• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • fantasy06
    miicha skrev 2016-01-06 20:06:42 följande:

Hur mycket vakentid har era bebisar? Tycker min lilla sover mest hela tiden..

Hur gammal är den lilla? Min tjej sov det mesta de första 2-2.5 veckorna. Nu är hon 4 veckor o år mer o mer vaken om dagarna.
  • Beya

Hur har ni det tjejer? Hoppas ni har det bra och det är därför det blivit så tyst i tråden:)

• Beya

Jag är så orolig att min lilla ska få RS-viruset :( alla runt omkring och nu är även jag förkyld.
    Hur mycket isolerar ni er? Jag åker iaf inte iväg och handlar med henne eller vistas bland stora folkmassor.
    Nu ska vi ev få besök av några i helgen som känner sig något rossliga i helgen men det vågar inte jag o jag förstod på dem att de tycker jag överdriver.

• emelieen
    Beya skrev 2016-01-15 21:24:40 följande:

Jag är så orolig att min lilla ska få RS-viruset :( alla runt omkring och nu är även jag förkyld.

Hur mycket isolerar ni er? Jag åker iaf inte iväg och handlar med henne eller vistas bland stora folkmassor.

Nu ska vi ev få besök av några i helgen som känner sig något rossliga i helgen men det vågar inte jag o jag förstod på dem att de tycker jag överdriver.

Jag har samma oro här. Handla måste jag dock men det blir alltid en snabbis. Jag strosar inte runt i en stor butik eller köpcenter. Vad gäller besök så tycker jag du ska vara stenhård, det är inte alls till att överdriva. Vi vuxna kan oftast hantera en förkylning men blir dem små sjuka så kan dem bli riktigt sjuka... Den som känner sig de minsta rosslig eller snuvig här får helt enkelt vänta. Jag hade inte velat vara den som smittar ner en liten nyfödd.
  • fantasy06
    Beya skrev 2016-01-15 21:24:40 följande:

Dom säger ju att bebisen har ett visst skydd mot förkylningar när de ammas. Vi hade sambons som här förra helgen o han var dunderförkyld. Men han var bara inte när ellie eller rörde henne inte. O hon har klarat sig. Vi är på maxi o andra affärer o handlar med utan bekymmer. Alla är vi ju olika såklart, men jag tänker inte isolera mig hemma hela vintern. Som sagt förkylda folk får inte vara nära henne det är min gräns :)
  • SsJj

Kan dom få RS av en vanlig förkylning? Sambon och stora tjejerna har varit förkylda och halsfluss i en vecka här men den lilla, som nu fått namnet Amilia har klarat sig helt. *peppar peppar* 2 snabbisar har hon hängt med till affären men jag tror hon sitter rätt skyddad i babyskyddet och vi är såå noga med handhygien här. Här går det över förväntan annars. Träffar ju henne knappt för det känns som om hon sovit i 3 veckor och vaknar bara för 10 min amning då och då. Någon lite skrikig kväll bara och en himlans massa bajsblöjor. 3 barnet måste vara lugnast. ;) Mer jobbigt med dom två stora (4,5 och 2,5) som varit hemma nu i en månad och har tappat öronen och är ganska rastlösa.. :)

• Beya
    SsJj skrev 2016-01-16 19:50:31 följande:

Kan dom få RS av en vanlig förkylning? Sambon och stora tjejerna har varit förkylda och halsfluss i en vecka här men den lilla, som nu fått namnet Amilia har klarat sig helt. *peppar peppar* 2 snabbisar har hon hängt med till affären men jag tror hon sitter rätt skyddad i babyskyddet och vi är såå noga med handhygien här. Här går det över förväntan annars. Träffar ju henne knappt för det känns som om hon sovit i 3 veckor och vaknar bara för 10 min amning då och då. Någon lite skrikig kväll bara och en himlans massa bajsblöjor. 3 barnet måste vara lugnast. ;) Mer jobbigt med dom två stora (4,5 och 2,5) som varit hemma nu i en månad och har tappat öronen och är ganska rastlösa.. :)

Ja de kan de få för RS- visar sig bara som en förkylning på vuxna. Va skönt hon slapp bli smittad!:)
    Håller tummarna min lilla ska slippa också. Vi tog aldrig emot besöket av de som kände sig krassliga, men min son både hostar och har feber:( och jag har ont i halsen. Åh önskar de är första tre månaderna ska ha gått snart!
  • Beya
    Honsomvill skrev 2016-01-17 15:13:42 följande:

När kan man börja ha sex igen? :o

vad jag läst så är det väl säkrast att vänta tills efterkontrollen. Eller iaf tills avslaget är försvunnit.
  • summer13

Min lilla är slemmig i halsen och har varit i 1.5 vecka nu. Hon gar lite svårt att sova pga slemmet som sätter sig i halsen. Verkar varken bli bättre eller sämre. Tyvärr är det så att vi har några runt omkring oss som inte berättar att de eller deras barn är förkylda när man till och med frågar, utan kommer ändå.. respektlöst tycker jag när man till och med frågar!!annars går det bra här och hittills har vi nog fått en nöjd liten tjej! 6.5 veckor är hon redan!!

Svar på tråden BF december 2015 :-)