• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • Anonym (Alexandra)
    happylife skrev 2016-07-04 09:54:34 följande:

Hej alla tjejer!

hoppar in här! BIM troligtvis 14 juli. Varit gravid 2 ggr, ett tidigt MF o en avbruten graviditet i v 18 av medicinska skäl. Detta är första försöket efter aborten.

Tagit 3 försök båda gångerna så hoppas på lika snabbt, eller snabbare

Nu är denna eviga väntan efter äl....

Hej och välkommen! Jag tror jag känner igen dig från någon tråd om att bli gravid igen efter missfall. Visste dock inte att du förlorar tvillingarna, så fruktansvärt, beklagar verkligen! Jag fick ma i vecka 7 förra året och i december missfall i vecka 13. Inget ma den gången, den levde på ul dagen innan... Skulle haft bf i slutet av juni, så känns lite extra tungt nu. Är på 7:e försöket nu, blev gravid direkt de andra gångerna, så rätt frustrerande! Men ger inte upp, jag ska ha mitt plus!
  • FyrAAAA
    Anonym (marsbebis) skrev 2016-07-04 10:40:42 följande:

Jag känner mig gravid, ömma bröst, det sticker vid livmodertappen och drar i magen. Antigen är jag gravid eller väldigt skengravid. 

Testade imorse, pa äg +8-9, det var väldigt negativt. Testar nog på onsdag igen. Bim är fredag eller lördag

Då ligger vi väldigt lika! Jag är idag på äl+8 och bim-6, har bim på lördag. Tänkte nog också testa från onsdag!
  • Mammaresan

Det där är så intressant, hur olika människor plussar och att de allra flesta faktiskt inte plussar förrän dagarna runt BIM eller t.o.m. flera dagar efter de passerat BIM! Solig Häftigt att du väntade tvillingar happylife och ändå plussade efteråt, det behöver ju inte vara högre hormoner som gör att man plussar tidigare eller mår sämre som många säger även om det är fler i magen.

Många testar väldigt tidigt här inne och det är ju det som är så dumt med att testa tidigt om man nu blir besviken när det är negativt bara någon vecka efter ägglossningen. En vecka efter BIM har inte ägget ens fäst för vissa! I mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på dag 26 i cykeln (ca 12 dagar efter ÄL) men har däremot fått tydliga plus på dag 28 i cykeln. Glad

Förra månaden var jag  väldigt skengravid och jag var så otålig och började testa där 8-9 dagar efter ägglossningen. Totalnegativa test, jättemycket stress över alla negativa test, massor av känningar och en mens som dök upp på dag 31 av menscykeln och alltså startade upp dag 1 för denna cykel jag är på nu. Jag mådde väldigt dåligt av just allt testandet, sedan är man ju så olika. Men om man mår dåligt av att testa och få negativt så tidigt i cykeln kanske det är bättre att spara testandet till 2-3 dagar innan BIM i alla fall? Då är det ju större chans att få ett plus och man slipper så lång tid av smärta med negativa test plus mensen upp på det...

Hoppet är ju det sista som lämnar en oftast och det är många gånger man hoppas trots negativa test, oroar sig eller stressar upp för de negativa testen och sedan blir ännu mer nerstämd när hoppet dör ut helt när mensen kommer. Jag har aldrig varit en person som testat bara någon vecka efter ÄL förutom förra månaden då och det var nog det värsta jag har gjort... När jag väl började testa kunde jag ju inte sluta heller. Jag är envis och ville verkligen att testen skulle ha fel... Tog mig lång tid att verkligen tro och inse att jag inte var gravid när mensen kom då jag även var otroligt skengravid. Känslan i kroppen gick liksom inte att ta miste men det var ju inte så i det fallet. Förmodligen var det snarare en kombination av många olika saker och framförallt stressen jag själv skapade kring testandet..

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • milja87

Idag är jag på äl+13 och bim är om 3 dagar enligt min p-dator.

Känner inte av några speciella symptom annat än svagt molande i svanken. Andra månader har jag haft alla sorters skengraviditets symptom..

Insåg också idag att min temp dippade på äl+8, från 36,73 dagen före till 36,19. På äl+9 var den på 36,82. Kanske detta indikerar att ett ägg har fäst? Har ni var med om det?

Jag gjorde ett grav test för en halvtimme sen som visade neg, det var ej morgonurin så jag sa till mig själv redan innan att det blir inget tillförlitligt svar. Hopplös man är!

• Guffy78

www.familjeliv.se/user/gallery/view/5290024

Hej tjejer kan någon kolla på min graf och hjälpa tyda om ÄL har varit redan? Imorse gick temp upp igen men igår började ny stegring på ÄL tester . Har haft hemsk ont i magen i flera dagar, värst dag 12. Men efter dag 12 karaktär på smärta förändrades , fick mensvärk istället för ÄL värk , morgon och kväll i omgångar med lätt illamående. Bokade tid på VC idag för att utesluta Urinvägsinfektion.

• Mammaresan
    milja87 skrev 2016-07-04 12:14:13 följande:
    Idag är jag på äl+13 och bim är om 3 dagar enligt min p-dator.

Känner inte av några speciella symptom annat än svagt molande i svanken. Andra månader har jag haft alla sorters skengraviditets symptom..

Insåg också idag att min temp dippade på äl+8, från 36,73 dagen före till 36,19. På äl+9 var den på 36,82. Kanske detta indikerar att ett ägg har fäst? Har ni var med om det?

Jag gjorde ett grav test för en halvtimme sen som visade neg, det var ej morgonurin så jag sa till mig själv redan innan att det blir inget tillförlitligt svar. Hopplös man är!
    Spännande! Håller tummarna att det kanske är något den här gången! Skrattande Tycker det låter lovande med dippandet men är ingen expert på tempkoll. Flört Det är svårt att låta bli att testa, vad har du för test, hur känsliga är de?
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • FlikkanM

Ni som fått ömma/onda bröst efter ÄL fram till BIM (som var utöver om ni får det ofta i samband med mens) när började det och resulterade det i gravid?

• milja87
    Mammaresan skrev 2016-07-04 12:17:27 följande:

Spännande! Håller tummarna att det kanske är något den här gången! Tycker det låter lovande med dippandet men är ingen expert på tempkoll. Det är svårt att låta bli att testa, vad har du för test, hur känsliga är de?

Tack! Ja, som jag hoppas på ett plus i dagarna! Har aldrig varit gravid så jag vet ju inte hur det känns.

Jag hade ett RFSU testa tidigt test. Har två vanliga och tre digitala (med veckoindikator) från CB i skåpet. Frestande att testa imorgon tidigt men jag tror jag håller mig till onsdag..då är jag på äl+15
  • Deni81

Idag har jag haft som stick i nedre delen av magen. Snabba och kortvariga. Jag har ju också tarmproblem så det är så himla svårt att säga vad det är. Nu var det dock i mitten långt ner, inte högre upp som vid min ibs-tarm. ÄL+8/9 idag, känner ingenting i övrigt! Inga ömma bröst, ingen nedstämdhet, ingen svullnad. Bara att avvakta, har fått längre lutealfas nu så måste vänta 8 dagar till på mensen.

• lindgrenmaria91

Mycket mera molvärk idag, känner mig liksom öm på hela utsidan. Men inget mera, mår bra i övrigt. Är på bim -4 , börjar bli riktigt sugen på att testa :D men ska försöka hålla mig några dagar till, hur det nu ska gå haha

Svar på tråden Bim Juli 2016