-
En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
-
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
-
Vilka fina bilder. Längtar till mitt ul på tisdag men är lite nervös inför siffran.JhjärtaK skrev 2014-09-18 19:44:29 följande:
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).
Gjorde inte du ul ungefär samtidigt som jag om jag inte minns fel? Och då syntes det väl bara ett foster? -
Jo precis! Gjorde VUL i vecka 7+1 och då såg läkaren bara ett foster så den andra måste gömt sig bakom var dagens bm förklaring. Vi blev så chockade för vi "visste" ju att där bara fanns en, tji fick vi!Bell13 skrev 2014-09-18 20:15:35 följande:Vilka fina bilder. Längtar till mitt ul på tisdag men är lite nervös inför siffran.
Gjorde inte du ul ungefär samtidigt som jag om jag inte minns fel? Och då syntes det väl bara ett foster?
Här är bilden från det VUL:et.
-
Jag var också jättenervös för siffran och sen också såklart nervös för att det lilla livet hade dött men som det blev så hade jag uppenbarligen inte behövt oroa mig för varken det ena eller det andraBell13 skrev 2014-09-18 20:15:35 följande:Vilka fina bilder. Längtar till mitt ul på tisdag men är lite nervös inför siffran.
Gjorde inte du ul ungefär samtidigt som jag om jag inte minns fel? Och då syntes det väl bara ett foster?
Jag håller tummarna för fina siffror på tisdag! -
Men guud så mysigt och grattis:)JhjärtaK skrev 2014-09-18 19:44:29 följande:
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).
-
Är de en hårdost så ät på! Annars bara den är pastoriserad, och varken är mögel eller kitost så är den ok:)agirlnamedbill skrev 2014-09-18 18:27:16 följande:
Någon som vet om den finska osten koskenlaskija är okej att äta när man är gravid? :)
-
Så mysigt med alla fina bilder! Bjuder på en från 10+0 (är nu i 11+2 men har mått för dåligt för att orka lägga upp tidigare).
Angående blodprov inför kub stod det mycket riktigt "ej innan vecka 9+0" på min kallelse.
3,48 cm lång :) Jag blev förvånad över hur mycket den hade växt sen sist (då den mest såg ut som en ostbåge). Den rörde sig mycket också, vilket var helt fantastiskt att se! -
Våran skatt i 9+0 :) Ul igen på måndag om två veckor! -
Vilken chock det måste vara men ändå en positiv sådan.JhjärtaK skrev 2014-09-18 20:48:26 följande:Jo precis! Gjorde VUL i vecka 7+1 och då såg läkaren bara ett foster så den andra måste gömt sig bakom var dagens bm förklaring. Vi blev så chockade för vi "visste" ju att där bara fanns en, tji fick vi!
Här är bilden från det VUL:et.
När jag gjorde ivf så fick vi alltid tillbaka två ägg och jag hoppades på tvillingar. Är det nån skillnad på den här graviditeten mot tidigare? Har hört att man mår illa mer och att allt blir "värre" -
Jag tänker lite som du. Mitt illamående och min trötthet har avtagit och jag är rädd att det hänt nåt. Samtidigt vet jag att det är helt normalt. Det är värst de första 12 veckorna och jag är idag i v 13 så det är ju helt normalt.JhjärtaK skrev 2014-09-18 20:51:40 följande:Jag var också jättenervös för siffran och sen också såklart nervös för att det lilla livet hade dött men som det blev så hade jag uppenbarligen inte behövt oroa mig för varken det ena eller det andra
Jag håller tummarna för fina siffror på tisdag!
Vilket bra resultat du fick. Jag hoppas på att få ett lika fint resultat så jag kan slappna av ordentligt och bara njuta nu. -
Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.