-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
I vissa landsting är de hårda med åldersgränsen. Har du fått kub kostnadsfritt tidigare?
Linaslus skrev 2014-09-19 11:32:58 följande:Tyckte det var lite konstigt för jag har aldrig hört någon som betalat!
-
I mitt landsting får man betala för KUB om man är under 35 (?) och inte har särskilda skäl till att göra det.Linaslus skrev 2014-09-19 11:32:58 följande:
Tyckte det var lite konstigt för jag har aldrig hört någon som betalat!
-
Hej! Jag är också 25 ( eller blir i november) bor i Stockholm och har också bf 18 april :):)Mickolina skrev 2014-09-19 09:38:07 följande:
Hejsan! Michaela heter jag 25 år bor i Stockholm med min sambo vi väntar vår första knodd 18 April. KUB test 6/10 nervös som sjutton :)
Kul med alla fina bilder
Grattis till din graviditet!
Vart i Sthlm bor du? -
Det kostar inget i Sthlm tex. Olika regler i olika landsting.Linaslus skrev 2014-09-19 11:00:31 följande:
En fråga till alla er som gjort och ska göra kub-test och är under 35år har det kostat nått för er? Jag bestämde mig för att göra testet och fick nu reda på att det kostar 1500:- eftersom jag är under 35år
Jag gjorde förut (var 23) nu är jag 24 å ska göra igen. -
vet inte hur du upplevt dina "sammandragningar"? Men jag har haft som en stretchade känsla vid ljumsken typ. Och det om jag rör mig hastigt tex ifrån liggande läge till stående. Men det är inget som jag upplevt som direkt obehagligt eller att det känts farligt. Men skriv gärna vad din bm svarade om du lyckas fråga henne om det.cu2013 skrev 2014-09-19 08:11:36 följande:
Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.
-
Tyckte med det var läskigt men tydligen händer det. Nu ska svampen vara borta :)
Jag är i vecka 11. Har haft ett helvete med alla möjliga symtom. Mitt illamående började redan 5 dagar efter insättning , och har hållt i sig. Testat postafen , lergigan och nu tar jag pimperan. Tröttheten ska vi inte tala om:( hoppas det lugnar sig i 4 månaden! -
Jag ska på KUB i Uppsala (Akademiska sjukhuset) i eftermiddag och ska då betala 1500. Har också betalat vid KUB-test i tidigare graviditeter men då fått pengarna tillbaka pga. att man direkt upptäckt missfall och därmed ej utfört själva KUB-testet...
-
Jag kände liknande, men mer ner mot ljumsken, i onsdags kväll. Tror det är ligamenten det drar i när livmodern växer. Är det däremot vid äggstockarna vet jag inte riktigt vad det kan bero på.agirlnamedbill skrev 2014-09-19 10:43:12 följande:
Någon mer än jag som känt av hugg kring en äggstock?
På mig har det typ ilat till och från i några dagar i vänster äggstock men imorse så började det hugga till, har behövt sätta mig ner flera gånger idag pga att det gjort så ont. Känns nästan likadant som när jag hade utomkvedshavandeskap i våras, nu vet jag ju att graviditeten sitter rätt men vad kan det vara..?
-
Hej alla!! Har precis varit på ultraljud för att datera graviditeten. Går in i v.10 idag, fick se ett liv som låg & sprattlade lite =) underbart!! Nu kan jag slappna av! Har kikat in här då & då men har inte haft orken att ens kommentera, har mått grymt dåligt med illamående osv men nu har det lättat! Firade med att köpa 2 par mammabyxor, har knappt några byxor som jag kan knäppa, illamåendet blir mycket värre när byxorna spänner över magen.. Så himla skönt detta att få se livet sprattla i magen!
-
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?