• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • doccah

Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(

• Liten till
    doccah skrev 2015-08-18 12:19:13 följande:

Asså fyfan vilket helvete. Precis när stockning på vänster knappt försvunnit kommer de ännu mer på höger som gör tusen gånger ondare och hade högre feber inatt än sist oxå.. Bröstvårtorna är fortfarande katastrof och jag lipar mest hela tiden! Får panikångestattacker när lillan vaknar för jag vet att hon ska äta.. Kan fan inte se något ljus i denna jävla amningstunnel... Ursäkta mitt gnäll men jag har verkligen tappat det :-'(

Men snälla du! Varför inte överväga ersättning istället? Det är jobbigt när det inte funkar med amning, men det finns så bra alternativ! Jag tror att barn mår bra när mamman mår bra, och om att sluta amma får en att må bra så är det bättre för barnet.

Maja äter bara ersättning nu, ammade sist i förrgår kväll. Och jag är glad och hon är glad.

Missförstå inte nu, det är bra att amma och jag tycker man ska prova, men går det inte så är man inte en sämre mamma för det.
  • Mecros
    doccah skrev 2015-08-18 12:19:13 följande:

Lider med dig. I början fick jag ångest av tanken av att hon började vakna och då kommer vilja äta.. Man får gnälla.
    Funderat på ersättning?
  • doccah

Jag vill verkligen att amningen ska funka. Känns hopplöst och så men hon har knappt funnits i 2 veckor.. Jag vill ge de lite mer tid än så.. :( men ja fortsätter de alldeles för länge så får jag ju ge upp

• Liten till
    doccah skrev 2015-08-18 18:27:55 följande:

Jag vill verkligen att amningen ska funka. Känns hopplöst och så men hon har knappt funnits i 2 veckor.. Jag vill ge de lite mer tid än så.. :( men ja fortsätter de alldeles för länge så får jag ju ge upp

Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå!
  • doccah
    Liten till skrev 2015-08-18 19:27:37 följande:
    Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå! smile1.gif
    Ja jag vill ge det lite mer tid för jag har väldigt mycket mjölk, så det är ju bara såren och stockningarna som förstör.. Men ja absolut är man ingen sämre människa eller mamma för att man ger ersättning. Som du sa, mår mamma bra mår bebis bra :)
  • doccah
    Liten till skrev 2015-08-18 19:27:37 följande:
    Ja vill du själv amma så ska du självklart försöka mer. Men jag vet bara att när min mjölk inte räckte för sonen, så kände jag mig så helt värdelöst som gav mitt barn ersättning, så han grät och jag grät och allt blev skit. Tur jag hade bra BVC personal som fick mig att inse att ersättning faktiskt är bra och helt okej. bara så du kommer ihåg att det inte är ett misslyckande att inte amma, ävensom det känns så. Men du är duktig som försöker! Jag har gett upp helt för denna gång med, hon blev inte riktigt mätt, och jag tänker inte må dåligt som sist, så nu har jag bestämt att sluta helt. Och visst, tråkigt är det, men väldigt skönt att ha bestämt sig! För jag är en superbra mamma ändå! smile1.gif
    Ja jag vill ge det lite mer tid för jag har väldigt mycket mjölk, så det är ju bara såren och stockningarna som förstör.. Men ja absolut är man ingen sämre människa eller mamma för att man ger ersättning. Som du sa, mår mamma bra mår bebis bra :)
  • ohhello
    Mecros skrev 2015-08-18 13:17:14 följande:
    Förstår känslan. Du kan inte prova bärsele?
    Då är hon ganska nära iaf.
    Har bärsjal, men får den inte riktigt knuten bra. Ska stämma träff med en dom är bra på det, hon ska bara ha tid först. :)

Har dock funderat på det här med napp, är inte helt förtjust i nappar & det är inget som funnit i varken min eller mina bröders barndom, men skulle vara skönt ibland om jag kunde ge den istället för bröstet. Känns mer som att min flicka har ett enormt sugbehov än att bara amma för att få mat. Eller är det för tidigt för att det ska vara så ännu?

Idag har hon varit snällare, låtit mig sova tre timmar i sträck på soffan med henne på magen. Annars brukar hon nästan vakna så fort jag blundar. :)
  • Anehhs
    ohhello skrev 2015-08-18 21:55:04 följande:
    Har bärsjal, men får den inte riktigt knuten bra. Ska stämma träff med en dom är bra på det, hon ska bara ha tid först. :)

Har dock funderat på det här med napp, är inte helt förtjust i nappar & det är inget som funnit i varken min eller mina bröders barndom, men skulle vara skönt ibland om jag kunde ge den istället för bröstet. Känns mer som att min flicka har ett enormt sugbehov än att bara amma för att få mat. Eller är det för tidigt för att det ska vara så ännu?

Idag har hon varit snällare, låtit mig sova tre timmar i sträck på soffan med henne på magen. Annars brukar hon nästan vakna så fort jag blundar. :)
    Vi använder oss av napp ibland, hjälpt oss väldigt mycket då vår tös ofta bara vill ha tutten i munnen, men inte äta:)
  • Liten till

Vi har kört napp från bb, det minskar risken för psd, och är rekomenderat att man har enligt nya råd.