• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag

A S E vad spännande! Då är det snart dags!

• A S E

Tack typjag! :)

Vad använder ni för metoder? För några år sedan sprayade jag och använde sprutor. Nu ska jag tydligen börja med sprutor i fem dagar i samband med mens, sen verkar det vara nån mer spruta på dag fem? Jag fattar ingenting..

• jasmin79

Vi har kört både långa (med spray) och korta (med bara sprutor) metoden. Då läkaren tror att jag kan ha endometrios tycker han att den långa metoden passade mig bäst.
    Håller med, det är den ständiga väntan som är värst med IVF. Samt det faktum att man lever i hoppet hela tiden som när som helst kan krossas.

• typjag

A S E jag har kört korta metoden (sprutor ca 10 dagar) två gånger. Tredje försöket var frysförsök. jag får ut dåligt med ägg varje gång, typ 3 stycken. men sist fick vi iaf 3 bra som gick att odla vidare, så två av dem har vi använt (blev inget) och 1 ligger kvar som vi ska använda nu. Läkarena säger (lite i efterhand kan man tycka) att det som ställt till det nog är vätskan som jag haft i äggledarna. nu hoppas vi att det ska fungera bättre när de är borttagna....  Nu ska jag vänta på ägglossning (evigheter kvar, runt den 20 oktober) och sedan sätter de in embryot en vecka efter...

• jasmin79
    typjag skrev 2016-10-03 11:10:00 följande:

A S E jag har kört korta metoden (sprutor ca 10 dagar) två gånger. Tredje försöket var frysförsök. jag får ut dåligt med ägg varje gång, typ 3 stycken. men sist fick vi iaf 3 bra som gick att odla vidare, så två av dem har vi använt (blev inget) och 1 ligger kvar som vi ska använda nu. Läkarena säger (lite i efterhand kan man tycka) att det som ställt till det nog är vätskan som jag haft i äggledarna. nu hoppas vi att det ska fungera bättre när de är borttagna....  Nu ska jag vänta på ägglossning (evigheter kvar, runt den 20 oktober) och sedan sätter de in embryot en vecka efter...

Hoppas hoppas att allt går vägen denna gång!
  • gammelpysen
    jasmin79 skrev 2016-10-02 19:53:24 följande:

Stort lycka till gammelpysen!

Tack så mycket!
  • gammelpysen
    typjag skrev 2016-10-02 22:10:12 följande:

Välkommen hit gammelpysen! Va spännande å skönt att det är dags för plock! Jag tycker den ständiga väntan är jobbigast med hela ivf-grejen.....

Tack så mycket!

Jo, skräckblandad känsla. Kan inte ens påstå att det är någon förtjusning för det känns bara jobbigt rakt igenom. Har ett sånt kontrollbehov och veta att man befinner sig i en så utsatt ställning, med morfinliknande medel..... urk. 

Däremot blir det en konstig känsla på torsdag, om det blir några ägg och någon befruktning, och man sitter på jobbet och tänker på lillpysen/lillpysarna som kanske ligger och pyser till sig någonstans på ett labb....Min chef tyckte det var rätt häftigt. Jo, så kan man väl också se det, utifrån......
  • gammelpysen

Vi har kört korta metoden. Provade också insemination i somras med det gav inget, och de ansåg då att det inte var någon idé att köra med fler, utan rakt på IVF. 

Sprutor från dag 3 (gonal-f) och 7 (orgalutran), två besök med blodprov och VUL förra vecka. Sista sprutan igår, ovitrelle idag, panodil i morgon vid läggdags och äggplock onsdag morgon. 

• FruA78

Hej hoppar in här jag med. Vi har gjort tre inseminationer förra hösten utan att lyckas och i maj gjorde vi vårt första ivf-försök. Blev gravid men tyvärr missfall i vecka 10 :( Tredje missfallet i rad mellan vecka 8-10. Har 5 blastocyster i frysen och äntligen kan vi börja igen. Har inväntar svar från missfallsutredning som tog tid. De hittade inga fel, så får hoppas att det går hela vägen nu. Fick mens igår så insättning blir nog vecka 42.

Läste igenom vad ni skrivit och håller med att väntan är värst. Även om det är jobbigt med behandling så mår jag ändå bättre, känns som man är närmare målet. Vi har försökt i 3 år nu. Håller tummarna för oss alla i oktober/november.

• Kärleksbarn00

Hej! Nu är vi inne på vårt absolut sista landtingsförsök. Har 3 färsk och 1 FET i bagaget. Inget blev ens en antydan till ett +. Hoppet har dock ändå inte lämnat oss, drömmen om ett barn är så otrolig stark. <3

Imorgon har jag tid för FET. Det är bara det att jag är livrädd, vi har endast ett litet guldägg i frysen som måste klara sig för att det ska kunna bli av. 
    Har tyvärr inte de bästa erfarenheterna vid upptining. Dela gärna med er om ni har några:) 

Det är ett 5-dagars som ligger och väntar i frysen, mitt första 5dagars. Vi håller verkligen tummarna för det <3

Svar på tråden IVF oktober 2016