-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Vidar har också napp. Problemet ett är att storasyster snor dem! När hon sitter gömd tyst i något hörn eller sitt skåp så vet man ... Skönt att det finns alternativ! Haha..
-
Hur har det gått? Tar han nappen?Bell13 skrev 2015-11-23 18:55:15 följande:Vi försöker också komma dit att pappa ska kunna natta och att jag ska kunna få lite egentid.
Ska prova med en napp inatt när han vaknar. -
Nä han vill inte ha den.Freje skrev 2015-11-30 14:43:34 följande:Hur har det gått? Tar han nappen?
-
Däremot läste jag i en annan tråd att om babyn vägrar ersättning kan man hälla i 1 krm vaniljsocker och då vill de flesta ha. Testade nu och han drack 200 mlFreje skrev 2015-11-30 14:43:34 följande:Hur har det gått? Tar han nappen?
-
Där ser man . Hoppas det innebär lite färre uppvak nattetid för er.Bell13 skrev 2015-12-02 10:37:32 följande:
Däremot läste jag i en annan tråd att om babyn vägrar ersättning kan man hälla i 1 krm vaniljsocker och då vill de flesta ha. Testade nu och han drack 200 ml
-
Kommer nog inte vinna mom of the year. Men ..... M å s te få sova 1 nattFreje skrev 2015-12-02 21:43:20 följande:Där ser man . Hoppas det innebär lite färre uppvak nattetid för er.
-
Äsch. En sån liten mängd vaniljsocker är ingenting mot en förhoppningsvis mer utvilad och glad mamma Om det funkar så är det ju toppen.Bell13 skrev 2015-12-02 22:09:58 följande:Kommer nog inte vinna mom of the year. Men ..... M å s te få sova 1 natt
Själv fick jag sova en hel natt häromdagen. Var i lite chock när jag vaknade och insåg att det var morgon och hade sovit hela natten Tyvärr varade det inte, nu är vi tillbaka till ett till två uppvak per natt. Men det är överkomligt tycker jag. -
Plötsligt har dottern börjat skrika vid matbordet. I början funkade det att hon fick en egen sked, men inte längre. Hon vägrar att äta. Just nu godtar hon bara amning. Enda sättet att få henne att äta är att hon får göra det själv. Så jag funderar på att testa att låta henne äta mer själv. Lämplig mat i lämpliga bitar, typ kokta morotstavar, kokta broccolibuketter. Vi har testat lite men det blir ju väldigt kladdigt
Någon som testat ? -
Jag va inne lite på de i början och läste en del om BLW. Men de verkade så krångligt så jag gav upp. Men det finns en bra facebook-grupp om du söker på Baby led Weaning. Där fanns de väldigt hängivna föräldrar och dom hade också en hel del länkar osv.Freje skrev 2015-12-05 10:34:10 följande:
Plötsligt har dottern börjat skrika vid matbordet. I början funkade det att hon fick en egen sked, men inte längre. Hon vägrar att äta. Just nu godtar hon bara amning. Enda sättet att få henne att äta är att hon får göra det själv. Så jag funderar på att testa att låta henne äta mer själv. Lämplig mat i lämpliga bitar, typ kokta morotstavar, kokta broccolibuketter. Vi har testat lite men det blir ju väldigt kladdigt
Någon som testat ?
-
Jag får kolla in den gruppen, tack för tips!Raggsockan skrev 2015-12-05 10:54:01 följande:Jag va inne lite på de i början och läste en del om BLW. Men de verkade så krångligt så jag gav upp. Men det finns en bra facebook-grupp om du söker på Baby led Weaning. Där fanns de väldigt hängivna föräldrar och dom hade också en hel del länkar osv.
Jag är tveksam om det kommer att funka, då min tjej hulkar så fort det är en liten klump i gröten eller matpurén. Men jag kan ju ha fel, det är värt att testa. Majskrokar och smörgårsrån äter hon utan problem. Så det kanske bara jag som är nojig att hon ska sätta i halsen.