• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag

FruA78 - då har vi insättning nästan samtidigt! Jag tror jag har i mitten av vecka 43!

• typjag

Kärleksbarn00 - jag har bara tinat upp en gång, och det gick fint. alltså, jag blev ju inte gravid men det hade nog inte med upptiningen att göra... Önskar dig stort lycka till imorgon - skriv och berätta hur det går!

• Sussie11

Hej jag och min karl är på första IVF försöket och jag tar gonal f och orgalutran. Är det någon som upplever biverkningar?

• Muffins2017

Hej!

Jag och min man har en 4 åring sedan tidigare IVF och hade tänkt sätta igång med syskonförsök i höst men det blev uppskjutet pga väldigt oväntad spontan graviditet!

Som såklart dock blev MA i v 9 (jävligt ironiskt).

Har inte fått mens än efter missfallet men ska ändå få sätta in en blastocyst från 2012 så fort jag får ägglossning.

Så nu går jag och väntar.. har lite äl symptom men inte omslag på stickorna ännu. Hoppas det kommer snart!

Har våra 2 fina blastocyster i Falun.

• typjag

hej Sussie - nej jag har nog aldrig känt ngt mer än att magen blir svullen....

Muffins - vad spännande! jag ska också börja med älstickorna nästa vecka... är det en blasto du har i frysen?

• Muffins2017

Ja vi har 2 stycken så hoppas verkligen på att någon av dom ska funka!

Kul att du också börjar snart. Har du regelbunden cykel? I värsta fall kan det ju dröja flera veckor för mig eftersom min cykel kanske inte är regelbunden än efter missfall.

Läste föresten att du också är otålig och räknar ut bf osv även innan du ens blivit gravid. Känner igen mig själv i det..

• jasmin79
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-04 10:27:25 följande:

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

Hej,
    jag har 4 färsk och 1 FET bakom mig och tyckte nog att FET var "lättast" att genomgå. Dels för att jag får så sjukt ont i samband med äggplock och även ett par dagar efteråt. Så när jag får insättning av äggen direkt efter känns det aldrig helt bra då jag har så ont. Men i samband med FET slipper jag smärtan och så det har passat mig bättre trots uteblivna plus.
    Stort lycka till imorgon, vi håller tummarna!
  • typjag

Tack muffins! Skönt att höra att fler blir lika knäppa ???????? jag har regelbunden mens. Iaf innan operationen så vi får hålla tummarna! Längtar längtar! Ca 20 dagar kvar till insättning!

• typjag

Jasmin79 jag har också superont vid äggplock så hoppas att fet funkar så man får slippa fler plock..

• Muffins2017

Hjälp!

Tror ägglossning är på G här för har mycket symptom och stegring på lh testen även om det inte är ordentligt utslag ännu. Ringde och bokade snabb vul koll i morgon.

Nu blir jag lite nervös.. i så fall förmodligen återföring på torsdag el fredag nästa v :-O

Svar på tråden IVF oktober 2016