Bf juli 2015
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!
Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!
Hur har era första veckor som gravid varit?!
Ohhello- sätt henne i knät lutandes och prata eller gör ljud med tydliga rörelser. Det kan jag sitta och göra ca 30 min. Hon sitter och tittar på mig som jag vore galen men nu har hon börjat le ibland pch försöker härmas lite smått.
Ang ligga på mage så ligger tjejen här hemma på mage i babygymmet ca 2 ggr per dag. Beror på om vi är hemma också. Men hon älskar att ligga på bröstet på mig o träna.
Ja veckorna går så fort! Här är vi 8 veckor! Saknar ni magen? Det gör jag!! Även fast jag inte tyckte den va så mysig då.
Lägger upp en bild på skrutten :)
Tränat nacken sen hon var ca 15 dagar, har henne liggandes på mage i sängen (vår), soffan, i babygymmet & på bröstet förståss. Hon gillar ju som sagt inte att ligga på rygg, så fort hon börjar gnälla vänder man bara på henne så tystnar hon.
Tack Mecros för tipset! Ska testa det.
På bilden är hon 3v & yrvaken. <3
Idag fyller lillkillen 2 månader. Så fort tiden går! Men ändå, som ni säger, graviditeten känns så sjukt länge sedan...
Han är mycket roligare att vara med nu, de senaste 3 veckorna, kanske 4? ler han och ger mer respons. Han älskar när jag blinkar med ett öga, och efter att han lärt sig det själv visar han bestämt när det är dags att busa :). Han sover mycket mindre på dagarna också, även om han aldrig sovit mycket, men nu kan han sova två-tre sjok med ungefär 20-45 minuter. Han sitter mycket i babysittern trots att man ska undvika det, men annars vet jag inte vad jag ska hitta på. Han blir kinkig på armen och han ligger inte långa stunder på golvet... Har försökt läsa bok för honom men han tröttnar så jag kommer nog avvakta det några veckor till ändå. Man ska ju börja i tid men jag tror det räcker att man pratar med honom så länge.
Ang. att träna nacken så ligger han på magen en stund varje dag. Vi fick tips om att lägga han på mage en stund efter varje blöjbyte. Men det blir lite olika varje dag. Jag försöker i alla fall, men det är svårt när han inte gillar det och blir gnällig en lång stund efteråt...
Jaja. Ser fram emot den kommande månaden, och han har nästan skrattat flera gånger nu, men jag tror inte han har skrattat ordentligt, så det väntar jag på och hoppas det kommer snart! :)
När era små äter, hur länge ammar ni då? Äter de aktivt under hela tiden?
Liten äter ungefär 10-30 minuter. Men suger inte hela tiden, utan snuttar bara för att sen ta tag å äta igen.
Ikväll har han suttit som en igel runt mitt bröst. Han har tokskrikit förutom när han legat vid bröstet. Och då har har han mest snuttat. Nu försöker jag få honom att äta inför natten, äter lite, suttar lite. Usch måtte det bli än bättre natt än vad kvällen har varit. Så frustrerande att inte veta varför han skriker, när man liksom prövat allt. Ren blöja, nymatad, och hos oss i famnen.
Funderar på å letta upp någon rolig podd å lyssna på när man sitter här med tutten i vädret.
Är nätterna stränga hos er med? Hur gör ni för att orka?
Hej! Är de ok om man hoppar in här? Har en liten kille född 7/7 :) Inser när man läser lite i tråden att vi har det sjukt bra..! Vår son somnar för natten runt 19-19.30 vi väcker honom för innan vi lägger oss runt 22.00 sen sover han till 05.30, då äter han och somnar om till ca 09.00.. Nu äter han visserligen bara ersättning så vet inte om de har med det och göra. Hört att dem ska sova djupare då!
Dagtid sover han två långa pass. Ett mellan 11-13.30 och mellan 15.30-17.30 ungefär. Dock så sover han rätt oroligt dagtid, sover i vagnen och man får hela tiden stoppa in nappen och köra vagnen fram och tillbaka! Som förstföderska vet man ju inte vad som är "normalt" men jag förstår av att läsa era nattrutiner att vi har det bra! De första 3-4 veckorna va däremot inte sånna här, då ammade jag och mycket strulade. Han sov inte alls bra osv..
