Kroken skrev 2015-01-28 13:01:38 följande:
Eftersom man inte tappar hår när man är gravid så tar kroppen igen det när barnet är fött och man tappar då allt hår man skulle tappat under graviditeten.
det var inget jag visste! intressant.
Emmask skrev 2015-01-28 12:08:59 följande:
Jag tappat ofantligt mycket hår (!) och hittar det i barnets blöja, dvs hon sväljer mitt hår. Känns inte helt bra.
oj, är du säker att håret inte ramlar in när du byter blöja?
jag hittar ofta mitt hårstrå i sonens näve som han tuggar och slickar på.
vi har varit hos bvc och läkare idag. läkaren skulle titta på ögonen (han får tårar ibland, nån enstaka tår som bara rinner ner långsamt), hon tyckte att vi får avvakta tills han blir 1 år, än så länge såg det bra ut.
han är 4,5 månader, väger 6780, 65,3cm. är ganska lång och smal, precis som hans syster. han är ju upe i farten hela dagarna, så fetet förbräns fort. äter han massor, både bröstmjölk och mat. favoriter är entrecote med potatis (hemmalagad) och alla bär. gröten går in bra till frukost, särskillt med hallon till. kokta rotsaker är också gott.
nu börjar det: han ser till att rasa systers duplobygge, även om den är flera meter bortfrån hans lekmatta. än så länge tycker systern att det är gulligt...
nu springer jag rut och kollar hundra ggr att inga pärlor osv ligger nånstans 2-3 meter runt hans lekmatta, han tar sig overallt.
han börjar också stå på alla fyra och gunga fram och tillbaka.