• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • isaochbel

Mecros, 24 år första barnet
    Beräknad: 21 juli
    Födelse: 10 juli 12:04 3785g 53 cm, flicka

Anehhs, 22 år första barnet
    Beräknad: 11 juli
    Födelse: 17 juli 22:28, 4180g, 51 cm, flicka

Ohhello, 26 år, första barnet
    Beräknad: 28 juli
    Födelse: 31 juli, 16:56, 3845g 50,5cm, flicka

Mangostan, 33 år, första barnet
    Beränad: 23 juli.
    Födelse: 2 augusti, 01:42, 3516 g, 51 cm, pojke

isaochbel, 35år, tredje barnet
    Beräknad: 20 juli
    Födelse: 20 juli, 23:15, 3940g, 53cm, pojke

• doccah

Doccah, 21 år, första barnet (plus ett bonusbarn)
    Beräknad: 27 juli
    Födelse: 7 augusti 03.41, 3840g, 51 cm, flicka

• Ellonbellon

Doccah, 21 år, första barnet (plus ett bonusbarn)
    Beräknad: 27 juli
    Födelse: 7 augusti 03.41, 3840g, 51 cm, flicka

Ellonbellon, 29 år, första barnet
    Beräknad: 9 juli
    Födelse: 7 juli 06:56, 3440 g, 50 cm, pojke

• Mecros

Inatt fick jag sova hela 6h, sjukt vad pigg man känner sig! Hon sov mellan 23-05, 05-07 och nu har hon precis somnar om efter amning :)

• doccah

Försöker ge min lilla napp då hon gnäller ganska mycket även när hon är mätt, och hon kommer inte till ro. Men hon vägrar, hon suger inte ens på den när jag stoppar den i munnen på henne.. Har testat både esska mam och nu nuk för prematura med extra liten sutt men nä inget. Stoppar man in fingret i munnen suger hon dock som attan.. Vad ska jag göra?

• Mecros
    doccah skrev 2015-08-21 20:56:26 följande:

Försöker ge min lilla napp då hon gnäller ganska mycket även när hon är mätt, och hon kommer inte till ro. Men hon vägrar, hon suger inte ens på den när jag stoppar den i munnen på henne.. Har testat både esska mam och nu nuk för prematura med extra liten sutt men nä inget. Stoppar man in fingret i munnen suger hon dock som attan.. Vad ska jag göra?

Min tjej tog inte napp förrän hon var ca 3 veckor för första gången. Sen tog det ca 1 vecka innan jag kunde använda den som jag ville.

Kanske om du kan avvakta någon vecka och prova igen?
  • Liten till
    doccah skrev 2015-08-21 20:56:26 följande:

Ja alla bebisar vill väl inte ha napp. Men har du provat hålla den kvar lite lätt med ditt finger? Maja får liksom ibte tag på en gång, hon puttar ut den med tungan. Men håller man fingret mot lite så börjar hon tutta på nappen ganska snabbt. Sen har hon den så länge hon vill eller tills hon somnat ordentligt då brukar den trilla ur igen.
  • Liten till
    Jennie1 skrev 2015-08-20 11:29:36 följande:

Halloj brudar! En fråga!

Hur går ni med era små nu när det är så varmt? Visst är det så att dom inte får vistas i direkt solljus? Är ni ute med vagnen nånting, i så fall, hur bäddar ni ner dom, i vilka kläder? Eller låter nu dom vara inne och skyddade?

Här var jag bor finns det en del mygg o knott, skyddar ni dom från sånt?

Jag har varit inne med pigan och gått ut på en kvällspromenad varje dag när det har blir svalare istället...

Jag går ju ut med Maja minst två gånger varje dag. Först ska vi lämna brorsan på skolan till 8, och sedan hämta kl 12. Jag har henne i lång eller kortärmad body och byxor i vagnen. Är det riktigt varmt så öppnar jag vädringslucka på vagnen så det kan fläkta igenom lite, och tar av henne byxorna. Lite sol får hon på sig ibland, men försöker hänga nåt för eller vända vagnen. Jag hade använt myggnät till vagnen om jag vore du. Men annars låter det väl jättebra att ni är ute en sväng på kvällen? Man ska göra precis det som passar en själv, inget är rätt eller fel
  • doccah

Ja ikväll när hon va ledsen så tog hon den en stund när jag höll lite på den så den inte trillade ur med en gång. Men ja som du säger kanske de är för tidigt. Innan har hon vart nöjd mellan matningarna men nu är hon mer allmänt gnällig och de hjälpte med napp redan från start på sambons dotter :) men alls är ju olika klart

• Liten till
    Mecros skrev 2015-08-21 07:26:36 följande:

Inatt fick jag sova hela 6h, sjukt vad pigg man känner sig! Hon sov mellan 23-05, 05-07 och nu har hon precis somnar om efter amning :)

Vad skönt! Ja tänk att man blir så pigg och glad av så lite men tänk så skönt att få sova ostört en hel natt... Sånna drömmar hade man inte innan barnen