• Faer

Bf juli 2015

Hej! Tänkte samla alla som nyss fått plus och ha Bf juli 2015!

Första barnet för mig så det skulle vara kul om vi alla kunde följas åt!

Hur har era första veckor som gravid varit?!

• Svar på tråden Bf juli 2015
  • faerie
    Liten till skrev 2015-09-05 06:22:00 följande:
    Stackars liten. Har du provat minifom droppar? Jag tyckte det hjälpte lite. Eller windi pysventil? Har ingen egen erfarenhet, men det man läser verkar ju väldigt positivt.
    Nej jag har köpt Sempers D-vitaminer med mjölksyrabakterier (så typ samma som magdropparna fast med D-vitamin). Jag har även fått skickat Gripe Water från England (min man kommer därifrån) och det används mycket där mot gasiga bebismagar. Det är dillfröolja som ska hjälpa. Han har fått det två gånger nu och båda gångerna kom i alla fall en rejäl rap upp efter maten så det är ju bra, med tanke på att han så svårt för att rapa. Ska nog köpa en pysventil att ta till när det verkligen inte vill komma ut!

Hur har era bebisar det med hormonprickar? Noah har fått gabska mycket prickar i ansiktet nu, han är snart 6 veckor. Är det inte lite sent?
  • Liten till
    faerie skrev 2015-09-05 10:24:06 följande:

Nej jag har köpt Sempers D-vitaminer med mjölksyrabakterier (så typ samma som magdropparna fast med D-vitamin). Jag har även fått skickat Gripe Water från England (min man kommer därifrån) och det används mycket där mot gasiga bebismagar. Det är dillfröolja som ska hjälpa. Han har fått det två gånger nu och båda gångerna kom i alla fall en rejäl rap upp efter maten så det är ju bra, med tanke på att han så svårt för att rapa. Ska nog köpa en pysventil att ta till när det verkligen inte vill komma ut!

Hur har era bebisar det med hormonprickar? Noah har fått gabska mycket prickar i ansiktet nu, han är snart 6 veckor. Är det inte lite sent?

Är det hormonprickar då? Maja fick prickar så fort jag åt choklad. Och hormonprickar och värmeutslag tycker jag är ganska lika.
  • faerie
    Liten till skrev 2015-09-05 10:53:39 följande:
    Är det hormonprickar då? Maja fick prickar så fort jag åt choklad. Och hormonprickar och värmeutslag tycker jag är ganska lika.
    Nej det är det jag undrar...hmm ska fråga på BVC på måndag. Tycker han får prickar som blossar upp ibland under dagarna. Undrar om det kan vara nån reaktion mot nåt jag äter. Eller kanske värmeutslag, men vi har det rätt kyligt i huset så det tror jag inte :/ Nä nu måste jag ner och elda i pannan så vi får lite värme! xD
  • Liten till
    faerie skrev 2015-09-05 11:22:58 följande:

Nej det är det jag undrar...hmm ska fråga på BVC på måndag. Tycker han får prickar som blossar upp ibland under dagarna. Undrar om det kan vara nån reaktion mot nåt jag äter. Eller kanske värmeutslag, men vi har det rätt kyligt i huset så det tror jag inte :/ Nä nu måste jag ner och elda i pannan så vi får lite värme! xD

Han ligger inte mycket mot din arm eller mot ditt bröst då, så det blir varmt? Men fråga BVC, det bukar vara bäst, då blir man lugn, även om man vet att det inte är farligt så är det skönt att höra.

Nej nu har Maja dragit i sig 200, precis hela flaskan. Så snart kommer det väl en liten kräka så jag får väl vra beredd
  • Ellonbellon

Igår skedde ett mirakel! Han åt kvart i nio, låg sen i sängen och somnade runt halv tio, kvart i tio och vaknade sedan 01:40! Det slår alla rekord i detta huset. Jag var lagom chockad när jag vaknade och insåg att han sovit över första nattmaten med 1h 40 minuter :P. Sen blev det som vanligt igen men i alla fall...

