• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-10-29 16:45:46 följande:
    Så gjorde Douglas innan jag började med riktig mat, var ett vrak ett tag. Hoppas du kommer på varför han vaknar
    nappen är boven, hon har blivit mer fäst vid den. Förut släppte hon alltid den innan hon somnade ordentligt... nu vaknar hon istället när de åker ut... så jag får stoppa i den, annars blir de gallskrik, och så tappar hon den 20 min senare igen. 
    Vet inte om jag ska sluta stoppa i den och låta henne hållas eller hur jag ska göra! Viste jag att de va övergående och att nappen bara är en dålig vana skulle jag kanske ta tag i de och försöka få henne o sluta.. Men känns ju som honbehöver tryggheten just nu! Aja jag vet inte helt enkelt hahahha
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-29 18:43:16 följande:
    nappen är boven, hon har blivit mer fäst vid den. Förut släppte hon alltid den innan hon somnade ordentligt... nu vaknar hon istället när de åker ut... så jag får stoppa i den, annars blir de gallskrik, och så tappar hon den 20 min senare igen. 
    Vet inte om jag ska sluta stoppa i den och låta henne hållas eller hur jag ska göra! Viste jag att de va övergående och att nappen bara är en dålig vana skulle jag kanske ta tag i de och försöka få henne o sluta.. Men känns ju som honbehöver tryggheten just nu! Aja jag vet inte helt enkelt hahahha
    Det är nog som du säger en trygghet för henne. Douglas är precis tvärtom han finner ingen tröst i nappen alls. Har provat men han vill inte ha den.

Kanske samsova en period till det gått över?
  • amandanS

Här har vi en lite jobbig period med både sömn och mat, han både äter dålig och sover dåligt.. Så just nu kämpar vi med mat

• amandanS

Här har vi en lite jobbig period med både sömn och mat, han både äter dålig och sover dåligt.. Så just nu kämpar vi med maten, mellanmålen är det som verkligen funkar bäst, då gapar och äter mer än 3 skedar! Hopplöst med lunch och middag, vi får lura i honom maten eftersom han tvärvägrar öppna munnen. Men när de väl kommer in i munnen så äter han upp det utan protest. Så vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Han har tappat kurvan och börja gå ner på -1 istället så vore ju bra om han åt lite... Varit på besök hos min mamma 1 vecka nu och hon tycker att han är lite väl liten i maten. Vilket både jag och min syster också varit, varav jag var underviktig till 2 års ålder...

Och nätterna består av 2 omgångar med ersättning + 2-3 gånger amning. Så nu samsover vi. Till helgen har sambon (som varit själv hemnq hela veckan då vi varit bortresta) lovat att ta sonen så jag får sova 2 nätter ostört. För fy sjutton vad trött man blir :( sonen tar första flaskan vid 23 och kl 05,30 vill han upp på morgonen.. då blir väckt 4-5 ggr på de timmarna!..

• amandanS

Erbjudit flaskan istället för lunch/middag och då tar han ynka 40-80 ml, testat ge ersättning som måltidsdryck men det gick inte, vatten däremot kan han klunka i sig och tycker tydligen att det är jättegott..

• Bell13
    amandanS skrev 2015-10-29 21:35:46 följande:

Här har vi en lite jobbig period med både sömn och mat, han både äter dålig och sover dåligt.. Så just nu kämpar vi med maten, mellanmålen är det som verkligen funkar bäst, då gapar och äter mer än 3 skedar! Hopplöst med lunch och middag, vi får lura i honom maten eftersom han tvärvägrar öppna munnen. Men när de väl kommer in i munnen så äter han upp det utan protest. Så vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Han har tappat kurvan och börja gå ner på -1 istället så vore ju bra om han åt lite... Varit på besök hos min mamma 1 vecka nu och hon tycker att han är lite väl liten i maten. Vilket både jag och min syster också varit, varav jag var underviktig till 2 års ålder...

Och nätterna består av 2 omgångar med ersättning + 2-3 gånger amning. Så nu samsover vi. Till helgen har sambon (som varit själv hemnq hela veckan då vi varit bortresta) lovat att ta sonen så jag får sova 2 nätter ostört. För fy sjutton vad trött man blir :( sonen tar första flaskan vid 23 och kl 05,30 vill han upp på morgonen.. då blir väckt 4-5 ggr på de timmarna!..

Finns det nåt han tycker om mer än annat? Douglas älskar t ex turkisk yoghurt med fruktpure och smaksatt gröt med fruktpure. När jag ger t ex majs eller potatispuré blandar jag i örtkryddor som timjan och dill annars äter han inte. Barnmat smakar ju inget. Brukar också ha i lite grädde och en klick smör.
  • amandanS
    Bell13 skrev 2015-10-30 06:13:18 följande:

Finns det nåt han tycker om mer än annat? Douglas älskar t ex turkisk yoghurt med fruktpure och smaksatt gröt med fruktpure. När jag ger t ex majs eller potatispuré blandar jag i örtkryddor som timjan och dill annars äter han inte. Barnmat smakar ju inget. Brukar också ha i lite grädde och en klick smör.

Han har ätit bra förut med gröt + div olika fruktpuréer till frukost vid 7-8, ibland mellanmål vid 10, hemlagad lunch vid 11-12 (köpemat ratar han och spottar ut med en grimas, smakar som sagt ingenting!), mellanmål kl 14, middag 16 och gröt vid 18-19. Och en skvätt välling vid 20-20.30 när han somnar.

Men nu är det som om munnen inte går att öppna och inget är det minsta intressant längre... Men får man bara in de i munnen så äter han upp, han spottar aldrig ut! Fruktpure är samma sak innan han med lite smått tvång smakat, då gapar han åtminstone. Yoghurt med frukt, klämmisar, semper gröt klämmisar brukar också gå hyfsat bra...

Men man blir frustrerad, det som gått så bra hittills, var inga problem att introducera mat och dra ner amningen. Och han åt då bra, sov på nätterna och efter att inte ha vuxit alls på över 1 månad så ökade han 200gr på en vecka när bvc ville kontrollväga efter 1 vecka med mat istället för amningen. Men nu känns det som om vi tar 10 steg tillbaka! Och bröstmjölken har sinat så de alternativet är ganska kört!
  • Raggsockan
    Bell13 skrev 2015-10-29 20:49:27 följande:
    Det är nog som du säger en trygghet för henne. Douglas är precis tvärtom han finner ingen tröst i nappen alls. Har provat men han vill inte ha den.

Kanske samsova en period till det gått över?
    jo får kanske göra de! Får vänta lite till vi flyttat och ta det då, just nu sover jag i en 80 säng så får inte plats direkt :P  
  • Bell13
    Raggsockan skrev 2015-10-30 07:23:41 följande:
    jo får kanske göra de! Får vänta lite till vi flyttat och ta det då, just nu sover jag i en 80 säng så får inte plats direkt :P  
    Det förstår jag mycket väl
  • mandalii
    Raggsockan skrev 2015-10-29 14:30:59 följande:
    och här har vi återgått till att vakna varje timma.. är helt utamattad vill jag lova Gråter
    Stackars dig, det är precis samma här! Suck..hoppas det går över snart...
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)