Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Här håller jag på att bli galen... Ursäkta gnäll inlägg!
Skruttan har skrikit varje kväll i fyra dagar nu. Alltid samma tid 21 till 23. Jag äter redan mjölkfri kost. Ätit samma saker som förut som hon inte fått ont utav. Är det kvällskolik? Jag blir galen på denna skrikfest. Hon är världens härligaste på nätter och dagar. Men kl 21 är hon som förbytt.. SUCK
Ikväll vart den en snällare kväll från damen som bestämmer. Inte alls lika skrikig och hon somnade inte utav utmattning. Men jag har burit, burit, vagga och haft henne väldigt nära sedan kl19 och ja la ner henne i sitt näste för 10 min sen.
Men vad gör det? Mycket lättare i hjärtat nu än när hon bara skriker.
Ikväll vart den en snällare kväll från damen som bestämmer. Inte alls lika skrikig och hon somnade inte utav utmattning. Men jag har burit, burit, vagga och haft henne väldigt nära sedan kl19 och ja la ner henne i sitt näste för 10 min sen.
Men vad gör det? Mycket lättare i hjärtat nu än när hon bara skriker.
Alltså, blir galen. På nätterna tar det alltid så himla lång tid för lillfröken att ta bröstet. Hon ska bara hålla på att 'prata' & göra ljud för sig i nästan en halvtimme innan hon kan ta bröstet ordentligt. Sådär lagom kul när man är trött & bara vill sova.
Igår satt jag dessutom i princip hela dagen & ammade. Min mor fick komma & dammsuga åt mig för jag fick inte göra något annat än sitta i soffan, skojar inte när jag säger att hon sov ca 30min mellan 14-01 (vaknade vid 11 & var på promenad där hon sov).
Och hon måste somna vid bröstet före man kan flytta henne någonstans, men oftast vaknar hon så i princip måste man ha henne vid bröstet när hon sover också - vilket gör att jag inte kan göra andra saker hemma.
Vissa dagar är bättre, men hittills har de varit få. Men hon är ju så liten ännu, bara 17 dagar gammal, det blir väl lättare framöver (eller svårare?).
Alltså, blir galen. På nätterna tar det alltid så himla lång tid för lillfröken att ta bröstet. Hon ska bara hålla på att 'prata' & göra ljud för sig i nästan en halvtimme innan hon kan ta bröstet ordentligt. Sådär lagom kul när man är trött & bara vill sova.
Igår satt jag dessutom i princip hela dagen & ammade. Min mor fick komma & dammsuga åt mig för jag fick inte göra något annat än sitta i soffan, skojar inte när jag säger att hon sov ca 30min mellan 14-01 (vaknade vid 11 & var på promenad där hon sov).
Och hon måste somna vid bröstet före man kan flytta henne någonstans, men oftast vaknar hon så i princip måste man ha henne vid bröstet när hon sover också - vilket gör att jag inte kan göra andra saker hemma.
Vissa dagar är bättre, men hittills har de varit få. Men hon är ju så liten ännu, bara 17 dagar gammal, det blir väl lättare framöver (eller svårare?).
Usch ja man får ju såna jäkla blåsor som spricker sen :( jag gråter med varje gång lillan greppar tag, de tar ca 5 min innan smärtan släpper lite. Och har dessutom åkt på mjölkstockning med.. Har hög feber och världens knöl på lillans favvobröst.. Varför måste amning vara så krångligt? Man hör bara alla som säger hur mysigt de är hela tiden och jag längtar dit men fyy för denna smärta :/