• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • SsJj

Tack!

Hon skulle känna på mig igår sa hon men verkar ha gjort en hinnsvepning för jag blödde lite efteråt, fick göra ctg inatt och nu har jag sammandragningar. Skumt att jag inte fick det förklarat bara utan fick lista ut det själv.

Knappt sovit inatt och nu kan jag inte somna. Sambon är hemma med barnen och kommer hit nu på morgonen.

Håller verkligen tummarna för att det går snabbt men ändå lagom.. Det som skrämmer mig mest är nog om det skulle gå illa och bli akutsnitt.. Bara att vänta och se..

• Honsomvill

BF+7 idag
    Bara jag som inte tycker att det är jobbigt att gå över tiden? Går gärna över tiden minst 4 dagar till efter idag!

• velvet
    SsJj skrev 2015-12-27 06:09:17 följande:

Tack!

Hon skulle känna på mig igår sa hon men verkar ha gjort en hinnsvepning för jag blödde lite efteråt, fick göra ctg inatt och nu har jag sammandragningar. Skumt att jag inte fick det förklarat bara utan fick lista ut det själv.

Knappt sovit inatt och nu kan jag inte somna. Sambon är hemma med barnen och kommer hit nu på morgonen.

Håller verkligen tummarna för att det går snabbt men ändå lagom.. Det som skrämmer mig mest är nog om det skulle gå illa och bli akutsnitt.. Bara att vänta och se..

Stort lycka till! Tänkte bara berätta igen att min igångsättning började som din och gick hur bra som helst! Skulle inte kunnat önska mig en bättre förlossning. Lagom snabb också. :)
  • Syndrom
    Honsomvill skrev 2015-12-27 09:06:23 följande:

BF+7 idag

Bara jag som inte tycker att det är jobbigt att gå över tiden? Går gärna över tiden minst 4 dagar till efter idag!

BF + 13 idag. Tungt är det och jag är sååå uttråkad för jag har svårt att röra mig men är inte så farligt ändå :)

Trodde och hoppades det skulle bli innan julafton, tycker december är en alldeles förträfflig månad att fylla år ;) Men nu känns det som det är lika bra att dra över nyår om allt ser bra ut på tisdag, som är tidigaste dagen för igångsättning.
  • Frankie86
    PlusLängtan skrev 2015-12-27 05:50:49 följande:
    Svårt att skrapa med tops. Men vi gör så gott det går. Hon snuttar gärna på topsen.

Vi får se vad dom säger på BVC på mån. Hon äter som hon ska trots det vita iaf.

Svårt det där med dag / natt. Jag upplever ingen skillnad i hennes sömn. Tycker inte hon verkar fått kläm på dygnet än... Tar inte det lite längre tid?
    Ja det är lite trixigt med tops. Man kan ta hörnet på en frotéhandduk och försöka dra från tungan. Men jag tyckte det var lättare med tops. Tänk på att göra det flera gånger om dagen.

Lycka till!

Nej normalt sätt så känner dom väl ingen skillnad på dag och natt ännu. Alice vaknar och vill äta 2ggr på natten. Jag känner mig rätt trött eftersom jag inte får så mycket sammanhängande sömn. Hur går det för er?
  • moruri

Mina andra två barn sov på nätterna från dag ett. Vaknade och åt förstådd men somnade om direkt. Denna lill skrutt är något annat, han vill ligga klistrad längst min sida hela natten och använder tutten som napp. Ligger oftast vaken mellan 3-5 och tittar med sina stora ögon. Jag börjar bli extremt trött om dagen nu, gått med huvudvärk idag pga sömnbristen. Men idag har han för första gången tagit emot nappen, så hoppas han nöjer sig med den inatt.

Är så himla dålig på att äta själv, glömmer och känner ingen hunger, känns som jag krymper bort! Är hos mamma och hälsar på till efter nyår, ska bli intressant att ställa sig på vågen när jag kommer hem.

• SsJj

Igångsättningen påbörjades kl 10 igår morse. Inte mycket hände förens inatt. Kl 23 var jag öppen 1,5 cm och livmodertappen fortfarande 1,5 cm. Kl 01 hade jag onda värkar och ville gå bort till förlossningen för smärtstillande. När jag kom in på förlossningsrummet gick allt jättefort. På 30 minuter öppnade jag mig fullt och hade krystat ut vår fina dotter.

• Beya
    SsJj skrev 2015-12-28 13:12:06 följande:

Igångsättningen påbörjades kl 10 igår morse. Inte mycket hände förens inatt. Kl 23 var jag öppen 1,5 cm och livmodertappen fortfarande 1,5 cm. Kl 01 hade jag onda värkar och ville gå bort till förlossningen för smärtstillande. När jag kom in på förlossningsrummet gick allt jättefort. På 30 minuter öppnade jag mig fullt och hade krystat ut vår fina dotter.

Åh grattis!!:)
  • Beya

Åh jag är helt slut idag! Börjar ta ut sin rätt med att amma 3-4ggr per natt. Min kille matar med ersättning 1g per natt men man vaknar ju ändå. Känner mig nedstämd idag för jag är så slut.
    Hur har det gått för er andra, har ni börjat med ersättning ngn gång på natten?

Svar på tråden BF december 2015 :-)