BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Ja, torsk har han också fått på tungan lite så vi prata om det kanske hade med saken att göra också. Här blir det bara vishy vatten till att börja med.
Ja jo, veckan innan hade han dippat i sin kurva lite så vi tror det va därför han tog igen dessa 400g. Men nu är det rätt märkligt tycker jag att han inte gått upp mer än så. Ammar och ger ersättning efteråt, brukar äta ca 60ml ersättning efteråt. Är vaken och nöjd så ja, ska bara försöka erbjuda honom oftare. Så hoppas vi på att nästa vägning ser bättre ut. (Tror jag kanske kommer erbjuda ersättning bara mellan varven så jag vet vad han får i sig... Först vela jag om jag ens skulle börja amma, nu gjorde jag ju de och det har känts väldigt mysigt och bra, men nu vette
Fan :/ ... Drar nog upp ersättningen och sedan låter han använda tutten som snuttis ist! )
Ja, man borde nog tycka de, blev verkligen förvånad över att han inte gått upp mer. Ibland har jag låtit det gå 4 timmar mellan målen om han sovit, men så ligger han och snuttar vid bröstet nästan hela natten och får extra ersättning vid ca 23,03,06-07, och äter då ca 60ml..
Tycker inte att han har ätit mindre än när han gick upp 400 g dagarna innan.
Hoppas på fel på vågen (samma).
Hon va inte särskilt orolig. Födelsevikt 3290 och nu 20 dagar gammal 3500 ca, så han har ju ändå gått upp det han ska.
Hon va inte särskilt orolig. Födelsevikt 3290 och nu 20 dagar gammal 3500 ca, så han har ju ändå gått upp det han ska.
Oroa er inte för Bvc. Dom finns till för er och er lilla bebis. Man ska kunna bolla sina funderingar och problem med dom.
Sen har dom sina rekommendationer att gå efter, men jag har aldrig hört någon fått skäll för amningsnapp. Det är ju ett hjälpmedel för att amningen ska fungera.
Tänk på att man har rätt att byta Bvc-sköterska om man inte känner sig nöjd och trygg med sin.
Det är mycket funderingar man har som förstagångsförälder, tänk på att inga frågor är dumma :)
Hoppas det löser sig med amningen för er! Det är ju jätte skönt om det fungerar och om man vill amma. Annars finns det fullgoda alternativ i ersättning. Glöm inte det :)
Idag är min lilla Alice 3v, ska till Bvc på viktkontroll. Hon har sen hon föddes enbart gått upp i vikt, så amningen lär ju fungera. Men även jag är slut på att få amma 2-3ggr per natt. Mina bröst är rätt så ömma nu. Men mellan 2-3v har dom allra flesta en tillväxtperiod och då måste dom snutta upp sitt behov.
Har beställt en bröstpump, tänkte pumpa sista kvällsmålet och ställa i kylen och ge ersättning inför natten för o se om hon sover längre första passet. 2timmar i sträck är inte tillräckligt för mig ;)
Dom får en vit beläggning på tungan.
Vita kan dom vara efter att dom ätit om det kommer upp lite efteråt.
Men Alice har vit grynig beläggning på tungan. Så nu penslar och "skrapar" vi bort det.
Lite granna är nog ingen fara. Men min Bvcsköterska reagerade på att Alice var rätt vit på tungan. Och jag har dessutom fått rätt ont i mitt högra bröst så vi tippar på svamp. Tog en tablett för behandling igår. Måste då behandla Alice tunga så jag inte får tillbaka det från henne.
Obehagligt för mig men hon verkar inte lida av det som tur är. Inte ens när vi försöker "skrapa" bort det med tops.