• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • DevilsDaughter

mixxi: Jag berättar ibland efter att jag testat att jag testat negativt, vill inte riktigt erkänna för honom hur ofta jag testar Skäms,men han vet att jag testar en del. Han är inte heller lika engagerad som jag och tur är väl det ;). Egentligen vill han helst inte att det ska bli något förren efter semestern då vi ska utomlands i augusti. Någon gång ibland är han med och testar men sällan. 

EL: Helt ok lutealfas. 14 är vanligast men inte alla som har det. 

Guffy: Vad knepigt! Kan du inte få hjälp med detta? Är ju svårt för dig att veta när du ska börja ta det.. Gällande kissnödigheten så känner jag det precis under ägglossningen.

• Mammaresan
    Guffy78 skrev 2016-07-03 22:14:32 följande:
    Är det någon mer än jag som bli extremt kissnödig runt ÄL och när blir ni i så fall direkt före ÄL eller precis efter?
    Jag vet inte vad grejen är men jag har känt mig väldigt kissenödig sedan mitten på förra cykeln, hahaha. Tungan ute Jag pinkar ju titt som tätt men antar att jag dricker väldigt mycket nu när det är varmt. Så svaret är ju tekniskt sätt ja men ändå inte då jag inte kan utesluta att det beror på något annat just nu. Var mindre efter mensen och sen har det börjat bli mer igen.  Brukar du ha så varje cykel?
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 21:12:29 följande:
    Karitziana: Vad tråkigt :( Hoppas på att lyckan är med dig till nästa försök istället :)

mammaresan: Låter som ypperligt tillfälle att ha sex ikväll då ;) Jag har alltid sen och tidig ägglossning varannan gång. Denna gång två tidiga på raken (om nu ÄL skedde alls) vilket aldrig har hänt förut. 
    Ja men precis, det blir en bra dag att ha sex oavsett om ägglossningen är idag eller om två dagar. Flört Får se till att komma till sängs nu bara så det inte blir en så sen natt bara! Behöver få sömnen. Tungan ute

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 12:30:15 följande:

Deni: Så kände jag igår.. Kände mig riktigt nere. Kändes bättre bortåt eftermiddagen och idag känns det helt ok trots att jag känner mig ganska säker på att det inte blivit ngt denna månaden. Försök tänka att det går upp och ner och snart kommer det vända och du mår bättre. Tänk också att man inte behöver känna något för att det ska vara något. Äl+7-8 är väldigt tidigt också. Jag har massa PMStecken och är helt säker på att kroppen förbereder för mens, hade mycket hellre känt ingenting.

Nä så kan det ju vara. Känner mig bara så himla ogravid så det finns inte. Inte ett endaste tecken. Mer tecken på pms. Blir så trött efter så lång tid av försök. Vad gör vi för fel liksom? :(
  • Deni81
    Anonym (EL) skrev 2016-07-03 13:28:57 följande:

Är på ÄL + 9 och känner inte heller något. Men det gjorde jag inte vid den här tiden med dottern heller tror jag inte? Inte helt ovanligt att man är utan symptom sådär tidigt

Anade du att du var gravid då? Kände på dig? Eller kom det som en överraskning?
  • lindgrenmaria91
    mixXi skrev 2016-07-03 21:47:22 följande:

Lindgrenmaria91: Oj tror du att du klarar va att hålla dig så länge som till 12e juli? Eller tänker du testa tidigare och sen berätta den 12e? Fast det måste ju vara ÄNNU svårare? =)

Lycka till iaf. Häftigt att plussa på ens födelsedag =D

Hur gör ni andra med test? Berättar ni för mannen att ni testar? Tittar ni på stickan tillsammans? Hittills har jag bara berättat att jag fått mens. Och inte de gånger jag testat neg innan. Han verkar inte riktigt lika engagerad som jag. Men han kanske bara spelar =p Jag vet att han skulle bli överlycklig om jag berättade att jag är gravid. Och det känns som att det skulle vara roligt att överraska honom utan att berättat innan att jag tänkte testa =)

Haha får se om jag lyckas hålla mig, men tror inte jag lyckas hålla mig till 12 juli i alla fall. Men kanske 8-9? Och då fixa ordning något fint, i "värsta" fall får han en förtidig present :)

Vi hade ju ett missfall innan denna gång, så vi vet ju inte ens när äl var osv så denna gång är han inte lika "med" om när mensen ska komma osv. Men oftast säger han innan jag testar att jag är gravid för att han märker det på mig :D haha
  • DevilsDaughter

Deni: Retfullt att det inte tagit sig ännu när det inte ska vara ngt fel.. Nästan lättare då om det är ngt konkret fel som kan åtgärdas så att man kan få hjälp. Men bra att ni har fått lovat hjälp längre fram, då har ni lite tid till på er att försöka på egen hand och så har ni det som sista utväg. Ni gör inget fel {#emotions_dlg.flower}

• FyrAAAA

Hoppar lite försiktigt in här och följer tråden ??

Har tre barn sedan innan, födda -07 & -09 efter ivf och född -15 efter spontan grav. Hoppas nu på ytterligare en spontan grav för ett syskon tätt inpå minstingen! Bim på lördag 9/7. ????

• copycat

Gah denna mensvärk och ömma bröst! ÄL+10 imorgon. Dagarna går så sakta! Med dottern plussade jag SVAGT ÄL+14 så jag tror inte det är någon idé att testa innan det...idag är jag helt torr igen, inga flytningar alls..mycket mixade signaler känner jag, blir tokig!:) hur mår ni andra?

• IA89

Där kom mensen 2 dagar tidigt. Jippy. Not

• Anonym (EL)
    Deni81 skrev 2016-07-03 22:34:09 följande:

Anade du att du var gravid då? Kände på dig? Eller kom det som en överraskning?

Jag gjorde ett test som va negativt då, men alldeles för tidigt. Min cykel va tydligen jätte förskjuten. Vi hade oskyddat sex två gånger 5 dagar innan beräknad mens (inte i göra barn syfte). Sökte för magkatarr men va tydligen gravid så jag misstänkte väl kanske lite, men trodde inte det imo det negativa testet. När jag gjorde ett en vecka senare va det tok positivt.
Svar på tråden Bim Juli 2016