• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Stina! Trevligt att du är från Göteborg Jag med!

Nu hoppas jag på embryodonation som du. Bara pengar

som fattas här. Var också en runda på Stork men icke.

Hade du varit i London och försökt? Min dotter är 4!

Tänker också på utifall jag ska ta Mässl. vacc. eller inte

Vilka äe mer från gbg?

Kram allihopa!

• Stina14
    Jessy01 skrev 2018-01-10 22:11:56 följande:

Vilka äe mer från gbg?

Kram allihopa!

He hej!!

Jag är på gång med embryodonation på AVA Riga, fick idag två förslag på kvinnor. Kändes helt otroligt. Man får ju inte se foto men man kan få en datorritad bild av donatorn. Men jag känner att ju längre in i processen jag kommer desto mindre vikt lägger jag på foto och utseende faktiskt, i början kändes det viktigare. Vad gäller de manliga antar jag att de skickar förslag men lite osäker, ska kolla så att jag inte måste beställa själv då jag bett om danska frön. Jag gör ju detta själv så det blir dubbeldonation. Om allt går enligt plan åker jag dit i mitten av februari för insättning!

Jag kommer inte vaccinera mig nu, det får bli längre fram. Har en spruta sedan jag var liten och på VC sa de att den ger 80% skydd. De sa att risken är så liten att det var upp till mig. Må vara dumt men jag känner att jag inte vill skjuta fram resan till Riga.

Ibland känns hela situationen helt overklig och jag fattar inte att jag faktiskt är på väg. Ibland känner jag mig orolig hur det ska gå att vara ensam mamma men det känns ändå rätt och för det mesta spännande. Jag fick kontakt med en tjej genom St Petersburg som har 2 egna donatorbarn och det hjälpte mkt att prata med henne.

Jag separerade från min dotters pappa när hon var 3, (hon är 8 nu) och jag insåg att jag inte kommer hinna träffa rätt man att göra barn med så nu blir det så här, känns lite ledsamt ibland men jag får satsa på detta nu, träffa min drömman får bli sen :) Jag fyllde 43 i november och gjorde tre ivf försök på Stork 2016 men lyckades inte.

Hoppas ni kan skrapa ihop lite pengar... Hur gammal är du?!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2018-01-10 08:54:19 följande:

Hallå igen:)

Jag hoppades du inte skulle ta illa upp av frågan. Ganska känsliga saker det här ju. Jag kan själv tänka mig att anknytningen kommer gå på en nanosekund, då vi ändå bär på barnet. Alltså det där med likhet...lyssnade på en podd i höstas, däer ett par gjort äd, och sen sa väldigt många bebisen då (pojken ), var lik mamman. Så det låter inte helt otroligt det du säger.

Japp, nu är sprutan tagen iaf, igår, så nu är det nedräkning till april...är irriterad på kliniken och även mejlat dom igår att de bör ta upp det mer med framtida patienter. 

Nädå, krävs rätt mkt för att jag ska ta illa upp.

Blev så osäker med allt prat om mässling, så kollade med Svea vaccin och det visade sig vara difteri m.m. som jag fyllt på och inte MPR! Gaaah...! MEN som tur var har jag en klok mor som såg till att jag fick vaccin som tvååring, och sedan fick jag en spruta -85 enligt mitt vaccinationskort så jag är safe. Puuuuuh!
  • pipperoni

Vilka äe mer från gbg?

Kram allihopa!

Jag bor också i Göteborg!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2018-01-10 23:22:50 följande:
    Nädå, krävs rätt mkt för att jag ska ta illa upp.

Blev så osäker med allt prat om mässling, så kollade med Svea vaccin och det visade sig vara difteri m.m. som jag fyllt på och inte MPR! Gaaah...! MEN som tur var har jag en klok mor som såg till att jag fick vaccin som tvååring, och sedan fick jag en spruta -85 enligt mitt vaccinationskort så jag är safe. Puuuuuh!
    Men så bra ! Min mor hade också sparat mitt vaccinationskort, men där står inget om vaccin som ca 2 åring, så jag tog det säkra före det osäkra. Kanske inte stor risk att man blivit smittad, men nu är det gjort iaf.
  • smurfen 11

Vilka äe mer från gbg?

Kram allihopa!

Jag bor också i Göteborg:)

Är det någon som skulle vilja ses, så får ni gärna skicka ett meddelande. Kan känna det är MYCKET tankar som snurrar i skallen om äd, så hade varit bra och kul och dela det med någon/några.
    Stina14 skrev 2018-01-10 23:20:12 följande:
    He hej!!

