Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Är nog lite det man är rädd för, att det ska ta väldigt lång tid innan det händer något. Men du var kvar på FL under tiden? Fick din partner stanna kvar? Jag har en sån macho inställning att lustgasen och jag ska fixa biffen tillsammans. (Fast känner jag mig själv rätt så blir det kanske med lite hjälp av edan också...) Gör det ont att få Edan? (Eller ja, alternativet gör kanske ondare.. :p)
Man har mycket tid att fundera när det drar ut på tiden. Jag skulle bara vilja hoppa framåt en vecka, så fl är förbi och vi har vår knodd hos oss. Men inget ont som inte har något gott med sig ;)
Måste gnälla av mig!! Lillstumpan har grinat och skrikit om vart annat i snart 5h i sträck! Endast bärsele som hjälper. Och sambon är på hockey. Tur att han tog med sonen i allafall. Usch vad värdelösa sånna här dagar är!! Tur man glömmer bort dem sen.
Det är mysigt med bebis, men idag längtar jag efter att hon ska bli större!! Och sen längtar man efter att de ska vara små igen. Aldrig nöjd
Jag som lagat så god middag till mig själv, trodde hon skulle sova så jag fick äta. Nix. Hon låg på amningskudden och ammade och jag halvhängde över henne och åt samtidigt. Tur att grannarna inte ser in måste varit väldigt snyggt!!
Nu ligger hon som en knöl i min famn, sitter så sjukt obekvämt, men måste vila ryggen och öronen i två sekunder. Så då sitter vi väl såhär ett tag. Tur man har mobil och tv!!
Lider med dig. Sån kväll hade vi igår.. Det är tur det inte är så för jämnan utan att dem dagarna är utspridda. Hoppas hon kommer till ro snart och att du får vila lite.
Själv har jag spenderat 5 timmar på sjukhuset idag. Fick feber igår & tänkte "ah, mjölkstockning?", ammade på som fasiken och tog panodil. På natten blev jag bara värre och när febern steg upp mot 39 grader for jag in. Och de hittar inget fel på mig? Min livmoder ser perfekt ut, min bristning läker fint, allt ser bra ut... De kom fram till att jag har en infektion i kroppen, men inte vad/var, fick dock antibiotika och får inte vara ensam hemma. Så nu kommer min mor imorgon & är 'barnvakt' till MIG.
Är dock glad att lillfröken är snäll och lugn, hade aldrig orkat annars. Mår riktigt dåligt.
Själv har jag spenderat 5 timmar på sjukhuset idag. Fick feber igår & tänkte "ah, mjölkstockning?", ammade på som fasiken och tog panodil. På natten blev jag bara värre och när febern steg upp mot 39 grader for jag in. Och de hittar inget fel på mig? Min livmoder ser perfekt ut, min bristning läker fint, allt ser bra ut... De kom fram till att jag har en infektion i kroppen, men inte vad/var, fick dock antibiotika och får inte vara ensam hemma. Så nu kommer min mor imorgon & är 'barnvakt' till MIG.
Är dock glad att lillfröken är snäll och lugn, hade aldrig orkat annars. Mår riktigt dåligt.
Här har lillan gjort framsteg, börjat att ta båda brösten igen då jag alltid erbjuder de "dumma" först, och efter mycket bråk och skrik så bara tog hon tag helt plötsligt. Hon har lite svårare att få tag men de går efter lite tjat. Dock har jag så j*vla ont i båda vårtorna!! De var såriga innan men de har försvunnit, ändå gör de mer ont nu. Och amningsnapp tar hon inte heller då den släpper från bröstet hela tiden och viker sig över hennes ansikte istället :/
Maja vände sig från mage till rygg nyss! Hon låg på mage som de ska, tippade över till sida och sedna helt till rygg! Undrar om det var en engångs grej eller om hon gör det igen?
Häftigt var det i allafall!!
Måste bara få gnälla lite! Leo vägrar allt annat än att bli buren i bärsele eller ligga i min famn. Vore ju så klart jätte mysigt att få ha det så men med två andra, en hund och hushåll är det lite frustrerande.
Tror verkligen han redan kommit in i första utveckingsfasen för allt som står där stämmer till 1000%.
Ammar miljoner gånger per dygn och mest på natten vilket gör att humöret inte är på topp med 4 timmars sömn utspritt. Hoppas iallafall han gått upp rejält idag när vi ska iväg och väga för då ger det ju iallafall resultat ;).
Idag har jag hunnit med en redig långpromenad, storstädning av lägenhet, lunchen står på spisen så det verkar som att för varje barn blir man mer effektiv ;)
Ha en härlig fredag!
Är det inte det ena man oroar sig för är det, det andra. Idag har lillan sovit jättemycket, bara pauser för mat varje till varannan timme. Men det andra dagarna brukar hon ha lite vaken tid på morgonen men inte idag. Blir ju direkt orolig om hon är sjuk, men det är säkert vanligt. Tempen låg på 37,2. Var ligger era på?
Imorgon googlar man säkert istället om det är normalt med ett överaktivt spädbarn....!