• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Redoförnytt

Va kul att så många hittat hit.

I vilken vecka har ni fått era besök hos barnmorska?

Ska på första "hälsosamtalet" imorn.

Är det svårt att få till tidigt vul?

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

• Jasmin Karlsson
    Redoförnytt skrev 2015-09-28 15:20:03 följande:

Hur tänker ni kring kub?

Är i v7 nu och känner mig otålig och vill se att något finns där inne. Känns så overkligt. Dock är illamåendet en ständig påminnelse. ;)

Jag kommer gå på mitt första inskrivningssamtal i v 9, mest för att jag inte kan tidigare pga jobb. Jag har även bokat in tid för VUL i v 9, men kommer nog få betala själv för det. De sa att det bara är i väldigt särskilda tillfällen som man får remiss för vul tidigt. Jag kommer göra det pga att detta är en IVF-graviditet och läkarna rekommenderar det, men jag längtar verkligen till att få se om det verkligen ligger en liten därinne.
  • Cherryay

Hur tänker ni kring kub?

Har inte ringt och bokat tid än just för att jag inte planerar att ha något hälsosamtal utan bara ta inskrivningen direkt, och den är alltid vid ett senare tillfälle.

Här finns ingen möjlighet till tidigt vul förutom vid extremt specifika fall, så det är bara att vänta till ul runt v 18-20, tyvärr är det vid julhelgen för min del (precis som förra gången :P) så jag får antagligen lite senare även denna gång...

Kub känner jag ingen anledning att göra heller, men då ingår ju ett vul ifall man vill ta kub bara för att få bilder på bebis.

Illamående har jag varit relativt skonad ifrån alla graviditeter, klart hanterbart, men får istället "se fram emot" extrem foglossning så jag har mitt att vänta... :/
  • Gladorolig

Hur tänker ni kring kub?

Hej!

Jag ska också på första hälsosamtal imorn!

Har nyligen flyttat till den här kommunen så vet inte alls hur svårt d är med att få tidigt Vul. Har haft MA förut och är lite orolig, så vi får se imorn vad de säger. Här får man bara kub om man är över 35 år tyvärr. Men kommer nog göra ett ultraljud privat runt vecka 12 om vi inte får remiss av BM.

Jag är i vecka 7+1 idag :)
  • Brinkly

Min gynekolog har UL så han gör om man frågar. Jag har fått se ärtan två gånger redan och på torsdag morgon ska jag dit igen. Hoppas få se den lilla igen då. Jag har inskrivning nästa vecka. Är 8+3 (8+4) idag.

• Pell

Hur tänker ni kring kub?

Ringde och bokade inskrivning idag. Ska dit nästa vecka. Bm tyckte att vi skulle utgå från att min första mens (för det kom så lite efter att jag inte ens behövde binda) och hon sa att de får endå inte anta att de vet något iallafall för datumen flyttas oftast på ul. Är alltså då nästa vecka vid mötet i v 8+2 eller nått sånt

Ska inte ha hälsosamtal.
  • fair

Hur tänker ni kring kub?

Är i v 7+0 idag och har inskrivning på fredag.

Vul fick jag pga smärtor i mage och rygg, er kan nog vara svårt att få om man inte har en riktig anledning. Privat ul går ju att göra från v 8.

Kub är inget som görs i min kommun om man inte passerat en viss ålder så vi kommer inte att göra det.
  • Miss Be

Hej

Jag har kollat in er tråd och tänkte hoppa in.

Beräknad BF 10maj (om jag räknat rätt)???? Det blir vårt andra barn 1:an är redan fyra år.

Är lite avis på alla som redan varit hos bm jag harinte tid förrän mitten av oktober, känns lite sent. Men det är väl bara för att man är så ivrig i början.

Ska bli kul att följas åt!

• myownworstenemy

Hur tänker ni kring kub?

Jag ska dit i vecka 9+3. Det är typ 3 1/2 vecka kvar! Dock tror jag att det är inskrivning? Vet inte hur det funkar med hälsosamtal, det kanske är allt på samma gång? Detta är mitt första barn så jag har dålig koll.
  • Tallbarr12
    Miss Be skrev 2015-09-28 21:49:20 följande:

Hej

Jag har kollat in er tråd och tänkte hoppa in.

Beräknad BF 10maj (om jag räknat rätt)???? Det blir vårt andra barn 1:an är redan fyra år.

Är lite avis på alla som redan varit hos bm jag harinte tid förrän mitten av oktober, känns lite sent. Men det är väl bara för att man är så ivrig i början.

Ska bli kul att följas åt!

Välkommen!
    Jag ska på inskrivning v 12, har bf 1/5 och har inskrivningstid 13/10. Jag har inget emot en sen inskrivning men så har jag redan varit på ett vul i v 8 med...
Svar på tråden BF maj 2016