Jag är på gång med embryodonation på AVA Riga, fick idag två förslag på kvinnor. Kändes helt otroligt. Man får ju inte se foto men man kan få en datorritad bild av donatorn. Men jag känner att ju längre in i processen jag kommer desto mindre vikt lägger jag på foto och utseende faktiskt, i början kändes det viktigare. Vad gäller de manliga antar jag att de skickar förslag men lite osäker, ska kolla så att jag inte måste beställa själv då jag bett om danska frön. Jag gör ju detta själv så det blir dubbeldonation. Om allt går enligt plan åker jag dit i mitten av februari för insättning!

Jag kommer inte vaccinera mig nu, det får bli längre fram. Har en spruta sedan jag var liten och på VC sa de att den ger 80% skydd. De sa att risken är så liten att det var upp till mig. Må vara dumt men jag känner att jag inte vill skjuta fram resan till Riga.

Ibland känns hela situationen helt overklig och jag fattar inte att jag faktiskt är på väg. Ibland känner jag mig orolig hur det ska gå att vara ensam mamma men det känns ändå rätt och för det mesta spännande. Jag fick kontakt med en tjej genom St Petersburg som har 2 egna donatorbarn och det hjälpte mkt att prata med henne.

Jag separerade från min dotters pappa när hon var 3, (hon är 8 nu) och jag insåg att jag inte kommer hinna träffa rätt man att göra barn med så nu blir det så här, känns lite ledsamt ibland men jag får satsa på detta nu, träffa min drömman får bli sen :) Jag fyllde 43 i november och gjorde tre ivf försök på Stork 2016 men lyckades inte.

Oj är du på g, så spännande ! Fick du se datorritad bild? Det fick inte vi på Ava. Kanske beror på att vi inte var så prioriterade...valde inte det dyraste paketet osv. 

Jag vacklade också om jag skulle ta vaccinet, nu gjorde jag det, men jag pratade en stund med sköterskan, och hon sa inget om 80% mm, för jag var osäker, egentligen hade jag velat dra igång nu i januari ju, så det är segt vänta till april nu:/ men tiden brukar ju gå fort!

Hur fick du tag på nån att prata med ang äd?

Du kommer säkerligen fixa detta galant att vara själv med barnet! Chansen är ju stor du träffar nån sen också.
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-11 09:08:24 följande:
    Jag bor också i Göteborg:)

Är det någon som skulle vilja ses, så får ni gärna skicka ett meddelande. Kan känna det är MYCKET tankar som snurrar i skallen om äd, så hade varit bra och kul och dela det med någon/några.
    Stina14 skrev 2018-01-10 23:20:12 följande:
    He hej!!

Oj är du på g, så spännande ! Fick du se datorritad bild? Det fick inte vi på Ava. Kanske beror på att vi inte var så prioriterade...valde inte det dyraste paketet osv. 

Jag vacklade också om jag skulle ta vaccinet, nu gjorde jag det, men jag pratade en stund med sköterskan, och hon sa inget om 80% mm, för jag var osäker, egentligen hade jag velat dra igång nu i januari ju, så det är segt vänta till april nu:/ men tiden brukar ju gå fort!

Hur fick du tag på nån att prata med ang äd?

Du kommer säkerligen fixa detta galant att vara själv med barnet! Chansen är ju stor du träffar nån sen också.
    Hej! 

Jag ses jättegärna och pratar om allt :) Nästa vecka är jag barnfri från torsdag så då skulle det passa mig bra!

Ja, jag har fått datorbilder på de kvinnliga donatorerna. Kommer få förslag på de manliga imorgon. Har i princip bestämt mig men ska landa lite i beslutet.

Jag fick en kontakt via kliniken i St Petersburg, hon ringde upp mig och vi pratade i flera timmar. Det kändes så himla skönt att höra hennes historia.
  • smurfen 11
    Stina14 skrev 2018-01-11 20:13:33 följande:
    Hej! 

Jag ses jättegärna och pratar om allt :) Nästa vecka är jag barnfri från torsdag så då skulle det passa mig bra!

Ja, jag har fått datorbilder på de kvinnliga donatorerna. Kommer få förslag på de manliga imorgon. Har i princip bestämt mig men ska landa lite i beslutet.

Jag fick en kontakt via kliniken i St Petersburg, hon ringde upp mig och vi pratade i flera timmar. Det kändes så himla skönt att höra hennes historia.
    Har även skickat meddelande till dig.

Är det nån mer som vill ses, så hör av er :)
  • Stina14
    smurfen 11 skrev 2018-01-12 13:28:24 följande:
    Har även skickat meddelande till dig.

Är det nån mer som vill ses, så hör av er :)
    Jättekul! Ser fram emot att träffas och prata. Häng på ni andra också!!

:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?