smurfen 11 skrev 2018-03-02 10:38:15 följande:
Hej,
Tror det finns en annan med ungefär samma nickname här på fl, det var tyvärr inte jag, hade gärna ruvat:)
Min sambo trodde detta skulle gå lätt att skaffa barn, innan vi var på vårt utredningsamtal så visste han inte ens att äggen är lika gamla som kvinnorna. Han fattade inte varför det tog sån tid:)
Efter vårt misslyckade ivf i maj 2017 så ville inte min sambo göra äd först, han var emot det, mycket därför att man inte kommer veta precis vem donatorn är. Att det inte är hela vårt biologiska har han aldrig nämnt. Tvärtom det är ju hans gener som förs vidare, inte mina. Men han mjuknade till hösten, han har väl också insett att utan äd blir det inga barn. Men min sambo kan lika gärna leva utan. Tror det är mer kvinnligt att "vilja" ha barn". ligger väl i våra gener. Jag funderar en del på att man inte vet sjukdomshistorik och vilka gener donatorerna bär på.
Vi har inga barn alls sen innan, har ni? Ålder på er?
Det är nog som du säger att män kan ?nöja sig? med det livet man har. Medan man som kvinna har en helt annan längtan.
Jag fyller 41 nästa vecka och min sambo blir 42 senare i år.
Vi träffades på senare dar i livet.
Vi ska i veckan starta IVF-försök nr 2.
Vi har förutom åldern på mina ägg även manlig faktor att slåss mot.
Sedan vi började vår utredning i höstas så kan jag inte acceptera tanken på att inte få ett barn. Oavsett hur barnet blir till.
Vi försöker nog med 3 försök med egna ägg och lyckas det inte så får jag försöka sälja in äd så vi kan bestämma oss under sommaren och sedan komma igång i typ augusti/september.