• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Tallbarr12
    tvetalan skrev 2015-09-27 12:00:57 följande:

Ni som är illamående, vilken vecka började det?

För mig började det i början på v 7.
  • grebdinl
    Tallbarr12 skrev 2015-09-27 12:57:23 följande:

Tänk bara på att man inte ska köra bil med postafen i kroppen. Använde det första graviditeten och funkade jättebra (bortsett från helt galen trötthet som biverkning) men bilpendlar denna gången, så får låta bli...

Bra att veta, bilpendlar jag med så då funkar tyvärr inte postafen.
  • grebdinl
    Tallbarr12 skrev 2015-09-27 12:59:39 följande:

För min del hjälper det att äta i princip konstant, ca 1 gång i timmen. Börjar med nyponsoppa och salta kex innan jag går upp och sen snäll mild mat resten av fm. Då klarar jag av mat med lite mer lukt frampå em...

Olika saker funkar för olika människor, man får nog prova sig fram och se vad som funkar bäst för en själv!

Tack, jag ska prova att äta mindre och oftare. Hoppas det underlättar :)
  • grebdinl
    tvetalan skrev 2015-09-27 12:00:57 följande:

Ni som är illamående, vilken vecka började det?

Jag plussade i tisdags (idag v. 6+3) och efter det har illamåendet kommit.
  • fair
    missmissis skrev 2015-09-26 20:43:59 följande:

Kul och skönt att få veta! Får jag fråga hur du får göra två vul på så kort tid? Går du privat? Jag har genomgått IVF och har första i vecka 8 men skulle egentligen fått tidigare tid men de sa att man inte ser så mkt innan. Men verkar ju inte stämma då du gjorde det. Dessutom har jag haft utomkveds så kanske ska ringa på måndag för en ny tid för jag behöver verkligen se att den sitter rätt!

Jo jag fick väldigt ont i magen/ryggen och första vul gjorde dem för att se så det inte var ett utomkveds. Andra vul gjordes för att se så att graviditeten går framåt då man vid första bara såg en gulesäck. Jag går på kvinnokliniken.
  • Aziris

Hej på er igen =)

Gick in i v6 idag! Illamåndet kommer mer och mer nu. Sen ca en vecka tillbaka har jag mått lite små illa på kvällen och har haft halsbränna men idag har det varit riktigt jobbig! Kräks Kunde inte dricka mitt älskade kaffe heller vilket gjorde att jag fick huvudvärk...
    Och tröttheten ska vi inte prata om Tungan ute

Men största känslan är lycka! Har inte helt smält det än då det som sagt är en liten hoppsan.

• Jasmin Karlsson

Jag har mått superilla i 4 dagar och känt mig sjuk, varit hemma från jobbet. Kräkts 3 ggr. Testat Postafen (hjälpte inte särskilt) och köpte idag seaband. Haft svårt att äta, känt mig utmattad men emellanåt ok (typ några timmar varje kväll). Blivit rädd att det ska vara såhär i flera veckor till (är bara i v 6). Men nu på kvällen fick sonen feber verkar det som, så jag kanske varit sjuk ändå? Och att det blivit värre av graviditetsillamående? Hoppas det! Såhär illa mådde jag inte förra gången jag var gravid, men denna gång kan det ju vara 2...

• tvetalan

Ok, då är det väl bara att invänta illamåendet, v 6+2 idag. Är också som många av er beskriver, TRÖTT. Skulle kunna däcka 18 om jag fick! Har inte riktigt heller smält att jag är gravid med tanke på att det absolut inte var planerat. Poletten kanske faller ner efter VUL om ca 2 v..

• Brinkly
    Sajocawa skrev 2015-09-27 10:57:32 följande:

Haha vad roligt! Jag har bf 7 maj :)  Var på ultraljud i 6+0 och det verkade stämma precis då :D 

Skönt, jag var på vul för 1 1/2 vecka sen och han tyckte fostret var litet, räknar med att bli tillbaka flyttad

på torsdag när jag har ul. Men det gör inget bara ärtan mår bra. Spännande!
  • Krumilur123

Hej!

Försökte få tillträde till en av dom hemliga FB grupperna. Tydligen är det fullt och man kan inte komma med. Är det fler som vill ha FB grupp? :)

Jag tycker ju helt klart att det är smidigare!

Svar på tråden BF maj 2016