gånger per natt ändå.

Frukost runt kl 7-8, amning.

Lunch runt kl 10:30-11 en halv portion gröt och en tredjedel burk fruktpure.

Mellanmål ca kl 14 amning.

Middag runt kl 17: Mer än en halv burk matpure och en tredjedel burk fruktpure till efterrät.

Amning innan läggning runt kl 19-20.

Har testat att ge välling på flaska istället för att amma innan läggning men det vägrar han, bara tutte som gäller då.

Har du provat att ge gröt på mellanmålet kl 14.00 istället för amning?

Jag ska prova att ge välling på kvällen nu och hoppas att slippa mata honom på natten.
  • mandalii
    Bell13 skrev 2015-11-06 06:28:40 följande:

Har du provat att ge gröt på mellanmålet kl 14.00 istället för amning?

Jag ska prova att ge välling på kvällen nu och hoppas att slippa mata honom på natten.

Du menar att ge gröt både vid lunch och sedan till mellanmål? Åh vad spännande, du måste berätta hur det gick!?
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-11-06 10:53:45 följande:
    Du menar att ge gröt både vid lunch och sedan till mellanmål? Åh vad spännande, du måste berätta hur det gick!?
    Ja exakt ju mer mat de får under hela dagen desto bättre sover de på natten säger min BVC. Det verkar stämma på Douglas. Han äter en gång och ska se om det går att få honom att sova hela natten med välling.
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-11-06 11:07:20 följande:
    Ja exakt ju mer mat de får under hela dagen desto bättre sover de på natten säger min BVC. Det verkar stämma på Douglas. Han äter en gång och ska se om det går att få honom att sova hela natten med välling.
    Igår hade vi en riktigt bra matdag - åt ordentligt med "riktig" mat så att säga. Och avslutade med välling när hon hade somnat, drack i sömen (brukar gå bäst då, annars vägrar hon ofta flaska nu mer även fast jag inte ammar ens).
    Sov ända till 07 (med en del gnäll när hon sakna nappen) utan att behöva äta. Så skönt, även om de skulle va himmelriket att få bort allt smågnäll på nättera som jag vaknar av ... 
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-11-06 11:47:44 följande:
    Igår hade vi en riktigt bra matdag - åt ordentligt med "riktig" mat så att säga. Och avslutade med välling när hon hade somnat, drack i sömen (brukar gå bäst då, annars vägrar hon ofta flaska nu mer även fast jag inte ammar ens).
    Sov ända till 07 (med en del gnäll när hon sakna nappen) utan att behöva äta. Så skönt, även om de skulle va himmelriket att få bort allt smågnäll på nättera som jag vaknar av ... 
    Ska testa ditt tips om välling i sömnen. Han vägrar flaska det är bara amning. Hans pappa ska testa om han tar flaskan då med honom.
  • amandanS

William har kommit på att han kan gnissla tänder, hur hanterar man det? Vi försöker avleda, erbjuda bitringen och försöka förklara går ju inte till en såhär liten! :) Det låter fruktansvärt obehagligt :O

• Freje
    amandanS skrev 2015-11-07 11:36:06 följande:

William har kommit på att han kan gnissla tänder, hur hanterar man det? Vi försöker avleda, erbjuda bitringen och försöka förklara går ju inte till en såhär liten! :) Det låter fruktansvärt obehagligt :O

Har inget råd att komma med, men det är säkert övergående. Han tycker säkert det är spännande att upptäcka sina nya tänder.
  • Bell13

Nu är Douglas 7 månader och har plötsligt blivit missnöjd med precis allt. Nån som känner igen sig?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)