septemberbarn 2014
![Obestämd Obestämd](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
jag pumpar för att undvika mjölkstockning,
. Är det normalt att det är såhär jobbigt att sluta amma?
Känner att jag måste skriva av mig lite och vet inte var annars..
och förresten, GRATTIS på den internationella kvinnodagen!
kvinnor har ju kämpat och kämpat i hundratallt år efter att få bestämma över sina liv... Klart att det inte går att ändra på våra instinkter som formades under grottiden, det tog miljoner år att forma människan och vi får räkna med att kämpa emot instinker om vi vill bo annorlunda än grottmänniskor gjorde
uppdateringar
sonen är 6 månader och 1 dag
varit på BVC idag, träffade läkare.
vikt 7275 (han hade precis bajsat )
längd 69
bm och läkare skrek i kör: "mera mat, mindre bröstmjölk!" (ni förstår att jag överdriver, fast bara litegrann. jättejobbiga var de iaf
)
visade Replicas utskrifter från amningshjälpen. De svarade att man ska titta individuellt på varje barn.
här är dagens foto förresten. ser han undernärd ut?
mat ungefär son förut: 1 mål gröt till frukost, 1,5 dl mos till lunch, några teskedar av det som vi andra äter till middagen. annars bröstmjölk.
ec: jag har tröttnat på att potta honom VARJE gång, nu är det blöjor på, up&go, de funkar som trosor.
Idag blir min (vår) lilla tjej sex månader!
Helt sjukt att det känns som ensamtid att städa.
Nästa vecka ska jag börja jobba en dag/vecka och det känns väldigt konstigt. Har aldrig varit borta från jobbet så lång tid och har aldrig jobbat deltid. Fast det ska också bli himla skönt, känns som att få lite ledigt. Tänk att få äta lunch i sin egen takt utan att tänka på att dottern blir otålig.
Vi ska äta mintkladdkaka i eftermiddag när mormor kommer, det är jättegott.
hittade ströbröd som gick ut 2010!
Dasha: Tycker det låter som att din son är helt normal, kanske till och med lite i framkant när det gäller utvecklingen! Känns som att han äter väldigt mycket för sin ålder. Konstigt att BVC tycker att du ska ge ännu mer. Vet dock att BVC proppsade på min kusin att hon skulle ge sin son smör, olja och grädde i maten för att de ansåg att han vägde för lite (fast han såg helt normal ut). Om han är glad, pigg och matfrisk så tycker jag nog att du kan gå på din egen mammakänsla.
Jag går mest till BVC för att se att dottern växer och blir tyngre och för att de ska ge henne vaccin annars är de bara rådgivande och inget annat. Jag känner ju mitt barn bäst och du ditt!