• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • Mecros

Tack för alla svar!
    det handlar om ca 10-40ml ersättning under dem här jobbiga kvällarna. Är inte varje kväll heller. Brukar gå två jobbiga kvällar sen två bra osv.

Pappan brukar ta över men oftast så börjar hon bli ledsen och när han tar över blir hob hysterisk. Men ibland kan det gå att han går runt med henne tills hon lugnat ner sig och då gör hon tydliga 'matminer'.
    Jag vet inte om hon är hungrig eller bara vill va nära. Hon kan ha ont i magen också. Äter redan mjölkfritt. Jag tror också det är en släng av kvällskolik. Men det var värre för några veckor sen.. Det vart bättre när jag matade henne så fort hon visade minsta lilla på kvällen.

Men sen kom ju det här på BVC och då känns det som om man har fått benen avkapade. Men ska göra som jag känner. Ska försöka amma så mycket jag orkar och när orken är slut så får ersättningen komma.

Som någon skrev att mjölken inte tar slut fast det känns som det så är det säkert sant, det är väl så att ersättning tar längre tid att smälta i magen så hon känns mättare när hon fått det.

• Sparven88

Natten till igår gick så jäkla bra. Liten åt vid 22.30 och somnade bredvid mig och sov gott till 3.40. Var på myshumör när han vaknade för käk och somnade om lätt sen igen. Igårkväll somnade han lika snabbt jämte mig. Men vaknar efter 40 minuter å skriker. Jag liggammar, han äter typ två tag och somnar. Jag somnar men vaknar efter 5 min av att han skriker. Och så håller vi på. Tänkte ammat honom nu för att slippa vakns (om jag somnar...) men han somnade direkt vid bröstet. Skulle jag nu lägga ner honom så vaknar han...

Jag är så trött så det svider i ögonen.. Sorry för mitt inte så positiva inlägg...

• Sparven88

Natten till igår gick så jäkla bra. Liten åt vid 22.30 och somnade bredvid mig och sov gott till 3.40. Var på myshumör när han vaknade för käk och somnade om lätt sen igen. Igårkväll somnade han lika snabbt jämte mig. Men vaknar efter 40 minuter å skriker. Jag liggammar, han äter typ två tag och somnar. Jag somnar men vaknar efter 5 min av att han skriker. Och så håller vi på. Tänkte ammat honom nu för att slippa vakns (om jag somnar...) men han somnade direkt vid bröstet. Skulle jag nu lägga ner honom så vaknar han...

Jag är så trött så det svider i ögonen.. Sorry för mitt inte så positiva inlägg...

• komisska

Här rullar livet på! Vilken fantastisk känsla att vara mamma o att vi blev en riktig familj!

Lite kolikkänningar o han äter varannan timme, dygnet runt. Mamman ät lite trött men bebis mår bra.

Var på BVC idag o vår dunderklump vägde 5,6 kg, 28 dagar gammal! Visst måste det vara mkt? Hur mkt är normalt att öka i början? Inte för att jag ska påverka honom naturligtvis utan jag bara undrar!

• Liten till
    Sparven88 skrev 2015-09-03 02:12:28 följande:

Usch ja det är inte roligt när man inte får sova. Här kör vi sova hela natten 2nätter, vakna kl 4 en natt, sova två, vakna en osv...

Enda trösten jag har är att oftast så sover de hela nätter om några månader. Det känns långt dit, men sen glömmer man den här tiden.
  • Mecros
    Sparven88 skrev 2015-09-03 02:13:08 följande:

Förstår frustrationen!
    hoppas det gick bättre inatt!
  • Sparven88

God morgon! Igår somnade lillkillen strax innan 23. Sov till 3.40 åt och somnade sen om. Nu cille han dock ha lite efterrätt så nu fyller vi på matförrådet lite. Dock en glad och trevlig kille som vaknade. Så nu blir det nog lite mys och sen hoppas jag på att vi sover en stund till.

Hoppas ni fått lite sömn! Och ja, det blir väl bättre sen ;)

• faerie

Här hade vi en så himla mysig dag igår....fram tills klockan 15 då magknip slog till ordentligt. Illvrål som inte gick att trösta förrän han somnade. Så han sov typ 19-21 och sedan 21.30-02.30. Sedan var han klarvaken mellan 2.30 och 05.00. Pruttglad och en stor bajs kom under tiden och lillen var mest nöjd och ville gosa och pussas. Vaknade kl 7.30 igen. Ammade av och till fram till 8.30. Somnade och nu är vi vakna igen och han verkar fortfarande ha ont i magen. Drar ihop sig och frustar och vill bara ligga vid bröstet och snutta

Igår var första bra dagen på en vecka (fram till 15 dårå) Usch känns så synd om honom att behöva ha sån kolik

• Mecros
    faerie skrev 2015-09-04 10:40:43 följande:

Här hade vi en så himla mysig dag igår....fram tills klockan 15 då magknip slog till ordentligt. Illvrål som inte gick att trösta förrän han somnade. Så han sov typ 19-21 och sedan 21.30-02.30. Sedan var han klarvaken mellan 2.30 och 05.00. Pruttglad och en stor bajs kom under tiden och lillen var mest nöjd och ville gosa och pussas. Vaknade kl 7.30 igen. Ammade av och till fram till 8.30. Somnade och nu är vi vakna igen och han verkar fortfarande ha ont i magen. Drar ihop sig och frustar och vill bara ligga vid bröstet och snutta smile4.gif

Igår var första bra dagen på en vecka (fram till 15 dårå) Usch känns så synd om honom att behöva ha sån kolik smile4.gif

Ajdå, inte roligt med magknip. Är det någonting du äter kanske?

Har du provat pysventil?
    Jobbigt med kolik, och inte tycker jag att det hjälper när BVC säger att det går över vid 3 mån. Känns som en evighet dit.
  • Liten till
    faerie skrev 2015-09-04 10:40:43 följande:

Här hade vi en så himla mysig dag igår....fram tills klockan 15 då magknip slog till ordentligt. Illvrål som inte gick att trösta förrän han somnade. Så han sov typ 19-21 och sedan 21.30-02.30. Sedan var han klarvaken mellan 2.30 och 05.00. Pruttglad och en stor bajs kom under tiden och lillen var mest nöjd och ville gosa och pussas. Vaknade kl 7.30 igen. Ammade av och till fram till 8.30. Somnade och nu är vi vakna igen och han verkar fortfarande ha ont i magen. Drar ihop sig och frustar och vill bara ligga vid bröstet och snutta

Igår var första bra dagen på en vecka (fram till 15 dårå) Usch känns så synd om honom att behöva ha sån kolik

Stackars liten. Har du provat minifom droppar? Jag tyckte det hjälpte lite. Eller windi pysventil? Har ingen egen erfarenhet, men det man läser verkar ju väldigt positivt.