• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • jessimalm
    bläckfisken skrev 2016-06-18 08:16:27 följande:

Precis testat och det blev pluss! :)

Grattis! Jag gick 2 streck igår :)

Beräknad BIM idag eller imorgon:)
  • Mandypandy90

Åh grattis !! :D testade också imorse men inget plus :( får vänta några dagar! :)

bläckfisken skrev 2016-06-18 08:16:27 följande:

Precis testat och det blev pluss! :)

• Mandypandy90

Varje graviditet är ju unik så det behöver ju inte vara precis som innan. Vänta tills på måndag och testa igen! :D

Skyrocket skrev 2016-06-18 05:06:36 följande:

Testade just och det är tvärnegativt. Så besviken fast jag försökt övertala mig själv att inte hoppas. Bim -4 eller 5 idag.. plussade klart synligt kring den här tiden med båda mina tidigare så det känns rätt hopplöst..

• Joss90

Alltså mitt humör idag! Jösses! Har vart sur/grinig/irriterad på ALLT! Stackars sambon som egentligen bara har vart snäll och hjälpsam....jag känner mig såååååååå skamsen nu. Hoppas innerligt att det är något pågång i kroppen som gör att jag reagerar såhär! Det kan ju vara PMS men jag har aldrig haft problem med det innan....nu kan dagen bara bli bättre i alla fall

• jessimalm
    Joss90 skrev 2016-06-18 10:58:07 följande:

Alltså mitt humör idag! Jösses! Har vart sur/grinig/irriterad på ALLT! Stackars sambon som egentligen bara har vart snäll och hjälpsam....jag känner mig såååååååå skamsen nu. Hoppas innerligt att det är något pågång i kroppen som gör att jag reagerar såhär! Det kan ju vara PMS men jag har aldrig haft problem med det innan....nu kan dagen bara bli bättre i alla fall

Känner igen mig i de du skriver haha..

Igår morse sa min sambo: fan vad grinig du är, 3e dagen du är såhär irriterad för ingenting. Då gick jag raka vägen ner och tog ett test och det visade minsann positivt:)

När har du BIM?
  • Grönablad

Hej alla!

Efter mycket läsning i det tysta tänkte jag ge mig till känna :) Inga tidigare barn, missfall i v 7 i december -15. Blev snabbt gravid igen, i april MA som upptäcktes i v 16 (troligen orsakat av moderkaksprov i v 13). Har haft en mens därefter så det här blir väl första seriösa försöket efter MA.

BIM 29/6. Skulle kunna vara lite tidigare också, hade blödningar ett par dagar innan men inte riktig mens förrän 1/6.

Väntan är ju outhärdlig men att vara inne här och läsa hjälper faktiskt något :)

• bläckfisken

Tack för alla grattis! Nu börjar den värsta väntan, för mig iaf. Mina 2 tidigare graviditeter har slutat i ma, hoppas verkligen på tredje hången gillt. Ett stort lycka till alla andra!

• Lilyloo

Hej alla och grattis till alla fina pluss! ????

Har följt många trådar här men aldrig tagit tid för att skriva, Har inga barn från förr, nu sedan maj har vi kört på att "händer det så händer det". Men varje gång jag närmar mig bim så längtar jag såå till plusset! Tempar inte men har regelbunden menscykel på 28 dagar så vet ungefär när ägglossning sker.

Har bim imorgon och tog ett test imorse som visade neg. Å direkt efter fick jag såklart mensvärk! Tänker också att borde inte testet ha gett utslag när bim är imorgon? Är det kört för denna gång eller finns det hopp ennu? Ingen tant röd ennu men känns nog som att hon är påväg :)

• Clementin

Nu är jag hela två veckor sen och har fortfarande inte fått mer plus än den där måndagen.. bara massa neg.
    Har molvärk till och från, det kändes rejält i högra sidan igår så jag väntade återigen på mens inatt - inget. Hungrig ofta men jag kan få en rejäl mättnadskänsla när jag väl ätit. Yr rätt ofta och känns som att hjärtat slår i 220 bara av att gå uppför trappan. Sugen på choklad och "gottefika" typ bullar, munkar mm. Törstig väldigt ofta. Illamåendet kommer och går, som håller sig mest till eftermiddagar och sena kvällar.

Vad detta än beror på, så är jag orolig såklart. Borde ringa barnmorskan oavsett på måndag, för nåt verkar vara fel. Nån mer som vart med om liknande? :(

• Clementin
    Clementin skrev 2016-06-18 15:08:28 följande:

Nu är jag hela två veckor sen och har fortfarande inte fått mer plus än den där måndagen.. bara massa neg.
    Har molvärk till och från, det kändes rejält i högra sidan igår så jag väntade återigen på mens inatt - inget. Hungrig ofta men jag kan få en rejäl mättnadskänsla när jag väl ätit. Yr rätt ofta och känns som att hjärtat slår i 220 bara av att gå uppför trappan. Sugen på choklad och "gottefika" typ bullar, munkar mm. Törstig väldigt ofta. Illamåendet kommer och går, som håller sig mest till eftermiddagar och sena kvällar.

Vad detta än beror på, så är jag orolig såklart. Borde ringa barnmorskan oavsett på måndag, för nåt verkar vara fel. Nån mer som vart med om liknande? :(

och jag kan tillägga att gå på toaletten är nåt som sker ofta och magen är "orolig"..
Svar på tråden BIM - juni 2016