• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami

Sover brukar han göra duktigt. Minst 1.5-2 timmar på fm efter jag lämnat på dagis vid 9 och nu har jag börjat köra in honom på att sova vid 14 tiden då jag hämtar storasyster på dagis, Då kan han sova minst 2 timmar i sträck medan vi hänger i lekparken. Somnar mellan 19.30-20 för natten och äter en sista gång vid 22-23. Nästa mål blir sedan efter 7.30 Går oftast upp runt 7. Vaknar nån enstaka gång och vill ha napp. Men då har jag också storasyster som också tappar bort nappen under natten och täcket. . ZzzZzZzz. .

Just ikväll är Vidar vaken fortfarande.. Och det hör till ovanligheten. . Jag är trött! Speedad till tusen och bara leker och jollrar samtidigt som han kliar sig i ögonen. .

Vidar äter största delen ersättning. Han är inte så intresserad av riktig mat. Allt med potatis är pesten! Kräks rätt ut utav det.. Men vi har ingen brådska! Han säger till när han är redo Huvudsaken han växer som han ska och det verkar ju knappast gå någon nöd på honom

Men frukt och sådant slinker lätt ner...

Imorgon fyller storasyster 3 år! Så roligt!! Stora tjejen. Men det märks även där på en del trots Så ikväll har jag varit i full gång med att slå in presenter! Det ser ut som om tomten har varit här. Hehe.. Finns ju nästan bara julpapper på alla affärer vid den här tiden på året! Att man aldrig lär sig haha!!

• Freje

Byta blöja just nu är ett helt gympapass, hon vägrar ligga stilla. Precis när man fått runt flärparna så snurrar hon runt så man får börja om. Har försökt distrahera med leksaker, mobil i taket. Byta på lekfilten istället. Men det enda som får henne stilla tillräckligt lång stund för att hinna byta är hårborsten. Den har ett gummerat handtag och det är tydligen jättegott att tugga på. Tur att hon inte har så mycket hår så det behövs för att borsta håret

Den tiden när hon snällt och nöjt låg stilla är förbi. Lägger/sätter ner henne på lekmattan så tar det 2 sekunder så har hon rullat utanför och ålar sig baklänges genom huset. Igår såg det ut som hon försökta ta några krypsteg när hon stod på alla fyra. Men hon vågar inte riktigt än.

Hon äter bra med vanlig mat nu, men det märks i blöjorna. Hon är så hård i magen. Vi kämpar på med katrinplommon och rivet päron. Men ändå är det små harpluttar i blöjan. Hon kämpar för att få ut dem, stackarn.
    Ska testa med kiwi också, har för mig att det är lösande också.

• anlili

Haha, ja det där med att ligga still på skötbordet är ett minne blott här också. Hon ligger på mage inom en sekund efter att jag lagt ner henne. Ibland är enda sättet att få på blöjan att ställa henne upp. Blir lättare sen när hon står stadigare. Eller så är det här en period som går över...

• Bell13
    Freje skrev 2015-11-14 10:48:47 följande:

Byta blöja just nu är ett helt gympapass, hon vägrar ligga stilla. Precis när man fått runt flärparna så snurrar hon runt så man får börja om. Har försökt distrahera med leksaker, mobil i taket. Byta på lekfilten istället. Men det enda som får henne stilla tillräckligt lång stund för att hinna byta är hårborsten. Den har ett gummerat handtag och det är tydligen jättegott att tugga på. Tur att hon inte har så mycket hår så det behövs för att borsta håret

Den tiden när hon snällt och nöjt låg stilla är förbi. Lägger/sätter ner henne på lekmattan så tar det 2 sekunder så har hon rullat utanför och ålar sig baklänges genom huset. Igår såg det ut som hon försökta ta några krypsteg när hon stod på alla fyra. Men hon vågar inte riktigt än.

Hon äter bra med vanlig mat nu, men det märks i blöjorna. Hon är så hård i magen. Vi kämpar på med katrinplommon och rivet päron. Men ändå är det små harpluttar i blöjan. Hon kämpar för att få ut dem, stackarn.
    Ska testa med kiwi också, har för mig att det är lösande också.

De kan bli förstoppade av blåbär men också av spannmål.

Douglas blev jättehård i magen och jag fattade inte varför sedan när jag fick veta att blåbär är stoppande så fattade jag för han åt blåbärsgröt varje morgon.

Är bättre nu
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-11-14 14:10:31 följande:

De kan bli förstoppade av blåbär men också av spannmål.

Douglas blev jättehård i magen och jag fattade inte varför sedan när jag fick veta att blåbär är stoppande så fattade jag för han åt blåbärsgröt varje morgon.

Är bättre nu

Visste inte att blåbär är stoppande, men vi har inte gett henne det ännu. Däremot gör vi uppehåll med morot, som jag vet är stoppande.

Ger alltid katrinplommon eller päron till gröten för att hjälpa magen. Hon äter bara gröt 1-2 ggr per dag. Ingen välling ännu. Det tar väl lite tid för magen att lära sig hantera vanlig mat.
  • BigMami

Färska blåbär är däremot tvärt om

Det är därför man oftast äter tex blåbärssoppa vid magsjuka.

• Freje
    BigMami skrev 2015-11-15 07:42:34 följande:
    Färska blåbär är däremot tvärt om smile1.gif

Det är därför man oftast äter tex blåbärssoppa vid magsjuka.
    Aha. Tänk man lär sig nya saker varje dag
  • Freje

Idag blir dottern 7 månader . Det firades genom att hon fått sin livs första förkylning . Inte så kul, hon har inte kunnat sova bra inatt och hållt mig vaken i stort sett hela natten. Eftersom jag själv också är förkyld så känner jag mig nästan gråtfärdig av trötthet. Dessutom är sonen 4 år också hemma från förskolan. Känner på mig att det här kommer bli en tuff dag.

• Bell13
    Freje skrev 2015-11-16 10:13:26 följande:

Idag blir dottern 7 månader . Det firades genom att hon fått sin livs första förkylning . Inte så kul, hon har inte kunnat sova bra inatt och hållt mig vaken i stort sett hela natten. Eftersom jag själv också är förkyld så känner jag mig nästan gråtfärdig av trötthet. Dessutom är sonen 4 år också hemma från förskolan. Känner på mig att det här kommer bli en tuff dag.

Douglas har varit förkyld en gång och physiomerdpray räddade oss. Nästäppan släppte på en gång.
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-11-16 10:34:55 följande:

Douglas har varit förkyld en gång och physiomerdpray räddade oss. Nästäppan släppte på en gång.

Jag får nog inhandla det imorgon. Dagarna är hon pigg och kan sova någorlunda, men nätterna är besvärliga. Just nu sover hon i babyskyddet, det verkar hjälpa lite.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)