-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Jag skulle köpt 74.mandalii skrev 2015-10-27 10:24:14 följande:
Är det någon som har erfarenhet av storleken på Polarn och Pyrets overaller? Är de stora i storleken? Vår pojke har storlek 74 nu, men tanken är ju att han ska kunna ha overallen hela vintern, bör man köpa storlek 80 då? Hur skulle ni ha gjort?
-
Okej, han är 71 cm lång och väger 8,9 kg. Du tror inte det blir tight snart då, om han ska ha kläder under också?Bell13 skrev 2015-10-27 19:11:41 följande:Jag skulle köpt 74.
-
Jag skulle köpt 80 tror jag. Vet inte hur de är i storlekarna.. Kan du inte köpa en och byta om den inte passar? Gör ju inget om den är för stor. Kan ju vara bra att det täcker lite över händerna och foten om det blir riktigt kallt också. (Över vantar och tassar då såklart )mandalii skrev 2015-10-27 20:28:32 följande:
Okej, han är 71 cm lång och väger 8,9 kg. Du tror inte det blir tight snart då, om han ska ha kläder under också?
-
Var till bvc igår och Vidar är 69 cm och 9.6 kg tung. Åkte sedan och skulle köpa varmare skor till minsta storasyster men efter att ha provat ett par som inte alls var som hon hade tänkt sig så fick hon världens utbrott och totalvägrade att ens titta på några andra skor. .. Hon fick nöja sig med ullstrumpor! Sådär går det när hon inte sover middag när hon har varit på dagis...
-
Om jag var du skulle jag köpa strl 74 och prova ordentligt hemma med olika kläder under.mandalii skrev 2015-10-27 20:28:32 följande:Okej, han är 71 cm lång och väger 8,9 kg. Du tror inte det blir tight snart då, om han ska ha kläder under också?
Min Douglas är 71 cm lång och vägde sist 7700 g så betydligt smalare och då mer plats i strl 74. -
Vi har polarns Vindfleece overall (förra årets modell) i 74, William är 68 lång och prick 8kg och den är bra stor på honom! :) Har "fötterna" övervikta och kan sedan vika in overallens ben typ 1 dm under honom! :)mandalii skrev 2015-10-27 10:24:14 följande:
Är det någon som har erfarenhet av storleken på Polarn och Pyrets overaller? Är de stora i storleken? Vår pojke har storlek 74 nu, men tanken är ju att han ska kunna ha overallen hela vintern, bör man köpa storlek 80 då? Hur skulle ni ha gjort?
Polarn är överlag lite stora jämfört med tex kappahl och hm.. Men sedan skiljer det lite både mellan modellen på vilken overall samt på barnets kroppsbyggnad hur det sitter :) -
Jag skulle nog också först prova med stl 74 i pops overall. Vi har nu 68 i vindfleece och det finns fortfarande plats att växa i. Hon är 66 cm.
Nu har dottern återgått till att bara vakna en gång på natten för amning. Dessvärre har min kropp inte fattat det utan vaknar ändå. Så knasigt att inte kunna sova trots att dottern gör det. -
och här har vi återgått till att vakna varje timma.. är helt utamattad vill jag lovaFreje skrev 2015-10-29 10:55:54 följande:
Jag skulle nog också först prova med stl 74 i pops overall. Vi har nu 68 i vindfleece och det finns fortfarande plats att växa i. Hon är 66 cm.
Nu har dottern återgått till att bara vakna en gång på natten för amning. Dessvärre har min kropp inte fattat det utan vaknar ändå. Så knasigt att inte kunna sova trots att dottern gör det.
-
Åh stackare! Det låter inte kul. Hoppas det är en snabbt övergående fas.Raggsockan skrev 2015-10-29 14:30:59 följande:och här har vi återgått till att vakna varje timma.. är helt utamattad vill jag lova
-
Så gjorde Douglas innan jag började med riktig mat, var ett vrak ett tag. Hoppas du kommer på varför han vaknarRaggsockan skrev 2015-10-29 14:30:59 följande:och här har vi återgått till att vakna varje timma.. är helt utamattad vill jag lova