Jag hoppas så klart att det är något som håller i sig men räknar egentligen med att det var en engångshändelse. Vore väldigt skönt dock om det skedde i alla fall en gång varje natt så man fick ihop lite djupsömn. :)

• Liten till
    Ellonbellon skrev 2015-09-06 10:59:32 följande:

Igår skedde ett mirakel! Han åt kvart i nio, låg sen i sängen och somnade runt halv tio, kvart i tio och vaknade sedan 01:40! Det slår alla rekord i detta huset. Jag var lagom chockad när jag vaknade och insåg att han sovit över första nattmaten med 1h 40 minuter :P. Sen blev det som vanligt igen men i alla fall...

Jag hoppas så klart att det är något som håller i sig men räknar egentligen med att det var en engångshändelse. Vore väldigt skönt dock om det skedde i alla fall en gång varje natt så man fick ihop lite djupsömn. :)

Åh vad härligt! Hoppas det håller i sig
  • ohhello

Haft en mycket bra vecka med mycket sömn på nätterna, men tidig väckning istället. Vid 6/7-tiden vaknar vi och måste gå omkring/gymnastisera för att få igång magen & bajsa ett lass innan vi kan gå & amma & somna om igen.

Ammar på som fasiken, känner mig lite låst i soffan och har sett all världens konstiga program på tv. Försöker läsa böcker men det är lite bökigt. :)

V börjar bli mer vaken & jag vet inte hur jag ska roa henne!! Hon är för liten för leksaker, är inte så intresserad av babygymmet men sitter snällt i babysittern mindre stunder. Så det blir mycket bärande & göra saker med en hand. Måste lära mig knyta sjalen vi införskaffat! Frågan är om det kanske är smartare att skaffa en sele?

Får iallafall 30-60min för mig själv varje kväll nu då jag far ut & springer/går raskt med hunden. Så himla skönt! Går visserligen långa promenader med vagnen också men det är ju inte helt samma sak! :)

• Sparven88

God kväll!

Hoppas ni mår bra! Nu är det dags för sängen hos oss. Liten äter just nu med god aptit och händerna knäppta på magen.

Jag har börjat se ett mönster i nätterna. Varannan natt skrikig, och orolig med extremt lite sömn, varannan natt bra sömn. Han vill gärna ligga kloss intill mig. Nu ligger vi på sidan mot varandra, så han har näsan vid mitt bröst ungefär, då sover han gott. Han totalvägrar babynestet. Tänkte dock försöka igen nu när vi ätit färdigt.

Imorgon blir lillkillen 3 veckor. Jisses så fort det gått :S

• ohhello

Sparven88!
    Min flicka vägrar också att somna någon annanstans än vid bröstet. Jag brukar amma henne full tills hon släpper taget om bröstet själv & somnar, vänta 10-20min & sen försiktigt föra över henne till egen säng/barnvagnsinsats (hon totalvägrar vagnen om hon inte ätit "klart"). Funkar iallafall bra för oss, just nu, förrförra veckan gick inte ens detta bra.

Tänk att de är så små ännu?! Tycker att min flicka varit här så mycket längre än bara 5 veckor? Kommer knappt ihåg graviditeten.

• Liten till

Ligger här och väntar på att Maja ska vakna och vilja ha lite mat. Insåg precis när jag läste era inlägg, att shit, hon är två månader på lördag! Och jag kommer knappt ihåg graviditeten heller. Men jag vet att den var låååång

Lägger ni era små mycket på mage för att de ska träna? Jag har verkligen varit jättedålig med det, men när BVC frågade i onsdags om hon börjar lyfta huvudet så sa jag att jag inte lägger henne så ofta på mage. Men nu har vi skärpt oss och legat några korta svängar varje dag, och der börjar redan bli skillnad, hon lyfter huvudet och titta rakt fram då och då, och då ser hon så glad ut, och stor!!