• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Jessy01

Maran klart jag svarar :) Vi gjorde ett försök till då vi hade ett halvt försök kvar.

Blev 3 fina som delade sig, 2 3 dagars tillbaks men ingen grav :(

Sen efter vårt sjunde ivf försök så damp det ner ett brev att vi hsr en blasto

i frysen. Aldrig hänt förut så den klarar förhoppningsvis upptiningen.

Vågar dock inte hoppas för efter det tar vår resa slut då inte råd med mer.

Ridning inte än :) och förhoppningsvis inte inom en snar framtid (9 månader;)

• Maran73
    Jessy01 skrev 2017-11-29 21:49:58 följande:

Maran klart jag svarar :) Vi gjorde ett försök till då vi hade ett halvt försök kvar.

Ok, då håller vi aaaaallt vi har för att denna fryskämpe är ert barn!!!

Gick faktiskt mkt bra att rida, lite trögt första fem minuterna innan man värmt upp lite men sedan som vanligt. Vet en del som ridit in i det allra sista, t ex en turledare på ridskolan som galopperade omkring på volten på dagen och födde barn på kvällen..
  • smurfen 11
    Jessy01 skrev 2017-11-29 21:49:58 följande:

Att du har en blasto i frysen bådar ju gott, jag håller också allt jag har att det funkar !

Rapportera gärna:)
  • Stina14

Hej alla!

Mitt sista Danmarksförsök misslyckadesoch jag måste gå vidare. Har kontaktat AvaRiga samt Ava i Ryssland. Jag förstod att inga av dessa har öppna donatorer.

Hur tänker ni i den frågan?

För mig blir det dessutom en dubbeldonation och jag har riktig ångest över att barnet skall känna sig rotlös och bli traumatiserad av att aldrig få veta sina genetiska rötter. Jag är inte rädd för att vår relation komner bli annorlunda mot mitt barn jag har idag men som sagt, rädd för att barnet aldrig ska bli hel och lycklig helt fullt ut och vilja veta mer.

Skulle vara enormt tacksam att veta hur ni resonerar!

Tack och kram

• UndrandeSökare
    Stina14 skrev 2017-12-08 09:59:35 följande:

Hej alla!

Mitt sista Danmarksförsök misslyckadesoch jag måste gå vidare. Har kontaktat AvaRiga samt Ava i Ryssland. Jag förstod att inga av dessa har öppna donatorer.

För mig blir det dessutom en dubbeldonation och jag har riktig ångest över att barnet skall känna sig rotlös och bli traumatiserad av att aldrig få veta sina genetiska rötter. Jag är inte rädd för att vår relation komner bli annorlunda mot mitt barn jag har idag men som sagt, rädd för att barnet aldrig ska bli hel och lycklig helt fullt ut och vilja veta mer.

Tack och kram

Hej Stina14 ! Jag och min sambo gör också embryodonation hos AvaRiga,
    inboxa mig så kan jag svara på alla frågor du har.
  • Maran73
    Stina14 skrev 2017-12-08 09:59:35 följande:

Hej alla!

Tack och kram

Det var synd att det inte funkade i Danmark! Plan B är ju tur att den finns, men visst känns det ledsamt och det måste det ju få göra. <3

Jo, för oss kändes tiden som en faktor, jag hade satt en gräns på 45 år (fyllde 44 i augusti) och kände inte att vi hann vänta på en kö i t ex Finland, visste ju inte hur många försök som skulle behövas. Sen känns det som en stor skillnad mellan donation och adoption ändå, donatorn hade liksom aldrig använt sitt ägg om inte jag fått det, har aldrig burit barnet osv. Tankar om VARFÖR som kan finnas vid adoption bör ju inte vara så aktuella för barnet, att hen undrar varför den biologiska mamman inte kunde ta hand om barnet, varför hon inte ville behålla osv. Även om man aldrig vet de exakta skälen för äggdonation så är det väl rimligt att anta att donatorn helt enkelt ville hjälpa någon annan att få barn. <3 Sen vet man ju en hel del om donatorn ändå, iaf på AVA Riga där vi gick, så barnet får ju veta ganska mkt.

Vi behandlades i Riga med vanlig IVF innan ÄD, så det var naturligt och smidigt att vara kvar sedan även om vi bytte taktik, och som sagt inga köer. Kändes som att byta land med så kort om tid kvar till vår mentala deadline (el hur jag ska uttrycka det) var helt enkelt inte aktuellt, så det var sluten donation eller inget barn i princip.

Kram och pepp i massor!!
  • Jessy01

Hjääälp!!! Och hej

Kan man ta flagyl några dgr innan insättning? (Fet) kommer det att störa implantationen?

Valet o kvalet men behöver det för bakteriell vaginos....har även dalacin mot bv?? Ngn som vet?

Kram!

• Jessy01

Åh Stina jag har precis samma tankar men vet du vad...jag började tänka dessa tankar för

ungefär 15 år sedan....om barnet kommer känna sig rotlöst etc Isag åbgrar jag sååå mycket

att jag inte gjorde det då! Man får som sagt reda på en del samt att rebt biologiskt är fsktiskt barnet en del sv dig kolla epigenetik. Tror ditt barn kommer vara så högy älskat att d är ok. Det är ku ibgen som övergivit och visst kommer kanske ditt barn att undrs men har du carit ärlig fråb början underlättar det ju frågor etc. Lycka till m vad du än bestämmer dig flr kram

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?