• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73

För egen del så finns inget nytt på horisonten förutom att vi vid (sista!) rutinkollen på MVC igår blev inlagda på listan över igångsättningar den 27:e. Så om det blir som jag tror kommer jag att plåga er med en massa inlägg den dagen medans vi väntar på att det ska dra igång.. Finns ju inte mkt att ta sig för på sjukhus menar jag.

Tills vidare vill jag önska alla i min ?modertråd? en riktigt God Jul! Kraaam!

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-20 11:46:04 följande:

Jo, men jag är en aning äldre än dig också, hade ju 45 som gräns för att få barn (blev 44 i augusti) så då gällde det att inte dra ut på beslut för länge. Sen HAR du/ni haft lite otur med den sega kliniken, tveksam sambo och försäljning av firma etc. Plus att saker ibland måste mogna fram.. tiden drar lätt iväg!

Kommer absolut rapportera! Och om vi inte hörs innan dess: God Jul & Gott Nytt År!

Jo sant, det har varit grejer i vägen. Men nu så! Det har verkligen behövts mogna fram.

Haha ja terrorisera oss med inlägg bara! Bara kul:) hoppas förlossningen blir bra, oavsett hur kotten kommer ut! Ännu en gång, God Jul till alla:)
  • Maran73

Så, nu sitter vi på bussen på väg t Södersjukhuset f igångsättning! Mkt lugnt o behagligt. Kommit lite brunt till rött koagel igår o idag, gissar att det är på G men behöver en liten skjuts f att ordentliga värkar ska starta.

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-27 12:31:13 följande:

Så, nu sitter vi på bussen på väg t Södersjukhuset f igångsättning! Mkt lugnt o behagligt. Kommit lite brunt till rött koagel igår o idag, gissar att det är på G men behöver en liten skjuts f att ordentliga värkar ska starta.

Kul  med uppdatering, antar att det hänt nåt nu?? 
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-12-23 09:08:03 följande:

Hej allihopa! Det funkade inte denna gången heller 6 dagar efter insättning idag

och helt blankt test.

Nu får det bli embryoadoption om något men det finns inga pengar kvar

så nu är nog denna resan slut. Lycka till alla ni och grattis igen Maran!!!

Stina- går du vidare med embryadoption? Får jag fråga var du bor och var du tänker göra det isåfall?

Kramar

Har du testat igen, det lät tidigt med dag 6?
  • Maran73

Hej! Nu är vi i mål!!! Sitt-ligger just nu med världens sötaste lilla bebis i famnen. <3 Elsa kom ut kl nio i går morse, efter en förlossning som var ok men en aning dramatisk med en större blödning och svimning inne på toa... Tog ca 18 timmar från att det drog igång med värkar. Epidural is the shit.. Men, sammantaget en helt ok förlossning som sagt. Vi mår bra förutom att man är svag som en kattunge. Älskar henne gränslöst från första ögonblicket! <3

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-29 13:22:43 följande:

Hej! Nu är vi i mål!!! Sitt-ligger just nu med världens sötaste lilla bebis i famnen. <3 Elsa kom ut kl nio i går morse, efter en förlossning som var ok men en aning dramatisk med en större blödning och svimning inne på toa... Tog ca 18 timmar från att det drog igång med värkar. Epidural is the shit.. Men, sammantaget en helt ok förlossning som sagt. Vi mår bra förutom att man är svag som en kattunge. Älskar henne gränslöst från första ögonblicket! <3

Så underbart Maran! Har väntat på en rapport:) Grattis till underverket! Lilla Elsa, ja så det blev en tjej!

Blödning och svimma låter mindre behagligt dock...Men så gott höra ni mår bra, hur mår pappan?
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-12-30 08:23:29 följande:

Så underbart Maran! Har väntat på en rapport:) Grattis till underverket! Lilla Elsa, ja så det blev en tjej!

Blödning och svimma låter mindre behagligt dock...Men så gott höra ni mår bra, hur mår pappan?

Tack! Ja vår koordinator hade visst koll ändå. Nej inte så behagligt, men det börjar redan blekna. Elsa är så GALET söt o helt underbar!!! <3 Skulle göra om förlossningen 100 ggr ifall det krävdes. Skrev förresten fel tidigare, det tog ca 18 timmar från första dosen läkemedel, från etablerade/kraftigare värkar tog det ca 12 timmar. Pappan mår bra, han är som född till sin nya roll! Lite trött och tagen också förstås men mår bra. Och stolt som en tupp!

När är det dags för er att åka till Polen på ett ungefär?? Var det slutet av januari?

Idag åker vi hem till katter och storebror, ska bli skönt! Elsa har gått ner ca 190 gram vilket är helt ok.

Gott Nytt År på er!!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-12-30 11:03:03 följande:
    Tack! Ja vår koordinator hade visst koll ändå. Nej inte så behagligt, men det börjar redan blekna. Elsa är så GALET söt o helt underbar!!! <3 Skulle göra om förlossningen 100 ggr ifall det krävdes. Skrev förresten fel tidigare, det tog ca 18 timmar från första dosen läkemedel, från etablerade/kraftigare värkar tog det ca 12 timmar. Pappan mår bra, han är som född till sin nya roll! Lite trött och tagen också förstås men mår bra. Och stolt som en tupp!

När är det dags för er att åka till Polen på ett ungefär?? Var det slutet av januari?

Idag åker vi hem till katter och storebror, ska bli skönt! Elsa har gått ner ca 190 gram vilket är helt ok.

Gott Nytt År på er!!
    Gott nytt år själva :) ! Gott å komma hem va ?? Fast jag tycker det skulle kännas läskigt att helt plötsligt sköta allt själv, men klart man inte kan bosätta sig på sjukhuset! Jag menar, hur ska man veta hur man ska göra med en liten kotte som bara ligger där:)

Bra att du säger att du skulle göra om det, jag är liiite förlossningsrädd...men förmodligen gör väl kroppen det den ska!

Vad roligt att din man känner så! 

Japp, slutet av januari blir det, beräknat på min mens. Nu när det närmar sig känner jag lite tveksamhet....vet inte vad det beror på...säkert lite att det bara blir detta försöket och blir rädd det ska skita sig...hur ska jag kunna bli gravid liksom?? Känns som jag är full av gravidhormoner redan nu:)
  • Jessy01

Ååååååh Maran grattis grattis grattis

Loggade in bara för att se om du fått!!

En liten Elsa så sött <3

Massa kramar!!!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?