• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    kiwifågel skrev 2014-09-18 15:39:10 följande:

Kul med så många positiva besked från era ultraljud! Är det någon som vill dela med sig av bilder? Tycker det är så kul att se :) Själv får jag vänta tills på torsdag, då är det dags för kub. Supernervöst!

Äntligen börjar illamåendet ge med sig lite, ser fram emot att känna mig mänsklig igen snart.

Jättedåliga/suddiga bilder blev det från mitt ul i v 8+2

Blir nog mer tydligt på ul på tisdag.
  • JhjärtaK

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

• Solkatten
    JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:

Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!

Men oj. Vad är det med bebisarna i denna tråd? Trillingar och tvillingar i massor ;) vilken fantastisk nyhet, bättre än så kan det ju inte få på KUB :)
  • kiwifågel
    Elisebet skrev 2014-09-18 14:03:30 följande:

Ja, nu var det så att läkaren påpekade under tio minuter hur dålig ultraljudsmaskinen var?Det innebar att jag låg på britsen och oroade mig lika länge för att hon inte kunde avgöra om hjärtat slog eller inte. När jag sedan fick höra att bebisen verkligen levde så tjöt jag av mig varenda gnutta mascara av lättnad :)

Så jag har lite svårt att svara på din fråga. Maskinen var dålig och jag såg allt väldigt suddigt. Jag kunde se hunudet och att kroppen (till sist) sprattlade lite, inte mer än så. Om det hade varit annorlunda med mer avancerad teknik, det vet jag inte. Jag ska också göra kub om några veckor. 

Apropå kub, blodprov ska ju tas tidigast v 9. Menar dom v 9+0 eller menar dom v 9 som vi lekmän kallar det, alltså 8+0? Någon som vet säkert?

I min kallelse står det "inte före v9?0" har jag för mig, kan dubbelkolla när jag kommer hem.
  • kiwifågel

Stort grattis, vad chockerande det måste varit! :)
  • tjej89

Grattis!! Vad roligt!
  • Bell13

What??? Hur känns det? Vad fick du för siffror och hur gammal är du? Jag har kub på tisdag är 40 år gammal och vill ha nåt att jämföra med.
  • Mars12

JhjärtaK: vad kul, och spännande med 2 :) grattis till fina siffror

• agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-18 15:39:19 följande:
    Jag menade inget illa med det alls faktiskt. Var det någon som tog illa upp var det inte min mening. Det är så laddat ämne graviditet-mat-vikt. Och självklart menar jag ju inte att du dricker alkohol under din graviditet.
    Nej nej tog inte åt mig, undrade bara vart kolhydratsnacket kom ifrån haha, sen kom jag på att jag skrev att jag kommit upp i mycket kcal när jag druckit alkohol och det är ju kolhydrater :P
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)