• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

Karitziana: Vad tråkigt :( Hoppas på att lyckan är med dig till nästa försök istället :)

mammaresan: Låter som ypperligt tillfälle att ha sex ikväll då ;) Jag har alltid sen och tidig ägglossning varannan gång. Denna gång två tidiga på raken (om nu ÄL skedde alls) vilket aldrig har hänt förut. 

• lindgrenmaria91

Har nu ikväll haft molvärk hela tiden, strålar ibland lite neråt eller vad man ska säga. Är på dag bim-5. Hoppas på att få mer symptom dom kommande dagarna! :D

• mixXi
    lindgrenmaria91 skrev 2016-07-03 21:21:07 följande:

Har nu ikväll haft molvärk hela tiden, strålar ibland lite neråt eller vad man ska säga. Är på dag bim-5. Hoppas på att få mer symptom dom kommande dagarna! :D

Spännande!! Bara att hålla tummarna. När tänkte du testa?
  • lindgrenmaria91
    mixXi skrev 2016-07-03 21:26:03 följande:

Spännande!! Bara att hålla tummarna. När tänkte du testa?

Vet inte, har 2 test hemma men har plussat sent vid mina två tidigare graviditeter. Har bim på min födelsedag, så vore kul att testa då och förhoppningsvis få en härlig present :D men sambon fyller 12 juli, så kan ju bli en bra present till hand med!
  • mixXi

Lindgrenmaria91: Oj tror du att du klarar va att hålla dig så länge som till 12e juli? Eller tänker du testa tidigare och sen berätta den 12e? Fast det måste ju vara ÄNNU svårare? =)

Lycka till iaf. Häftigt att plussa på ens födelsedag =D

Hur gör ni andra med test? Berättar ni för mannen att ni testar? Tittar ni på stickan tillsammans? Hittills har jag bara berättat att jag fått mens. Och inte de gånger jag testat neg innan. Han verkar inte riktigt lika engagerad som jag. Men han kanske bara spelar =p Jag vet att han skulle bli överlycklig om jag berättade att jag är gravid. Och det känns som att det skulle vara roligt att överraska honom utan att berättat innan att jag tänkte testa =)

• Anonym (EL)

Har jag kort lutealfas? Den blåa rutan med blomman på är dagen efter positivt ÄL - test. Från den dagen till första mensdagen (röda) är det 12 dagar.

• Anonym (EL)

Men! Det gick inte lägga till bilden.? Oh well.

• Guffy78
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 21:06:47 följande:

mixxi: Precis, de är ju inte nödvändiga om man har koll på när man har ÄL. Men kan va bra att göra som du gör. Läst här på FL om de som trott sig ha ÄL samma tid varje cykel och att det sedan med ÄLstickor visat sig att den va några dagar senare. När vi försökte med första barnet så tog man ju för givet att man hade ägglossning ca 14 dagar innan mens. Men så visade det sig att jag hade det 10 dagar innan mens och då skiljer det ju hela 4 dagar, så där var ju ÄL-stickorna jättebra

Guffy: Ska ni köra på Lutinus igen nästa plus? När börjar du ta det? Efter ÄL eller vid plus? Skönt ändå att du fått något som ska förhindra missfall, förstår att det känns hopplöst annars. Det är ju väldigt hoppfullt att du verkar bli gravid lätt, om det nu inte skulle funka med Lutinus så finns det säkert andra hjälpmedel som kan funka för dig! 

Skumt att vi har precis likadan flytning när du väntar på ÄL och jag på mens.. 

Måste ta Lutinus efter ÄL direkt, förra vändan missade det pga dålig stegring dock var 1 dag med riklig ÄL sekret då vi fick till det, denna månad samma skit igen med temp som hoppar upp och ner och sekret som var några timmar igår och förrgår på dagen och helt torrt mot kvällen. Idag är snustorrt men tempen dök ner igen och värsta ÄL värkar varade i 6 dagar ( cd8-cd13)som mest igår och är svagt molande idag. Blir förbannad på kroppen när man är van att ha tydlig ÄL med ÄL sekret i minst 4-5 dagar. Kan vara att proggisar gjorde att det blev progesterondominans i kroppen och för lite östrogen eftersom tempen höll sig hög under Mens och långt efter....
  • Karitziana
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 21:12:29 följande:

Karitziana: Vad tråkigt :( Hoppas på att lyckan är med dig till nästa försök istället :)

mammaresan: Låter som ypperligt tillfälle att ha sex ikväll då ;) Jag har alltid sen och tidig ägglossning varannan gång. Denna gång två tidiga på raken (om nu ÄL skedde alls) vilket aldrig har hänt förut. 

Tack snälla! Hoppas verkligen att det är min tur nästa gång..
  • Guffy78

Är det någon mer än jag som bli extremt kissnödig runt ÄL och när blir ni i så fall direkt före ÄL eller precis efter?

Svar på tråden Bim Juli 2016