Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Känns som att jag inte kan förlåta mig själv om det faktiskt skulle hänsa något om han sover på mage på mig. Även om risken är extremliten.
Men jag får väl testa att låta honom somna där och sen försöka lägga ner honom.
Jag har lagt en extra handduk i nestet för att gosa till det.
Han blir väldigt skrikig och orolig när kvällen kommer och vill typ äta hela tiden, så tuttarna hänger ute i princip hela tiden ;p
Min flicka sover bara på rygg om hon själv vänder sig så, annars trivs hon bäst med att ligga på sidan. Hon sover i babynestet i spjälsängen på natten, men på dagen kan hon enbart sova vid bröstet mitt eller i vagnen på promenader. Lite jobbigt, hon vaknar så fort jag sätter ner henne.
Är dock glad att hon är tålmodig och kan sitta i babysittern så jag får något gjort ibland. :)
Hur sover era små? Vår lilla, 11 dagar idag har sovit på mage, på mitt bröst flera nätter i rad. Då sover han gott. Men vi diskuterade med bm igår, varpå hon sa att det inte var optimalt med tanke på psd. Inatt har vi alltså försökt få honom att sova i sitt babynest. Först la vi det i spjälsängen, varpå han tokskrek. Då han skrikit en bra stund la vi babynestet i sängen och han fortsatte sitt skrikande. Trötta föräldrar efter denna natten. Jag sa till mig själv att det viktiga nu är att inte låta han få sova på bröstet igen. Både för min och för hans skull.
Nu ligger han dock i sitt babynest i sin säng. Låter lite, men inget skrik. Än...
Känns som att jag inte kan förlåta mig själv om det faktiskt skulle hänsa något om han sover på mage på mig. Även om risken är extremliten.
Men jag får väl testa att låta honom somna där och sen försöka lägga ner honom.
Jag har lagt en extra handduk i nestet för att gosa till det.
Han blir väldigt skrikig och orolig när kvällen kommer och vill typ äta hela tiden, så tuttarna hänger ute i princip hela tiden ;p
Inatt sov lillan i hela 7 timmar i sträck!! Känns helt sjukt ! Och tuttarna höll på att sprängas när jag vaknade
Hello brudar!
Ny har våran tös fått ganska mycket röda prickar i ansiktet. Läste om att det verkar vara sk hormonprickar. Har era fått sånna? Vet ni när dom försvinner?
Dom går ner lite grann när hon sover och är sval, när hon är varm efter hon har varit lite upprörd blir dom extra framträdande...
Hello brudar!
Ny har våran tös fått ganska mycket röda prickar i ansiktet. Läste om att det verkar vara sk hormonprickar. Har era fått sånna? Vet ni när dom försvinner?
Dom går ner lite grann när hon sover och är sval, när hon är varm efter hon har varit lite upprörd blir dom extra framträdande...
Inatt sov jag med 30min mellanrum för Lillan skulle bara äta hela tiden. Fick tillochmed sätta mig på en parkbänk och amma under en promenad. Hela veckan har varit jävlig på nätterna, & nu är jag helt slut som människa.
Hoppas det blir bättre snart, åh vad jag skulle ge för att sova längre än två timmar i sträck denna vecka som kommer!
Imorgon blir hon 1 månad!
Hello brudar!