septemberbarn 2014
och så är de båda sociala och nyfikna och framåt, men jag koncentrerade mig just på olikheterna
och så är de båda sociala och nyfikna och framåt, men jag koncentrerade mig just på olikheterna
Han tar inte så mycket initiativ när det gäller det praktiska.
Hej på er!
Har inte läst hela tråden. Ni kanske har pratat om detta, eller så tycker ni jag är knäpp som redan tar upp detta.
Men ni som vill ha ett till barn, hur går era tankar på åldersskillnad? När vill ni påbörja försök till att bli gravid igen?
vågar ni köpa vinteroverall inför nästa vinter nu? såg att reima har jätterabatter, det är ju skönt att betala 500 istället för 1100. men tänk om jag köper 74 och den blir för liten eller för stor? nej, vågar nog inte....
bra idé! vilken storlek?
hur gör ni i stockholm?
i gbg får man inte ens ansöka till förskolan förran barnet ät 1 år.
jag började kolla runt ett par månader innan vi skulle ansöka, och det räckte.
ja, nu är det samma i gbg också.
Du kan ansöka om en plats i förskola eller familjedaghem tidigast sex månader innan ditt barn behöver platsen. Barnet kan få en plats tidigast från ett års ålder.
replica, du planerade ju ett till barn snart, eller hur? då kan ditt barn gå vääldigt lite på dagis ett tag, och sen kan du vara hemma igen med båda barnen...
ni som bor i stockholm och ska sätta in barnet i kö när barnet är 6 månader: hur är det med plats garanti? kommunen ska ju hitta en plats till er inom 4 mån, och då får väl barnet antingen börja på förskolan, eller nollställs köplatsden för er, eller hur funkar det?
jag är också pedagog... fick alldelles nyss ett telefonsamtal från rektorn att skolan gick i konkurs och från september är jag arbetslös, precis somm alla andra inklusive rektor. och jag har ju precis fått löneförhöjning... då är det kanske smartare för oss att ochså få ett barn till inom 1år 9 mån... tänker och tänker och tänker och tänker...blir galen på att väga upp positivt mot negativt... gjorde en lista men ändå pendlar mellan "vill ha ett barn till, vill bli gravid nu" - och "vill inte ha så liten ålderskillnad mellan barnen".