• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • emelieen

Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)

• Frankie86
    emelieen skrev 2015-12-25 19:49:54 följande:

Inatt kl 02 började värkarna, kl 04 var dem regelbundna, kl 10 var vi välkomna in och då var jag öppen 7 cm. Kl 13:51 tittade vår lilla flicka ut och nu myser vi för fullt på familje bb. :)

Stort grattis till lilla tjejen! Vilken fin julklapp :)
  • SsJj

Stort grattis! :)
  • Beya

Härligt! :) grattis!
  • velvet

Vill inte jinxa någonting men måste ändå fråga, är det möjligt för en 2,5 veckas gammal bebis att känna skillnad på dag och natt redan? När han föddes upplevde jag att han vaknade med typ 2-3 timmars mellanrum dygnet runt, men de senaste två dygnen har han varit mycket mer vaken på dagarna och i natt sov han ganska många timmar i sträck, vaknade och ammade för att sedan somna om igen. *håller tummarna att detta fortsätter*

• fantasy06
    velvet skrev 2015-12-26 10:17:59 följande:

Vill inte jinxa någonting men måste ändå fråga, är det möjligt för en 2,5 veckas gammal bebis att känna skillnad på dag och natt redan? När han föddes upplevde jag att han vaknade med typ 2-3 timmars mellanrum dygnet runt, men de senaste två dygnen har han varit mycket mer vaken på dagarna och i natt sov han ganska många timmar i sträck, vaknade och ammade för att sedan somna om igen. *håller tummarna att detta fortsätter*

Jag har ingen aning men tror inte det. Kanske bara så att han blivit mer nöjd :) min flicka som med är 2,5 vecka har sovit hela natten en gång men sen har resten varit med matningar trots mer vaken på dagen :)
  • PlusLängtan

Grattis till lilla flickan!
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-12-24 12:17:32 följande:

Blanda 1krm bikarbonat med 1dl vatten i ett glas och doppa tops i det och försök skrapa bort det vita från tungan. Jag tog såna stora barntops som man använder för att göra rent örat med.

Upprepa behandlingen flera ggr om dagen. Vid blöjbytena kan vara ett bra tillfälle.

Gör så tills det vita försvunnit och någon dag extra att det är borta.

Försvinner det inte trots behandling så prata med Bvc.

Bröstet kan ju vara ömt pga att det är överfullt och det är därför det töms ut. Mina bröst tömmer sig själva med ca 2,5 timmes mellanrum om hon inte ammat. Mycket mjölk.

Se till att alltid ha torra amningsinlägg så det inte blir varmt och fuktigt vid bröstvårtorna.

Det bränner och sticker inne i bröstet hela tiden om det är svamp. Inte bara när barnet tar tag för att äta.

Mitt bröst känns faktiskt något bättre idag.

Hoppas du förstod lite av mitt svammel :)

God jul!

Jag förstod helt klart. Jag har köpt vichy vatten nu, och vi har börjat pensla tungan. Ser just ingen skillnad än, hoppas att det blir lite bättre efter några fler gånger.

Vad skönt för dig att dina brösten känns lite bättre.

Mina svider inte så som du beskriver, så säkert bara fullt när det gör så ont.
  • emelieen
    PlusLängtan skrev 2015-12-26 14:28:02 följande:

Grattis till lilla flickan!

Tack! :)
Svar på tråden BF december 2015 :-)