• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Alla har fått nu va? Tänkte att vi kunde göra en födelse lista. Jag börjar sen får man fylla i själv.

Mecros, 24 år första barnet
    Beräknad: 21 juli
    Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka

• Anehhs

Anehhs, 22 år första barnet
    Beräknad: 11 juli
    Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka

• Sparven88

Sparven88, 27 år första barnet.

Beräknad: 31 juli

Födelse 17 augusti 01.31, 3465 g, 51 cm, pojke

• ohhello

Ohhello, 26 år, första barnet
    Beräknad: 28 juli
    Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka

• ohhello
    Sparven88 skrev 2015-08-20 07:29:04 följande:

God morgon mina vänner! I måndags natt tittade vår gosse äntligen ut! Åkte hem från bb i tisdags och försöker nu landa hemma. Amningen funkade bra, han ville dock bara äta på ett bröst. Nu vägrar ( eller ja, han är mer svårflörtad) han äta ö.h.t. Försöker att inte drabbas av psnik över det, jag vet att amningen blir en sån stor stressgrej då och att det knappast blir bättre. Funderar på å testa amningnapp. Erfarenhet någon?

Använder amningsnapp, fungerar utmärkt för oss.

Var till BVC idag, min flicka har gått upp till 4474g och är nu 52,6cm. Frågade om napp och de sa att eftersom amningen fungerar då bra som den gör och hon går upp alldeles utmärkt i vikt så fick jag göra som jag ville, det kunde kanske tillochmed vara bra vissa gånger. Så nu ska vi införskaffa en!

Förresten sov hon helt själv i spjälsängen (i babynest dock) FEM TIMMAR inatt! Alltså, så himla skönt. Det är det längsta hon sovit i ett sträck på natten och jag känner mig som en helt ny människa idag.
  • Jennie1

Halloj brudar! En fråga!

Hur går ni med era små nu när det är så varmt? Visst är det så att dom inte får vistas i direkt solljus? Är ni ute med vagnen nånting, i så fall, hur bäddar ni ner dom, i vilka kläder? Eller låter nu dom vara inne och skyddade?

Här var jag bor finns det en del mygg o knott, skyddar ni dom från sånt?

Jag har varit inne med pigan och gått ut på en kvällspromenad varje dag när det har blir svalare istället...

• Anehhs
    Jennie1 skrev 2015-08-20 11:29:36 följande:

Halloj brudar! En fråga!

Hur går ni med era små nu när det är så varmt? Visst är det så att dom inte får vistas i direkt solljus? Är ni ute med vagnen nånting, i så fall, hur bäddar ni ner dom, i vilka kläder? Eller låter nu dom vara inne och skyddade?

Jag har varit inne med pigan och gått ut på en kvällspromenad varje dag när det har blir svalare istället...

Är det varmt ute så får hon svala kläder och en tunnare filt i vagnen, sen ser jag till så att hon inte får solen direkt på sig genom att använda parasoll eller solkeps. Är det mygg o sånt ute så använder vi myggnät.

Har alltid med mig en tjockare filt och jacka till henne dock fall i fall det blir sämre väder, blåser en del här.. :)

Så vi är i stort sett ute vilket väder det än är:)
  • ememi
    Mecros skrev 2015-08-18 12:15:35 följande:
    Ojdå :( hoppas mjölken rinner till snart! Håller tummarna! Hur gör ni med ersättningen nu? Ammar du också?
    Hoppas lillkillen mår bättre.
    det har varit en riktigt jobbig procedur. låter honom först amma och sen så föröer jag pumoa ut dom sista dropparna och sen ersättning så det blir inte mycket sömn på nätterna. men ar ju världens nöjdaste kille. gråter väldigt sällan. som imorse låg han och snutta på flaskan i nästan en kvart och jag tänkte att dricker han inte? men sen visade det sig att det hade blivit vakum stopp i flaskan haha där har han egat och sugit som bara den men inget kommer. men han e lika nöjd som alltid. måste snart väcka honom så att han får i sig det han ska ha :) mjölken vill fortfarande inte komma igång. det jobbiga nu är att jag har så fruktansvärt ont i bäckenet. någon annan som har det?
  • mangostan

Ohhello, 26 år, första barnet
    Beräknad: 28 juli
    Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka

Mangostan, 33 år, första barnet
    Beränad: 23 juli.
    Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke

• isaochbel
    Jennie1 skrev 2015-08-20 11:29:36 följande:

Halloj brudar! En fråga!

Bor i Spanien och vi har mellan 30-36 grader nu. Är mest inne på dagarna då det blir på tok för varmt i vagnen ute och de får ju inte vistas i direkt solljus heller. Inne får han bara ha blöja på sig och går vi ut på kvällskvisten eller tidig morgon så blir det en kortärmad body med en filt då är det ca 20 grader ute.