• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • skruttan55
    skakan skrev 2015-12-30 21:45:17 följande:

Hur många gravida är vi kvar i gruppen? Jag är beräknad imorgon på självaste nyårsafton men hoppas bebisen håller sig inne till tolvslaget sen är det fritt fram att komma ;)

Här är en til ;)l BF + 5 Håller tummarna på att det startar snart nog.
  • Syndrom

Öppnades inte en millimeter så blev snitt av olika anledningar och en 53 cm lång och 4,1 kg tung pojk kom på nyårsafton 16.40.

Allt gick bra och han är såklart sötast i världen :D Tji fick jag som trott på en tjej hela vägen, trots att allt gammalt skrock visat tydligt att det är en kille ;)

• liinaH

Bf + 12 , det blir en 2016 bebis! Har börjar få sån jäkla träningvärk i ljumskarna? Kan knappt gå? Någon som kännt något liknade? Är det bebisen huvud som 'trycker på' ? Om inget annat så blir det igångsättning på måndag, fast jag hoppas att kroppen vill / kan sköta detta själv.

• skakan

Blir en januaribebis för mig med! Bara glad för det faktiskt. Är bara på +1 än så länge. Gick ju över 18 dagar med förra så har räknat med något liknande nu, men vill helst slippa igångsättning den här gången.

• liinaH
    skakan skrev 2016-01-01 14:44:07 följande:

Blir en januaribebis för mig med! Bara glad för det faktiskt. Är bara på +1 än så länge. Gick ju över 18 dagar med förra så har räknat med något liknande nu, men vill helst slippa igångsättning den här gången.

Okej :) hur va din igångsättning?
  • velvet

Måste bara få gnälla av mig lite. Vi har en dotter på fyra år som jag aldrig fick igång amningen med (extremt såriga bröstvårtor och kasst allmäntillstånd hos mig pga blodförlust och kejsarsnitt bla) vilket jag sörjde i efterhand. Det har därför varit viktigt för mig att få det att funka nu. Men jag vettefan om jag tycker att det är så himla bra eller mysigt som jag hade förväntat mig? Bebisen äter hela tiden och är ganska missnöjd annars. Jag får inte sova någonsin känns det som och jag börjar bli rejält trött på att inte ens kunna gå på toa utan att behöva göra det i full panik pga bebisskrik. Någon som ammat tidigare som kan peppa och lova att det blir bättre? :(

• Beya
    velvet skrev 2016-01-02 08:12:17 följande:

Måste bara få gnälla av mig lite. Vi har en dotter på fyra år som jag aldrig fick igång amningen med (extremt såriga bröstvårtor och kasst allmäntillstånd hos mig pga blodförlust och kejsarsnitt bla) vilket jag sörjde i efterhand. Det har därför varit viktigt för mig att få det att funka nu. Men jag vettefan om jag tycker att det är så himla bra eller mysigt som jag hade förväntat mig? Bebisen äter hela tiden och är ganska missnöjd annars. Jag får inte sova någonsin känns det som och jag börjar bli rejält trött på att inte ens kunna gå på toa utan att behöva göra det i full panik pga bebisskrik. Någon som ammat tidigare som kan peppa och lova att det blir bättre? :(

Åh vill bara säga att du får gnälla! Och jag kan också erkänna att jag inte alltid tycker det är så mysigt, och att man känner sig lite "fast". Amningen med mitt första barn fungerade inte så jag har varit glad att det gör det nu men ändå uppkommer sådana känslor när hon vill amma hela tiden.
    Försöker tänka att det är en sådan kort tid och det sägs ju att det kan ta några veckor innan mjölken anpassas till bebis behov.
    Tänker också att möjlighet till att köra ersättning också finns om man mår för dåligt.
  • skakan
    liinaH skrev 2016-01-01 16:17:47 följande:
    Okej :) hur va din igångsättning?
    Den var väldigt bra överlag. Det tog 8 timmar från första värk och jag krystade i 20 minuter. Men det jobbiga med igångsättningen var att värkarna inte kom smygandes, de kom som en käftsmäll från början. De var lika starka hela tiden men hade föredragit att dom var lite svagare i början. Dessutom hade det varit roligare att ha kommit igång av sig själv.
  • summer13

Äcklig info men far fått hemorrojder! nu har jag haft två omgångar urinvägsinfektion, magsjuka och nu hemorrojder med sen förlossningen. Känner mig deprimerad, när tar det slut?

Är det nån som haft hemorrojder och vet vilka läkemedel man får ta när man ammar?

• miicha

Hur mycket vakentid har era bebisar? Tycker min lilla sover mest hela tiden..

Svar på tråden BF december 2015 :-)