Hoppas verkligen att ni får sova lite bättre snart! Det är påfrestande att vakna så ofta! Kärlek till er! :)
Hej på er!
8 veckor blir vår tös på fredag och allt bara rullar på, sover varje natt från 22-06, äta och blöjbyte sen somnar om till cirka 10.30 sen är hon vaken oftast hela eftermiddagen:)
Skrattar och ler varje dag, försöker få fram alla möjliga ljud och har börjat ta efter när man gör grimaser!
Jag tror knappt vi kunnat få snällare bebis! Endast lite gnällig när hon ska sova för natten, annars är hon oftast alltid nöjd:)
Hel ammar och även där är det inga problem! Hoppas allt håller i sig;)
Hoppas allt är bra med er! Vi har börjat planera barndop nu, så himla kul att planera och festfixa:)))
Blä nu har lillan precis ätit. Vi har ju blivit så bortskämda med att hon alltid sover mellan 22-23 någongång fram till 6-6.30. Inte skönt att vakna och klockan är tjugo i två. Aja nu verkar hon sova igen i allafall.
Vi håller också på planerar barndop för fullt, har väl egentligen det mesta klart, ska bara beställa tårtor och handla kaffet och saften.
Vad har ni valt för psalmer och sånger?
Vi ska ha tryggare kan ingen vara och du vet väl om att du är värdefull. Sedan ska min kusins kille sjunga utan dina andetag och älskade barn. Så blir der gemensam sång till Majas visa såklart
Nä försöka somna om nu då innan klockan ringer 06.30...
God morgon! Här var det tyst i tråden, har alla fullt upp med bebisar
Här är vi inne på nytt rekord tror jag, Maja somnade 20.50, sover än.
Har kommit på att en snabb sovstund i vagnen runt 19-19.30 är perfekt, sedan äter hon mycket, är nöjd och somnar. Hoppas bara detta håller i sig!
Vi har varit på kyrkis i veckan, det är en sångstund anordnad av kyrkan och sedan är det fika och lek för de som vill. Lite tråkigt att det inte är så många man känner denna gång. Men Maja verkade uppskatta sångerna, satt helt still med stora ögon
Trevlig helg allihopa!
Efter några nätter då liten sovit hela 4 timmar första vändan, men så bara 2 h mellan varje amning, hade vi i natt en pissnatt med 2 h mellan varje amningsstart igen. Blir så sliten av att bara sova 1-1.5h åt gången.
Men men, det är ju bara att köra på.
Någon frågade om hur länge de suger. Min har alltid varit en snabbätare, men nu äter han på ena bröstet, så byter vi blöja, och så får han andra bröstet. Det tar allt som allt mellan 20-30 minuter. Skulle tro att blöjbytet tar 5-10 minuter (vi går alltid upp på natten eftersom tanken är att han ska vakna så att han äter mer) beroende på katastrofläge ;).
Han snuttar mest på slutet då och släpper innan han somnar helt. Han suger ju inte konstant, de vilar en del medan de äter. Man kan tänka på hur man själv äter, man sväljer ju inte konstant i en halvtimma :)
Har någorlunda bra nätter nuförtiden, jag kan sova fast hon ligger vaken mellan oss och pratar. Amningen fungerar fint, och bebis är för det mesta nöjd. Bebis har sovit sen 03, men jag har haft extremt svårt att somna om och sovit oroligt.
Och undrar jag om min mens kommit tillbaka? Blödde i fyra veckor efter förlossningen, sen hade jag bara extrema flytningar... & nu blöder jag klarrött blod som om jag hade mens (6v sen förlossningen). Det stämmer inte överens med hur BM förklarade avslaget (rött blod, mörkare blod, bruna flytningar & sist bara flytningar). Eller ska jag vara orolig? Har alla symptom som
Jag haft vid mens, dålig mage & fiser mycket, sjukligt salt & chokladsugen samt ont i området för livmodern. Tycker bara det är lite väl tidigt, men alla är vi väl olika.