Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Någon som har ett tips hur man ska göra när lillan vägrar ta ena bröstet? Har provat att hon ligger i samma ställning som på favvobröstet, alltså med magen mot min sida. Men de hjälper inte hon blir helt hysterisk, fast mjölken rinner bra. Och enda skillnaden är att de bröstet är lite hårdare fortfarande bara..
Någon som har ett tips hur man ska göra när lillan vägrar ta ena bröstet? Har provat att hon ligger i samma ställning som på favvobröstet, alltså med magen mot min sida. Men de hjälper inte hon blir helt hysterisk, fast mjölken rinner bra. Och enda skillnaden är att de bröstet är lite hårdare fortfarande bara..
Tack för tipsen! Har haft handduk unde henne men hon sparkar ju bort sen/det blir bökigt när jag ska byta sida på henne när jag ammar på natten - ammar liggandes, byter sida på henne då jag tycker det är obekvämt att ge henne det 'övre' bröstet när det är dags att byta. Men mitt plastade frotté är ju stort nog för spjälsängen så det borde ju räcka att ha under mig & henne på båda sidor.
Jaja, nu ska vi ta eftermiddagsvilan och sen tvätta sängen, vika tvätt & gå på promenad. Är så himla skönt att få komma ut på längre promenader igen! Särskilt nu när solen vill lysa på oss.
Hur har ni det förresten med läckage på natten? Min flicka är helt genomblöt av kiss varje natt. Igårkväll kissade hon ner hela sig medan vi låg och ammade - bytte blöja och pyjamas, & nu när jag vaknade igen för att amma henne - helt nerkissad igen!!! BLIR TOKIG?!
Samsover just nu så får ju tvätta alla sängkläder typ dagligen, samt ska hyra en textiltvättmaskin från ett städföretag och tvätta madrassen idag. Har henne sovandes på en dubbelvikt handduk, men hon har rullat ifrån den under natten.
Är nervös att sätta ner henne i spjälsängen här bredvid sängkanten för hon VÄGRAR att sova på rygg, bara vänder sig på sida, och barnmorskorna var MYCKET bestämda med att hon ska sova på rygg om hon är ensam. Men det går inte? Har lämnat henne sovandes på rygg flera gånger men hon har alltid vänt sig på sidan.
Hade ju helst av allt sluppit samsovning just pga läckaget. Orkar inte tvätta säng och sängkläder VARJE DAG. Vet ju dock att barnet helst sover nära och att det är bra för anknytningen, sover inte precis sämre heller - men nerkissandet! :(
Använder Natys ekologiska blöjor just nu, men använde Pampers på sjukhuset och det var precis samma sak med läckage då. Ska gå över till tygblöjor.
Okej! Tack! Barnmorskorna på BB sa att det typ var livsviktigt att hon skulle ligga på rygg när hon sov ensam men att det var okej om hon låg på sidan när hon sov med oss.
Ja jisses, nu har vi iallafall plastad frotté i sängen och handduk under henne (för så kul är det inte att tvätta sängkläder jämt !) och sängen är nytvättad.
Blöjan verkar bara läcka när hon ligger på sidan, men tror också att min sambo missade att hon kissat första gången hon läckte igårkväll för hon pruttade fasligt mycket & han gick för att byta blöja - sa att det inte kommit något och lämnade den kvar på henne, så då kan den ju fått lite för mycket i sig... Nej, jag vet inte.
Men absolut, hellre kiss än bajs. Hon har redan bajsat ner en pyjamas, vet inte HUR jag ska få den ren. Kanske Vanish hjälper? Måste köpa hem!