• Boel

Vi med BIM i augusti

Nu startar jag en till tråd för oss som fortfarande kämpar :)
    Jag har BIM runt den 15:e augusti och en 2 månader lång cykel.

• Svar på tråden Vi med BIM i augusti
  • LizaMaria
    Sessie skrev 2015-08-19 19:51:50 följande:

Har aldrig fattat den där uträkningen! =)

Jag borde isåfall vara ÄL+3 idag då men får ju fortfarande positiva äl-test så jag vet inte hur jag ska räkna? haha!

Jag är också på äl+3. Jag tog mina ägglossningstest mellan kl 19-20 varje dag. Test strecket var ett litet spökstreck varje dag tills plötsligt en dag då det var typ två lika starka streck. Följande förmiddag var jag jätte öm längst ner i magen. Nästa äl-test visade bara spökstrecket igen.

Nu tar jag inte fler äl-test utan väntar ut dagarna - tick tack tick tack - det är ju en halv evighet kvar innan det är lönt att grav-testa.

Du kanske släpper mer än ett ägg :) vem vet.
  • Flerattälska
    halo83 skrev 2015-08-18 22:34:38 följande:

Sjukt nervös över att tempa i morgon bitti.. Blir det en till dipp e de kört..annars kanske de finns hopp

Såg att du tempat och testat uran att bli klokare för den sakens skull :(

Du tror inte att du är låghormonare då?

Har du gjort någon utredning tidigare?
  • Flerattälska
    FamMorrhår skrev 2015-08-18 22:51:56 följande:

Kloka tanke!! Tror jag ska ta in de å klura om de kanske är smart å låta kroppen vila... ??

Åh, grattis!!! Men nu nyfiken! På vilket sätt ska trombyl hjälpa?! De är väl liiite proppförebyggande?

Jo, du har rätt. Trombylen ska förhindra ev miniproppar som kan bildas i moderkakan och hindra näringsupptaget vilket i sin tur då gör att fostret inte utvecklas som det ska och graviditet slutar i missfall. Det är svårt att veta hur många mf som blir pga proppar i moderkakan när det handlar om så tidiga graviditeter men trots det har många par som haft upprepade missfall har blivit hjälpta.
  • Sessie
    miamarina84 skrev 2015-08-19 21:30:09 följande:
    Denna månad blir elfte försöket och i veckan skickar vi in en ansökan om utredning :)
    Åh det måste vara frustrerande och jobbigt men skönt om ni kan få hjälp också..
    Styrkekramar
  • Sessie
    mariatheresia skrev 2015-08-19 21:39:42 följande:
    Ja det stämmer så hoppas på ett lite streck då

Håller tummen :D

Fick ÄNTLIGEN fast glad smiley på ÄL-testet så bara fortsätta nu =) En liten chans finns det ju ändå när man ändå myst så här mkt =)

• Sessie
    LizaMaria skrev 2015-08-19 22:37:12 följande:
    Jag är också på äl+3. Jag tog mina ägglossningstest mellan kl 19-20 varje dag. Test strecket var ett litet spökstreck varje dag tills plötsligt en dag då det var typ två lika starka streck. Följande förmiddag var jag jätte öm längst ner i magen. Nästa äl-test visade bara spökstrecket igen.

Nu tar jag inte fler äl-test utan väntar ut dagarna - tick tack tick tack - det är ju en halv evighet kvar innan det är lönt att grav-testa.

Du kanske släpper mer än ett ägg :) vem vet.
    Ja det är ju ingen som vet..haha =)

Ja på ett sätt är det förmodligen bättre att inte stressa med äl-test också. Jag känner mig dock inte stressad eller nåt sånt..Är bara så glad att allt funkar som det ska efter spiralen och jag hoppas jag får ge min man ett glatt besked och en bra "födelsedagspresent" om några veckor.. Men vi får se =)
  • Vadvetjaaaaag

Tog precis ett test men såklart blev de ogiltigt då de inte ens kom fram ett kontrollstreck och jag hann ju natuligtvis hälla ut kisset så kunde inte ta de andra... Åååååh!

• halo83
    Flerattälska skrev 2015-08-19 23:25:20 följande:

Såg att du tempat och testat uran att bli klokare för den sakens skull :(

Du tror inte att du är låghormonare då?

Har du gjort någon utredning tidigare?

Tempen lägre idag så räkna bort mig.

• misslina

Tog ett till test idag... Neg. Så jag räknar med att jag har bim på söndag.
    Men det känns som att det inte har tagit denna gång heller... Bara en känsla. Har verkligen inga symtom... Iofs har jag inga pms-symtom heller.

Den som lever får se. Men det känns inte som vår tur.
    Det är så frustrerande... Mina andra två barn jar tagit på första försöket. Och dum som man är så tror man att det blir likadant denna gång. (Detta är vårt andra försök)Vi prickade verkligen in äl också... Suck

• mariatheresia

Tack vare att sonen ropade på mig 3 i natt och jag sprang på toa kunde jag hålla mig från att testa tempen ligger på 37.2 och det är dryga halvgraden mer än vanligt. Legat så sen i fredags förra veckan så hoppet finns kvar

Svar på tråden Vi med BIM i augusti