Vi har varit på 2-månaderskontrollen idag.
Det är ju då man fyller i blankett om nur man mår som mamma (för att hjälpa de som har depression).
Alltså bm ger mig blankett och utan att säga nåt går ut men min bebis!
Hon gjiorde nog det för att jag skulle kunna fylla i i lugn och ro. Efter en minut blev jag skitorolig! Vill alltså inte alls att en främande tant går ut men min bebis så att jag intge ser eller hör dem! Vad gör de där i korridorren!?
Så jag gick ut, där hon faktiskt stod och pratade med en annan bm och med min son i famnen. Jag sa att jag inte mår bra när hon går ut så här med min bebis, hela modersinstinkten bara skriker!*
Min bm är ju annars helt underbar, snäll och toppen med barn, och bebisen var väldigt nöjd - men jag gillade det inte alls. Bm sa att hon förstår spåklart.
Tänkte berätta det här så att ni inte får en chock om era bm gör samma
annars var allt bra. Bebisen är mycket över medelkurvan i längd, och gick ner till medelkurvan i vikt. Han är go och ler och pratar masor.
Hur många leenden? Jo, kanske 100 om dagen - alltid när jag eller mannen platar med honom, och även bm fick en massa leenden och de två pratade så fint idag
kanske därför kände hon att de blev redan kompisar och kunde gå ut och mysa på tu man hand ![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)