-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Vad häftigt med två! Spännande, nu är det väl två tvillinggraviditeter här i tråden?JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:
Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!
-
Hade inskrivning och VUL i tisdags vecka 8+3. det var en härlig känsla med sprudlande tårar när jag såg det lilla livet där inne. Pickande hjärta och bebisen rörde sig lite under undersökningen.
-
Någon som vet om den finska osten koskenlaskija är okej att äta när man är gravid? :)
-
haha! Grattis! Dubbel glädje?JhjärtaK skrev 2014-09-18 15:54:21 följande:
Vi fick jättefina siffror idag på kub, PÅ BÅDA BEBISARNA!! Japp, ni läste rätt, de är tv där inne som röjer! De måste ha gömt sig bakom varandra på VUL de jäklarna!
Snälla bjud på en tvillingbild -
Tack för alla grattis vi är helt chockade kan jag säga, vi skulle ju bara ha en till ju men moder natur tyckte annorlunda uppenbarligenBell13 skrev 2014-09-18 16:39:53 följande:What??? Hur känns det? Vad fick du för siffror och hur gammal är du? Jag har kub på tisdag är 40 år gammal och vill ha nåt att jämföra med.
Jag är 32 år, normalviktig och röker inte och vi fick 1:20 000 på ena tvillingen på både 13, 18 och 21 och den andra tvillingen fick vi 1:20 000 på 13 och 18 och 1:16 500 på 21 så toppenbra siffror då min ålderssiffra är typ 1:400 drygt. Är så glad! . Nackspalterna var bra och "små", en på 1,4 mm och den andra på 1,8 mm. Och tack vare bra blodprover också så blev risken så låg. -
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).
-
Här är tvillingen till höger som vinkar
-
Och här är den till vänster
-
Nytt UL på onsdag för att kolla hur mycket de delar på gällande moderkaka och så. Har verkligen noll koll på hur ens bm-program ser ut vid en tvillinggraviditet?? Jag får ringa min bm imorgon och fråga. Fler koller blir det ju då det anses vara en "riskgraviditet" men hur mycket vet jag inte.
Fick också svar på mitt cellprov idag som var normalt så en helt fantastisk dag -
Jag är PT och kostrådgivare sitter och babblar om mat, kcal och träning hela dagarna :) vikthetsar absolut inteagirlnamedbill skrev 2014-09-18 17:45:02 följande:Nej nej tog inte åt mig, undrade bara vart kolhydratsnacket kom ifrån haha, sen kom jag på att jag skrev att jag kommit upp i mycket kcal när jag druckit alkohol och det är ju kolhydrater :P