Emmask skrev 2015-01-03 01:53:42 följande:
Är det många här som fått tillbaka mensen?
inte jag iaf. det får gärna dröja.
linnéa001 skrev 2015-01-03 07:37:44 följande:
man bara kunde vara helt skyddad om man ammade var tredje till fjärde timme dygnet runt. --
oj, det var inget jag visste
linnéa001 skrev 2015-01-03 07:37:44 följande:
Är det många barn som bajsar på natten? .
före 1,5 mån gjorde sonen det varje natt. Nu händer det var tionde dag ungefär. han har också lätt att somna om sen.
septemberfjorton skrev 2015-01-03 07:55:30 följande:
Hur kommer det sig att ersättningsbarn sover så länge? Ingrid vaknar fortfarande för att amma runt var tredje timme på natten, och jag känner ibland att det vore skönt att börja med ersättning dels pga sömnen. Men så får jag dåligt samvete för att amningen trots allt fungerar(pumpar dock nu) och för att jag verkligen inte vill att hon ska äta ersättning. Usch, önskar tiden kunde gå fortare så hon vi börja med vanlig mat.
du vill inte prova att samsova och liggamma? nu är ju dem så stora att risken för psd är nästan obefintlig.
förlåt om du har redan berättat att du inte vill samsova, nu hittar jag inte det.
Emy88 skrev 2015-01-03 08:07:52 följande:
På tal om annat, min son sitter helt själv utan stöd nu. Precis som min dotter är han väldigt tidig med vissa saker och sen med andra. T.ex. tvivlar jag på att han någonsin kommer börja rulla runt. Har någon mer ett barn som avskyr att ligga ner?
wow, det var roligt! tar han sig upp själv från liggläge till sittläge, eller sätter du upp honom först?
Jensa85 skrev 2015-01-03 12:30:33 följande:
Oj hur gammal? :)
Jag har ett barn som hatar att sitta
Han vill bara stå upp o hoppa o har börjat röra benen som att han går..
Ligga är helt ok men sitta är hemskt :) förstår inte varför..
Rulla har han gjort ett par gånger men inget han gör helahela tiden.
Han blir 4 mån 4/1.
min son hatar att halvsitta (både i famnen, i saccosäck, i babysitter och med kuddar bakom ryggen alltså när vinkeln är 25 grader eller mer).
då skriker han och grymtar och försöker dra sig upp till sittande (90 grader), lyckas, lägger sig tillbaka-grymtar-skriker-tar sig upp till sittande-håller så nån sekund-lutar sig bakåt igen-gallskriker jätteargt-tar sig upp till 90 grader.... sedan orkar vi inte mer.
igår sa mannen, att bebisen låg på rygg med en kudde bakom, försökte att resa sig upp. mannen höll hans fötter nere, då reste sonen sig upp till 90 grader.
han ligger nog lugnt oftast, både på rygg och mage. kan ligga nu typ 20 min på mage, sedan bär vi honom runt eller har sittandes i knä, sedan kan han ligga i 20 min på mage igen.
det var förr ett par veckor sedan att han började gilla att ligga på mage, innan blev det snabbt ilsket. han är född 11 september.
linnéa001 skrev 2015-01-03 12:33:08 följande:
Jag tror ersättning är mer mättande.
det tror jag med.