Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Har någorlunda bra nätter nuförtiden, jag kan sova fast hon ligger vaken mellan oss och pratar. Amningen fungerar fint, och bebis är för det mesta nöjd. Bebis har sovit sen 03, men jag har haft extremt svårt att somna om och sovit oroligt.
Och undrar jag om min mens kommit tillbaka? Blödde i fyra veckor efter förlossningen, sen hade jag bara extrema flytningar... & nu blöder jag klarrött blod som om jag hade mens (6v sen förlossningen). Det stämmer inte överens med hur BM förklarade avslaget (rött blod, mörkare blod, bruna flytningar & sist bara flytningar). Eller ska jag vara orolig? Har alla symptom som
Jag haft vid mens, dålig mage & fiser mycket, sjukligt salt & chokladsugen samt ont i området för livmodern. Tycker bara det är lite väl tidigt, men alla är vi väl olika.
Oj, jag hoppas min mens håller sig borta så länge jag helammar. Inget jag längtar efter alls!
Men jag blödde i omgångar fram till vecka 6 och det kom en större mängd där vid vecka 6, som tydligen är helt vanligt. :)
Alltså, jag hoppas verkligen att det är mensen, skulle vara så skönt att återgå till det normala. :D Dessutom planerar vi ju att försöka få syskon till V rätt snart.
Blev bara lite rädd att det skulle vara något illa med min livmoder när det kom så rikligt med blod mittiallt, men känner mig ju frisk i övrigt.
Jo, det är jättejobbigt när man själv sover dåligt och bebisen sover huuuur lugnt & skönt som helst bredvid. Mannen snarkar och gnisslar tänder dock så har svårt att somna om vissa gånger. Vet dock att jag slumrar till ibland, men drömmer få verkliga drömmar att det känns som att jag är vaken ändå och blir inte alls utvilad av sömnen.
Ang. dop som någon här frågade om, vi har valt att ha en namngivningsceremoni istället. Ingen av oss är med i kyrkan eller särskilt religiösa av oss så det känns bättre. Har hittat lokal men måste hitta en tid som passar den släkt som måste resa hit för tillställningen. Blir i oktober/november. Vad har ni tänkt bjuda på? Smörgåstårta, sallad, annan mat? Naturligtvis en vanlig tårta också.
Angående dop så har vi inte kommit överens om psalmer eller sånger ännu, men har bestämt oss för att bara bjuda på fika, så det blir tårta och lite olika småkakor:)
Wow. Nästan 5 timmars oavbruten sömn. Så underbart!
Liten är så orolig på kvällarna. Det enda som hjälper är att ha honom vid bröstet. Han äter inte, utan snuttar bara. Det känns som han blir otrygg av någon anledning.
Vi la oss vid 22 igår. Och liten har sovit i ett svep fram till strax efter 3. Nu vart det lite amning å blöjbyte och sen tror jag vi försöker få till lite mer sömn! =)
Vi ska ha kaffe, kakor och tårta efter dopet. Orkar inte hålla på med smörgåstårtor och mat. Det hade vi sist, denna gång blir det enklare.
Svärmor och min mormor ska baka bullar och kakor, så bakar jag själv någon/några sorter, så köper vi operatårtor. Enkelt och smidigt.
Hej allihopa!
Våran lilla tös har blivit förkyld. Snorig och täppt i näsan. Jättejobbigt, jag trodde dom var förskonade när man ammar. Men tydligen inte???
Har sköljt med bröstmjölk, ska köpa en snorsug imorgon när Apoteket öppnar.
Har ni varit med om spädbarn som är snoriga???
Upplevde ni några så kallade "faser" som bebisaena gått igenom? Idag har lite varit jätteledsen i princip hela dagen. Det enda som får honom lugn är bröstet. Sen nu efter nästan varje måltid har han kräkt. Segt och slemmigt.
Nu är han snart 4 veckor. Kan det vara någon periöd nu då han är extra otrygg å gnällig?
Hoppas att natten blir hyffsad. Rädd för att han ska kräka under natten utan att jag hör. Får ha honom nära mig så jag har koll på honom.
Tänk vad det hade varit lättare om de hade kunnat berätta om något var fel..
Vad jobbigt med en snorig bebis. Här har hon inte varit det.. än. Peppar peppar!
Verkar hon ha jobbigt att andas?
Vi märkte av 5 veckors fasen (från vecka 4 tom vecka 6)
Sedan kom 9 veckors fasen (vi märkte av den från v8, hon är 9 1/2 vecka nu)
Då är hon mer gnällig och väldigt mammig och vill bara vara nära nära nära. Sedan hon var nyfödd har hon kunnat ligga själv o sova men inte under detta utveckligssteg.
Annars så planerar vi dop i mitten på november. Jag har jätte stor släkt och min sambo jätte stort tajt kompisgäng så sammanlagt blir vi ca 70 pers! Vi bjuder bara på fika. Tänkte baka hasselnötskakor, skumrutor och en seg kaka jag har glömt namnet på. Sedan maräng tårtor med olika fyllningar. Smörgåstårta har vi inte bestämt ännu. Ska träffa prästen här snart och bestämma hur programmet ska se ut :)
Hej allihopa!
Våran lilla tös har blivit förkyld. Snorig och täppt i näsan. Jättejobbigt, jag trodde dom var förskonade när man ammar. Men tydligen inte???
Har sköljt med bröstmjölk, ska köpa en snorsug imorgon när Apoteket öppnar.
Har ni varit med om spädbarn som är snoriga???